Toon posts:

SGI indy geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kale SGI indy computer gekregen zonder harddisk en ram er in. Thuis had ik nog paar SCSI harddisken en ram liggen dus dat er ingebouwd. Nog een 13W3 beeldscherm en een toetsenbord aangesloten. Zetten hem aan en hij laadt een standaard boot geluid horen, maar hij weigert beeld laten zien.
Ben naar sgi.com gegaan daar de sgi indy manual gedownload. Daar in zeggen ze als een hardware matig fout optreedt moet je kunnen zien aan de led op de voorkant die moet op rood staan. Maar die staat op normaal groen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen dat die beeld weergeeft. Ben niet al te bekent in de wereld die sgi heet dus kan best zijn dat ik iets overhoofd heb gezien.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Is dat beeldscherm wel geschikt voor die Indy ?
Je hebt nogal wat fixed-frequency monitoren met 13W3-aansluitingen, en als die niet toevallig op dezelfde frequentie zitten als de Indy, dan ...

Maar, het groene lampje betekent dat de Indy zelf geen hardware-storing detecteert, maar een opgeblazen condensator ergens aan het "einde" van de video-controller, ontgaat de interne hardware-checks toch wel.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
mvdejong schreef op 06 mei 2004 @ 21:07:
Is dat beeldscherm wel geschikt voor die Indy ?
Je hebt nogal wat fixed-frequency monitoren met 13W3-aansluitingen, en als die niet toevallig op dezelfde frequentie zitten als de Indy, dan ...

Maar, het groene lampje betekent dat de Indy zelf geen hardware-storing detecteert, maar een opgeblazen condensator ergens aan het "einde" van de video-controller, ontgaat de interne hardware-checks toch wel.
Beeldscherm is een sgi beeldscherm, als hem aan een indigo sluit geeft die wel normaal beeld. Frequentie zit volgens mij dan wel goed, of moet er nog verschillen zitten in frequentie in die sgi beeldschermen?

Ben bang wat je ook zegt, dat er iets opgeblazen is. Hoe kan ik dan precies achter komen wat er eigenlijk opgeblazen is?
Ik heb thuis niet benodige spullen om tijdelijk een ander video kaart in te zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je geprobeerd een terminal (emulator) op de seriele poort aan te sluiten? Misschien staat dat ding geconfigd om headless te draaien

Oslik blyat! Oslik!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

dion_b schreef op 06 mei 2004 @ 23:38:
Heb je geprobeerd een terminal (emulator) op de seriele poort aan te sluiten? Misschien staat dat ding geconfigd om headless te draaien
Dat doe je door het toetsenbord eraf te laten.
Alleen heb je dan een verloop nodig naar die irritante mini-DIN plugjes (net zoals bij Sun IPC/IPX).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large