Toon posts:

Windows XP security probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem, waar ik niet meer uitkom, ik heb 2 partities. Een C: en een D: schijf. Ik had mijn C: partitie geformateerd en opnieuw XP geinstalleerd, en op me D: schijf staat al mijn data. Ook mijn foto's en mijn documenten, nou is het probleem dat ik na de herinstallatie op mijn D: schijf niet meer op mijn map "mijn afbeeldingen" en "mijn documenten" kan komen. Alle andere mappen doen het wel gewoon. Als ik dubbelklik op de map krijg ik deze melding:

D:\mijn afbeeldingen is niet toegankelijk.
Toegang geweigerd

Ik snap echt niet meer wat ik moet doen, onder xp zit ook geen security tab waar ik rechten kan uitdelen, als ik naar het tabblad delen ga en ik probeer de map te delen krijg ik ook foutmeldingen dat ik daar niet bevoegd voor ben.

Iemand een idee hoe ik deze map weer toegankelijk kan krijgen?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik neem aan dat je als admin ingelogd ben? En beide partitie's ntfs zijn?

Je maakt toevallig geen gebruik van efs?

-

Verwijderd

Je moet eigennaar worden van deze mappen. Om dit te doen moet je wel beheerders rechten hebben. Je D: partitie is waarschijnlijk NTFS.

Onder map opties in Windows XP is ergens een functie waarmee je bestanden kunt delen op de zelfde manier als in windows 2000.

Als je deze optie aan hebt staan heb je ook een tablad Beveiliging als je de eigenschappen op vraagt van die map.

Als je dan op geavanceerd klikt krijg je een nieuw scherm. Ga naar het tablad Eigenaar, vink onder het vakje aan met de tekst "Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen." Klik op de groep of gebruiker die eigenaar moet worden en klik op toepassen. Als het goed is wordt je volgens mij om een bevestiging gevraagt.

Ik hoop dat je hiermee al een stuk in de goede richting komt. Als je het tablad beveiliging niet kunt vinden, start dan eens in safe mode op. Mogelijk staat hier het tablad beveiliging al aan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lezen we tegenwoordig geen FAQs meer?

Windows Operated Systems - FAQ : Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

kleine hint: scroll ook even een stukje omhoog ;)

[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2004 22:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device