Toon posts:

Fake Olympus xD picture cards?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vandaag kreeg ik een pakketje binnen met mijn bestelde 128 MB Olympus xD picture card. Overigens waren deze besteld bij een bedrijf dat bij Tweakers as zeer goed wordt omschreven. Meteen al viel mij de verpakking op, omdat er alleen op het kaartje zelf "olympus" stond. Bovendien is het een Duitse verpakking (hoewel dat niets hoeft te betekenen). En daarnaast zat er bij het xD kaartje dat ik bij de camera zat een vrij uitgebreid foldertje. Vanavond hebben we voorzichtig de verpakking geopend en lijkt het alsof er toch enig verschil zat in de druk ten opzichte van de originele kaart. Achterop het origineel staat dat hij made is door Toshiba, in Japan. Op het kaartje van vandaag staat made in Korea door Samsung.... Bovendien staat er op de website van Olympus dat Toshiba de producent is van hun Olympus kaartjes. Beetje vreemd allemaal, dus daarom dacht ik, ik zal hier eens vragen. Ik kan namelijk niets op google o.i.d. vinden over fakes. Op zich zou het me niet zo heel veel uitmaken van welk merk ik een kaartje heb, maar je schijnt alleen met de xD van Olympus panorama's te kunnen maken en bovendien zou het belachelijk zijn t.o.v. Olympus. Morgen zal ik eens even bellen met Olympus Nederland, en vragen wie hun producent is....

Wat vinden jullie? Iemand dit ook al eens opgevallen?

Verwijderd

Je kan er natuurlijk heel snel achterkomen of het echt is door even de panoramafunctie uit te proberen. Hou ons op de hoogte!

Verwijderd

bij welke winkel heb je hem bestelt ?

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Hmmm. bij mij staat precies hetzelfde op mijn kaart van 128 Mb. Ook gekocht in Duitsland, maar alles werkt gewoon. Panorama funktie alleen nog niet uitprobeerd.

Ik zou toch maar vragen of de kaarten in duitsland niet door een andere maatschappij geproduceerd wordt bij olympus NL

>Systeemspecs<

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan me niet echt voorstellen dat het uitmaakt, als dat wel zo is dan zijn die xD cards nog kloteriger dan ik al dacht.

• flagnite
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij mogen tegenwoordig meerdere lui xD kaarten produceren, dus het kan best zijn dat ze nu ergens anders vandaan komen. In ieder geval weet ik dat sowieso Sandisk tegenwoordig die dingen ook in het assortiment heeft.
Inderdaad gewoon eventjes uitproberen en als het werkt dan werkt het (hmm, wel erg cruyffiaans).

Verwijderd

Volgens mij is deze kaart door Toshiba ontwikkeld in samenwerking met Olympus en Fuji. Maar bij mij is het niet opgevallen...ik prop mijn kaartje er altijd direct in :?

Verwijderd

Topicstarter
Olympus zegt dat het wel zou kunnen. Hoewel dus wel op hun website staat dat het door Toshiba wordt gemaakt. De dame aan de telefoon was niet bijster intelligent, maar ja, ik denk wel dat het goed zit. Mysterie opgelost!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:50

Floor-is

5.2

Kan je met een non-Oly kaartje geen pano's maken ofzo? If so: naaiers dan :X

Bericht hierboven

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

inderdaad. wat is dat voor gare techniek dan
Ik snap niet wat het opslagmedia te maken heeft met het formaat foto...

[ Voor 44% gewijzigd door job op 12-05-2004 12:20 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:50

Floor-is

5.2

Er kan een bitje ergens anders zitten waardoor de cam de kaart herkend als zijnde 'Oly' en dan mag je meer ofzo. Maar ik vind het smerig als dat zo is: dan zal je dus ook Oly kaartjes moeten kopen om je toestel volledig te gebruiken en in mijn woordenboekje heb je dan te maken met koppelverkoop. (En laat dat nou eens verboden en ontzettend verachtelijk zijn)

Bericht hierboven

Verwijderd

Floris schreef op 12 mei 2004 @ 12:19:
Er kan een bitje ergens anders zitten waardoor de cam de kaart herkend als zijnde 'Oly' en dan mag je meer ofzo.
Bijna: (Voor SmartMedia cards, maar er zal wel iets vergelijkbaars gebeuren bij xD-cards) http://www.digit-life.com/articles/smcrestore/

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-02 13:15

YellowCube

Wait...what?

kan iemand mij uitleggen waarom een "wel-olympus" xD kaart panorama's kan opslaan en een gewone xD kaart niet?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

YellowCube schreef op 12 mei 2004 @ 15:59:
kan iemand mij uitleggen waarom een "wel-olympus" xD kaart panorama's kan opslaan en een gewone xD kaart niet?
Als het net zo functioneert als bij SmartMedia kaarten zit het (ongeveer zo in elkaar):
Zo'n kaartje moet als een diskdrive kunnen functioneren. Hiertoe moet er in de Card Information Structure een aantal gegevens staan zodat er correct op ATA instructies wordt gereageerd. Onderdeel van deze data zijn velden als naam fabrikant, naam product, productversie.
In de Oly kaarten is de naam van de fabrikant "OLYMPUS", de productnaam "PAN " en de productversie "2.0" (of bij oude kaarten "1.0")

Het blijkt dat Oly Camera's reageren op de productnaam "PAN " en dan de panoramafunctie activeren.
Ik meen me te herinneren dat er in de tijd van de Oly C-2020Z ook nog andere verborgen functies waren waarmee sommige smartmedia kaartjes van Olympus waren uitgerust.

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:33

Spotter

Lichtnicht

IMHO gewoon een actie van klantenn***en, en dit mocht toch niet, om iets te kunnen gebruiken moet je iets anders erbij kopen (was even kwijt hoe het heet)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Spotter schreef op 12 mei 2004 @ 18:04:
IMHO gewoon een actie van klantenn***en, en dit mocht toch niet, om iets te kunnen gebruiken moet je iets anders erbij kopen (was even kwijt hoe het heet)
koppelverkoop.
Pagina: 1