Kapotte port Draytec router?

Pagina: 1
Acties:

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 14:04
Ik kom vanmiddag terug van vakantie en ik zet mijn computer aan, ik krijg echter geen verbinding met internet. Ondertussen hoor ik mijn vader in de kamer ernaast echter wel vrolijk rondsurfen. Ook met mijn tweede computer is internetten geen probleem. Na wat rondzoeken sluit ik een softwareprobleem uit en besluit om de UTP kabels in mijn Draytec 2200 router te verwisselen. Hierna heb ik weer verbinding op mijn computer dus ik vermoedde een draadbreuk in de UTP kabel. Nu zit ik net echter nog wat te rommelen en lijkt het erop dat mijn port1 van de router gewoon niets meer doet. Welke kabel ik ook gebruik, de computer verbonden met port1 kan niet op internet komen, op de router inloggen of het netwerk browsen. De andere poorten werken echter prima.

Nou mijn vraag dus, kan het zijn dat 1 port van deze router gewoon kapot is gegaan (zondagavond werkte hij nog prima, ik zette mijn computer uit en vanmiddag deed hij dus gewoon niets meer, die computer is in die 4 dagen niet meer gebruikt)? Komt zoiets vaker voor en is het dan een teken dat ik binnenkort mijn hele router af kan gaan schrijven?

Verwijderd

Komt wel vaker voor, heb het ook weleens gehad met een hub waarvan langzaam alle poorten kapot gingen. Dit was echter 1 of ander hakkie takkie merk. Draytek is over het algemeen wel goed spul.

Desondanks denk ik toch dat je poort kapot is. Als je nog garantie heb zou ik het spulletje terugbrengen.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-05 14:04
Ding is 2 en half jaar oud, dus dat zal wel niet. Maar is de kans nu aanwezig dat die poorten het 1 voor 1 gaan begeven of is dat niet waarschijnlijk?