Toon posts:

[xp/5,1 geluidskaart] hoe fx geluid maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik weer niet zeker of ik het wel op de goeie plek heb gezet...duszzzz
ik heb een 5,1 pci geluidskaart in m`n pc zitten.
maar nou vroeg ik mij af hoe ik per box de muziek kan regelen net als bij een home cinema set.
is hier software voor of moet ik voor elke box een apart pci kaartje kopen (is me verteld)
is dit hetzelfde als fx geluid? hoe maak ik dit dan :? :?

de seurch heeft ook niet echt geholpen }:O

Arne

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:34 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat the hell is FX geluid? Welk kaart heb je? Als de kaart software en de volumeregeing het niet kan, dan houd het al snel op. Het verhaal met de losse PCI kaarten is natuurlijk complete onzin ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
dank het al :+
ja, maar ik wil niet steeds bij de volume regelaar zittuh klooien terwijl ik
m`n filmpje afspeel :7
dus ik zoek een programma waarmee ik dat zo kan instelluh

dit is mijn geluidskaart:
http://www.norrod.nl/ws_a...ng=&scroll=1&vk=v&noscr=1

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Probeer de KX drivers eens. Dan kun je veel meer instellen dan met standaard drivers. Naast de center en rear apart instellen, kan er ook wat met surround sound gedaan worden.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Daacuso schreef op 06 mei 2004 @ 20:56:
Probeer de KX drivers eens. Dan kun je veel meer instellen dan met standaard drivers. Naast de center en rear apart instellen, kan er ook wat met surround sound gedaan worden.
kun je me dat uitleggen :? :?

• voodooless
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 21:05:
[...]

kun je me dat uitleggen :? :?
Naar die link van je kaartje hebben we helemaal niks, staat niet bij welke chip erop zit, en ook niet welk merk/type het is...

Daacuso bedoelt de KX drivers voor de EMU 10K, die te vinden is op de SB Live en opvolgers... Als je die chip niet hebt dan heb je weinig aan die drivers.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
maar bestaat er dan geen programma voor?
in games kunnen ze toch ook het geluid van links naar rechts laten gaan :Y)

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarschijnlijk is met je PC / geluidskaart een CD'tje met software voor je geluid meegeleverd. Vaakt zit daar ook wat software bij waarmee je je 5.1 kaart kunt afregelen. Was bij mijn Asus P4P800 met ingebouwde 5.1 chip iig wel het geval :) Overigens ondersteunt XP standaard 5.1 geluidskaarten en speakersets...kwestie van bij je geluidsinstellingen aangeven dat je er een 5.1 speakerset aan hebt hangen :Y)
Of je moet het ding aan je stereoinstallatie hebben hangen....dan ben je verkeerd bezig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
kijk, daar gaat het me niet om.
ik wil een sound maken.
dus ik heb 4 boksen om me heen.
dat ik dan kan zeggen doet dat geluid van boks 1 -> 2 -> 3 -> 4 random
dat het om mij heen gaat. dat wil ik.
en niet dat ik een muziekje afspeel en dan "live" het geluid van de boksen verander

Verwijderd

Je wilt zelf een 5.1 surroundtrack maken zeker? Als je dit realtime wilt doen zul je idd meerdere ingangen nodig hebben. Met de search is daar best wel wat over te vinden. Je kunt eens kijken naar een Maya of M-audio kaart. Maar je kunt ook, als je de geluiden waarmee je je 5.1 track wil maken al op de hd staan , de geluiden rangschikken in een programma zodat, als je er bv een DTS track van maakt, je hem kan afspelen in een dvd speler zodat je het geluid om je heen krijgt. Die software is vrij moeilijk te vinden. Misschien weet iemand iets? En no offence maar type eens fatsoenlijk Nederlands. Zo duurt het een jaar voordat we weten wat je bedoelt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 22:29 ]

Pagina: 1