Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Question] Sabotage schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de chenbro gaming bomb gekocht en ben hem al vollop aan het modden. nu viel mij op dat er een 'sabotage schakelaat' opzit. Weet je wel zo'n scakelaar die contakt maakt met het side penal en als het side penal eraf gaat dat hij dan een allarm afgeef ofzo.
maar ik heb er aleen de schakelaar inzitten en wil er dus iets van een alarm aan hangen. nu zat ik zelf te denken aan een autotoeter (dus als mijn case open is gaat er een flinke toeter af) maar mijn vraag aan jullie is of een computer voeding dat trekt.
er zit nu een 400 wat voeding in (in gebruik dus) en heb nog een 350 wat voeding liggen die ik er eventueel wel bij kan plaatsen.
ik wacht op jullie antwoord.
jullie mogen mij ook wel wat andere ideeen geven hoor.
bij voorbaat dank.

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Er zijn van die scooter-toeters op de markt met 6 tonige sirene... Die trekken vast niet zoveel en geloof me, ze geven goed lawaai...

Nooooh! Stahp!

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-10 11:17

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Kijk eens in het boekje van je moederbord of je hem op je mobo kunt aansluiten. Vooral MSI heeft dit vaak. Vervolgens in je BIOS "intrusion detection" aanzetten en away you go... 8)

Luchtkoeling zuigt...

Verwijderd

Topicstarter
nee dat zit niet op me moeder bord da had ik al gekeken.
heb ook geen pc speaker in me case zitten dus da kan ook al niet

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 15:51
Vermicellisoep schreef op 06 mei 2004 @ 20:41:
Er zijn van die scooter-toeters op de markt met 6 tonige sirene... Die trekken vast niet zoveel en geloof me, ze geven goed lawaai...
Nou......... Als je het met 6 a 7 ampère red moet je blij zijn... Die dingen vreten juist stroom... En een scooter accu kan dat zonder problemen leveren ja, een computervoeding is een ander verhaal (zeker als ie ook nog een pc moet voeden erbij.....

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zet er een zwaailamp op :)

Afbeeldingslocatie: http://www.etef.nl/lampen/zwaailamp.gif

Verwijderd

Ik heb toevallig deze week een claxon voor mn brommer gekocht op www.50cc.nl. Deze was alleen 6v wisselspanning, maar je kan bij dezelfde (inet-)winkel ook 12v gelijkspanning claxons kopen. Bv:

Afbeeldingslocatie: http://www.50cc.nl/plaatjes-onderd/6844.jpg
Een 12v gelijkspanning 6tonige sirene.. >:)

Staan overigens nog meer.. (hier)

// edit : ok, ik had de comment van vermicellisoep niet gelezen :/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 00:58 ]

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

waarom zou je dit via je computer voeding willen voeden? de meest eenvoudige manier om je alarm te omzeilen is dan gewoon de stekker er uit te trekken!

Een oplaadbare batterij (eventueel in serie) moet al genoeg energie kunnen leveren om een takkeherrie te kunnen produceren hoor... laadcircuitje er tussen bij je voeding, en dan werkt het alarm tenminste ook als de voeding uitstaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door jwbagger op 07-05-2004 00:58 ]

Verwijderd

jwbagger schreef op 07 mei 2004 @ 00:57:
waarom zou je dit via je computer voeding willen voeden? de meest eenvoudige manier om je alarm te omzeilen is dan gewoon de stekker er uit te trekken!

Een oplaadbare batterij (eventueel in serie) moet al genoeg energie kunnen leveren om een takkeherrie te kunnen produceren hoor... laadcircuitje er tussen bij je voeding, en dan werkt het alarm tenminste ook als de voeding uitstaat :)
Even je sirene op een molexje aansluiten is wel iets eenvoudiger .. :)

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 01:00:
[...]

Even je sirene op een molexje aansluiten is wel iets eenvoudiger .. :)
lezen blijft moeilijk natuurlijk... maar nog een keer: wát doet die sirene nog als je pc voeding geen stroom meer heeft?

juist... helemaal niets. Zorg dus voor "noodstroom", anders is het systeem wel héél eenvoudig te saboteren (gewoon stekker er uit).

• Rmanen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-11 17:03
Je zou als voeding voor alarm zo'n racepack kunnen gebruiken uit een RC modelauto. Ze zouden erg lang meegaan met pc uit (maybe meer dan 1 week???) en er zijn zat DHZ en commercieel verkrijgbare 12v opladers voor die dingen. verder heb je ze ook in alle soorten, kleuren en zelfs smaken ( ik dacht ook in verschillende voltages en vermogens :))

Verwijderd

Topicstarter
hmm er staan hier goede ideeen tussen.
en dat van die noodstroom vind ik ook wel een heel goed idee eigenlijk.
en die flitslamp is natuurlijk ook wel weer \0/.
ik ga maar eens langs de e;ectronica zaak om te kijken wat ze hebben vandaag :P
Pagina: 1