Ik ben bezig met basis-ontwerpje voor een website. Het idee is om het geheel rechts uitgelijnd te hebben en het content-stuk naar links groter te laten worden als het browservenster wordt vergroot. Het ding is hier te bezichtigen: test 19.
Dat voorbeeld werkt prima in FF en Opera. Alleen IE maakt er een zooitje van als je het venster te smal maakt.
2 problemen:
• de header en footer verdwijnen aan de linkerkant uit beeld
• het content venster wordt onterecht versmald
Het 1e probleem heb ik min of meer weten op te lossen met wat ranzige code (test 20). Dan blijft iig alles leesbaar. Probleem blijft dat de margin van het content venster wordt berekend vanaf de rand van het venster en niet vanaf de rand van de "containing div". Is dit een bug in IE of is dit op te lossen?
Zaken die ik al heb geprobeerd:
• Wrapper om de content heen (helpt alleen als de boel een vaste breedte krijgt, en dat was nou net niet de bedoeling)
• "spacing divs" om een minimale breedte af te dwingen
• verscheidene display types voor zowel de body als de relevante divs
Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar, iemand nog inzichten om het op te lossen (of iig beter te krijgen)?
Dat voorbeeld werkt prima in FF en Opera. Alleen IE maakt er een zooitje van als je het venster te smal maakt.
2 problemen:
• de header en footer verdwijnen aan de linkerkant uit beeld
• het content venster wordt onterecht versmald
Het 1e probleem heb ik min of meer weten op te lossen met wat ranzige code (test 20). Dan blijft iig alles leesbaar. Probleem blijft dat de margin van het content venster wordt berekend vanaf de rand van het venster en niet vanaf de rand van de "containing div". Is dit een bug in IE of is dit op te lossen?
Zaken die ik al heb geprobeerd:
• Wrapper om de content heen (helpt alleen als de boel een vaste breedte krijgt, en dat was nou net niet de bedoeling)
• "spacing divs" om een minimale breedte af te dwingen
• verscheidene display types voor zowel de body als de relevante divs
Op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar, iemand nog inzichten om het op te lossen (of iig beter te krijgen)?
Regeren is vooruitschuiven