geforce memsinks koelen op prophet 2mx

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hi,

Ik wilde van de week een koeler (of koelertjes) kopen voor mijn geforce 2mx memmodules. Kwam ik erachter dat er 2 kleine "ic-tjes" een paar mm uitsteken tussen het geheugen. Da's niet fijn als je een koeler op de (een oude 486 koeler bijv) memmodules wil plaatsen.

Aangenomen dat een hoop mensen deze kaart hebben; hoe hebben jullie dat opgelost?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

met een metaalzaagje kleine blokjes zagen van je koelblok en deze d.m.v een warmte geleidende paste of thermal tape aan je ram sinks bevestigen. Nu nog een ventilator er in de buurt hangen, hoeft niet persee erop en klaar is kees

Verwijderd

nog een optie is om op de plaatsen waar de ic's in de weg zitten je heatsink wegboren/frezen wel moeilijk maar mooi. Kan je zelfs nog je 486 koeler erop monteren

• ijzer7
nitraat -> wat voor resultaten heb jij hiermee bereikt?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 12:10
vind het altijd wel grappig als mensen met ramsinks gaan werken voor die paar graden verschil,, terwijl hun case temp meer dan 25 graden is......

zet er gewoon een extra fan in die direct op je GeForce (of whatever) kaart blaast... koelt minstens 10 graden af (of beide natuurlijk) :P

Verwijderd

ehm ?? Ik heb een retail Hercules GF2 MX en kon er zo zonder probs 2 heatsinkjes op plakken (Just Cooler Chipset coolsetje, 2x headsink, 1x heatsink met 40mm fan, fan eraf gehaald en op die mooie blauwe heatsink van Hercules gezet, past perfecto.).. Heb ik die IC's dan gemist, of heb jij geen retail versie ofzo :?

• ijzer7
waar heb jij die justcooler set vandaan? Daar ben ik erg benieuwd naar!

Maar ik heb dus tussen de memchips van mijn retail hercules geforce 2mx kaart 2 gele blokejs zitten die EEN koeler zouden verhinderen. 2 setjes koelblokjes zou wel kunnen helpen...

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:43
Dat wil ik ook heeeeel graag weten!

PVoutput

Verwijderd

ik heb ook zo'n geforce mx van hercules (oem). Ik heb net een koelertje van 3dfxcool doormiddengezaagt en op de geheugenchippies gezet. het koelertje wil er nu ook gewoon op. Ik was eerst van plan om op de plaats van de ic'tjes de koeler wat bij te veilen. Dat is me ook wel gelukt, maar ik was bang dat het kortsluiting zou maken. Toen heb ik dus maar de hele boel door midden gezaagd, en ze allebei over twee geheugentjes gezet. Het werkt nou,ik hoop alleen dat die frag tape, goed houd, want het koelertje zit nu op zijn kop. Nou moet ik nog alleen ff uitvinden hoe ik op linux zonder bios modificaties kan over klokken. Weet iemand dit??
Pagina: 1