Toon posts:

XP opnieuw registeren na update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij opstarten kreeg ik zonet de melding dat door een verandering van de hardware op mijn computer sinds het begin van de installatie van Win XP Home (ik heb de originele), ik nog 3 dagen de tijd had om Xp te herregisteren en activeren of dat het besturingssysteem niet meer zou opstarten.
Van bijkomende hardware heb ik enkel een nieuwe geluidskaart en graka (upgrade naar ATI9800Pro) en dit reeds 2 maand geleden. Voor de rest is alles nog hetzelfde. Ik heb de computer nu 5 maanden.
Online herregisteren ging niet, vermoedelijk omdat de vraag wordt gesteld nog voor ik win XP opstart.
Via telefoon ging het dus wel.
Lange code intoetsen en Xp start nu weer normaal op.

Vraag is, is zoiets courant bij upgraden?
Moet ik mij na en tijdje weer aan zoiets verwachten?
Wanneer is het niet meer mogelijk? Ik zal ooit wel eens het mobo en de CPU met geheugen upgraden.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:13
Kijk eens bij de regels die Microsoft heeft gesteld bij het gebruik van Windows XP, daar stond iets in van dat je [x] aantal onderdelen van je computer in [x] aantal maanden mag vervangen. En verder mocht je Windows XP dacht ik ook op 3 (zoiets) verschillende systemen installeren met dezelfde code, dus ook al zou je een hele grote upgrade doen, het moet niet echt veel uitmaken qua activatie :)

The devil is in the details.

Verwijderd

In principe wordt de teller na 120 dagen weer op 0 gezet. En dan zou je na 120 dagen je windows XP op een geheel nieuw systeem kunnen installeren.

Maar ik dacht dat je 6 onderdelen in je pc moest vervangen voordat je een nieuwe activatiecode moet aanvragen

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:59
December schreef op 06 mei 2004 @ 20:30:
[...]verder mocht je Windows XP dacht ik ook op 3 (zoiets) verschillende systemen installeren met dezelfde code,
:? De licentie geldt maar voor één pc toch? Hoe bedoel je dit?

Overigens zie ik het nut van die online registratie niet echt. Het betekent toch niet dat als ik na drie keer een nieuwe pc geinstalleerd heb (en van de oude XP verwijderd heb) dat ik dan geen xp meer mag installeren?

-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

December schreef op 06 mei 2004 @ 20:30:
En verder mocht je Windows XP dacht ik ook op 3 (zoiets) verschillende systemen installeren met dezelfde code
*BZZZZZT*

mag niet.
kan echter wel vaak in de praktijk.
Maar dan ben je in strijd met je licentie-overeenkomst (die ene die je altijd met [F8] wegklikt ja, die) bezig :z
Overigens zie ik het nut van die online registratie niet echt. Het betekent toch niet dat als ik na drie keer een nieuwe pc geinstalleerd heb (en van de oude XP verwijderd heb) dat ik dan geen xp meer mag installeren?
dat ligt aan de licentie die je hebt betaald.

Een FFP (full product retail versie) mag je op $random PC installeren, zolang het maar op 1 tegelijk is.
Een OEM variant MOET op de PC blijven waarbij die verkocht is.

[ Voor 42% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2004 22:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:13
Een tijdje geleden waren de regeltjes wat versoepelt qua Windows activatie, volgens mij zat daar ook bij dat je met één code Windows op meerdere pc's mocht zetten, maar ik kan me vergissen natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-05-2004 22:30 ]

The devil is in the details.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je vergist je ja :)

Je hoeft nu niet meer bij 3 "changes" opnieuw te activeren, maar bij 5 a 6.
Alleen is een ander mobo (met een andere chipset) vaak al verantwoordelijk voor meer dan 5 "changes"...

[ Voor 108% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2004 22:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Nog iets: registreren is nooit verplicht (en raad ik overigens ook af). Alleen activatie is iets waar je niet omheen kunt/mag. Haal die twee verschillende begrippen niet door elkaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 23:43 ]

• Remko_
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 08:32

Remko_

[IRF]

Als het niet lukt bellen naar microsoft dat het activeren niet is gelukt omdat je nieuw systeem hebt en een systeem crash hebt gehad dat doen wij ook altijd met pc's wie verkocht zijn en waarvoor licenties al gebruikt zijn voor bv showroom modellen
Pagina: 1