Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sony cybershot DSC-P92, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders waren al een tijdje opzoek naar een digitale camera, ze stellen er niet echt heel hoge eisen aan, maar t moeten natuurlijk wel leuke foto's worden. De foto's worden vooral gemaakt bij verjaardagen en 'uitjes' enzo.

Nu kregen wij een krantje van een groothandel en daar stond de 'Sony cybershot DSC-P92' voor 279 euro in. (excl. btw)

Nu hebben mijn ouders en ikzelf (erg) weinig verstand van deze camera, dus hier mijn vraag: is het een goede koop of kan ik voor ongeveer hetzelfde geld iets beters krijgen?

het gaat dus om deze camera:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdhsoft.be/img_art/17484.jpg

Hier de specs

Verwijderd

al gekeken op www.kieskeurig.nl ?

Daar zijn goede vergelijkingen qua specificaties te vinden, en ook zeer veel gebruikersreacties

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 14:13
Dit topic is een beetje misplaatst.....
We hebben hiervoor een fotografie sub-forum ;)

Ik zelf ben niet zo tevreden over de sony camera's. Ze geven over het algemeen een beetje 'korrelige' foto's. Ik zou liever zeggen: ga voor een canon, bijvoorbeeld een A75.

[ Voor 6% gewijzigd door ygma!l op 06-05-2004 20:25 ]

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23
Heb deze camera nu ongeveer een maand en hij bevalt prima. Je hebt alleen wel een extra memorystick nodig daar er op de standaard stick van 16 Mb ongeveer 7 foto's gaan in de hoogste kwaliteit. Kijk inderdaad eens bij Kieskeurig, daar staan een groot aantal reviews hierover.

De camera zelf heeft een behoorlijk aantal instalmogelijkheden en is simpel op de PC aan te sluiten. De foto's zijn van goede kwaliteit. Ik ben er zeer tevreden over met als minpuntje dat de flitser soms wat traag is met opladen na het maken van een foto.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, heb nu heel wat revieuws gelezen en ben overtuigd, alleen dan nog iets, het (nieuwe) geheugen. Welk merk raden jullie aan? Ik wil graag een 128 of een 256 kaartje, en dan graag zo goedkoop mogelijk :)

In de pricewatch kom ik vaak de 'sandisc' tegen? In de winkel waar ze deze camera verkopen hebben ze ook 128 mb memorysticks van sony in de aanbieding voor 35 euro, kan ik anders beter dit nemen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:45:
Ahh, heb nu heel wat revieuws gelezen en ben overtuigd, alleen dan nog iets, het (nieuwe) geheugen. Welk merk raden jullie aan? Ik wil graag een 128 of een 256 kaartje, en dan graag zo goedkoop mogelijk :)

In de pricewatch kom ik vaak de 'sandisc' tegen? In de winkel waar ze deze camera verkopen hebben ze ook 128 mb memorysticks van sony in de aanbieding voor 35 euro, kan ik anders beter dit nemen?
- Sandisc of Sony of DaneElec maakt niet zoveel uit. Sony is meestal ietsjes duurder, maar 35 euri lijkt me wel mee te vallen. Als het in prijs niet veel scheelt, kies dan 2x 128 ipv 1x 256. Mocht je er een keer eentje kapot laten vallen, dan is er maar 128 mb kapot ipv 256 ;)

Verwijderd

Neee!!! niet kopen. Ik heb zelf de Sony p8 cybershot, ik heb begrepen dat de cybershot serie stukken beter is. Ik heb de p8 nu 2 jaar ofzo en geen problemen, en maakt harstikke mooie foto's

prijzen nog goedkoper ook en incl. btw
Voorbeeld foto's zelf gemaakt dus
en hier nog een paar.

en ik ben echt een nOOb fotograaf moet je nagaan :+

edit: 3.2 miljoen pixels is ie trouwens. (zelf heb ik 128mb is goed voor +/- 500 pics)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
shit, net telaat:( we hebben hem vanochtend 'al' gekocht, als moederdag kado..

Verwijderd

lol hij heeft alleen wel 5m pixels das wel veel...plaats anders eens wat pics van de p92 :)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

H3iN, kijk voortaan even rond in de forumforumindex, in Harde Waren hebben we een heel forum toegeweid aan camera's, namelijk Fotografie ;) Verder, aangezien de cam al gekocht is, kan deze wel dicht. In Fotografie loopt een centraal Sony-digicamtopic :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.