Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben opzoek naar een nieuwe gadget (max: 300 euro) en zit o.m. te twijfelen tussen een mp3-speler (geen cd-versie, vind ik te groot en onhandig - dus HDD of Flash) en een PocketPC. Nu is mijn vraag gebruiken hier veel ppl hun PDA ook als MP3 speler? Is dat in de praktijk nou echt handig?

Verwijderd

Waarom geen PDA met PalmOS ? dan zou de zire72 (€299 bij www.pdashop.nl) super zijn .

Bluetooth 1.1 (klasse 2)
1,2 megapixel CMOS-camera
320x320 kleurenscherm
32MB RAM (24MB beschikbaar)
312MHz Intel ARM-processor
Voice memo
PalmOS 5.2.8
mini-USB connector
Oplaadbare batterij

Afbeeldingslocatie: http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/palm/zire/preview31en72/z72_05.jpg

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:24 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik gebruik zelf een tungsten t3 ook als mp3 speler het geluid is boven verwachting goed

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als je er alleen MP3 mee af wilt spelen kun je denk ik beter naar een iPod kijken. gigabytes aan opslagruimte zijn voor een PDA onbetaalbaar.

Als je ook PDA-achtige dingen wilt doen: een PalmOS based PDA. Je kunt hem natuurlijk ook voor spelletjes gebruiken. De Zire 72 is niet zo'n slechte keus.

s.jay: doe er dan geen plaatje bij van de Zire 71 :'(
oh al veranderd 8)

[ Voor 35% gewijzigd door GlowMouse op 06-05-2004 20:24 ]

Verwijderd

GlowMouse schreef op 06 mei 2004 @ 20:22:
Als je er alleen MP3 mee af wilt spelen kun je denk ik beter naar een iPod kijken. gigabytes aan opslagruimte zijn voor een PDA onbetaalbaar.

Als je ook PDA-achtige dingen wilt doen: een PalmOS based PDA.

s.jay: doe er dan geen plaatje bij van de Zire 71 :'(
fixed :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 20:25 ]

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

GlowMouse schreef op 06 mei 2004 @ 20:22:
Als je ook PDA-achtige dingen wilt doen: een PalmOS based PDA.
Waarom per se een PalmOS? Heeft dat nog bepaalde voordelen specifiek voor MP3, of ben je gewoon Palm-minded? Ik heb zelf nu nog een Palm met OS 3, maar ik ben toch aan het overwegen om naar een PPC te gaan (vooral ook vanwege de Windows-compatibiliteit van Office e.d.).

Nomen nescio

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:42
Ik zit momenteel via Wi-Fi naar vele gigabytes muziek te luisteren op m'n HP iPAQ H4150 :+

Echt ideaal hoor! (loop alleen maar te posten hoe blij ik ben met dit ding :+)

Alleen het geheugen is idd vrij prijzig en als je echt veel muziek mee wil nemen kan je misschien beter voor een iPod gaan :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op 06 mei 2004 @ 21:33:
[...]

Waarom per se een PalmOS? Heeft dat nog bepaalde voordelen specifiek voor MP3, of ben je gewoon Palm-minded? Ik heb zelf nu nog een Palm met OS 3, maar ik ben toch aan het overwegen om naar een PPC te gaan (vooral ook vanwege de Windows-compatibiliteit van Office e.d.).
Dat is juist beter in PalmOS |:(

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ikzelf heb de Toshiba e310, maar het geluid is jammer genoeg bagger :(
Ik kijk er nu wel DivX films mee, dat is nog wel te doen.
Maar waarom niet een nieuwe telefoon? ikzelf heb de Nokia N-Gage, en de MP3 geluid is super! Ook van de Nokia 6230 is hij erg goed..
Je kan tot 256mb MMC erin zetten, dus mp3's genoeg, en je hebt het altijd bij je.

Just my 2 cents.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

(vooral ook vanwege de Windows-compatibiliteit van Office e.d.).
Ooooh. |:( Doe *onderzoek* voordat je iets zegt!!

http://www.brighthand.com/article/Office_comparison
http://www.brighthand.com...re_of_Pocket_Office?site=
http://www.brighthand.com...dding_Native_File_Support

PalmOS heeft een *BETERE* office compatibiliteit dan PocketWord en PocketExcel, die bewust kreupel zijn gehouden. Er is geen sprake dat PPC een "betere compatibiliteit" met Windows heeft.

Oh ja toch wel, je hebt twee dezelfde logo'tjes op je scherm staan. Goeie tweaker ben jij hoor. :)

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me niet zo zeer om de 'specs' e.d. maar meer vanuit praktisch oogpunt.
Ik wil geen CD-MP3 speler want die vind ik te groot, en ik doe bijna alles op mijn laptop tegenwoordig en die heeft geen cd-brander. Dus het moet iets worden met USB. Dan blijven de HDD en Flash-spelers over. Ik hoef niet meer dan 100 liedjes draagbaar mee te hoeven kunnen hebben. Dus een 256MB versie zou al redeljk voldoen.

Een goeie MP3-speler kost toch al 250 euri, maar als ik dus met wat meer cash een echte PDA kan kopen is dat misschien handiger. Dus vandaar:

Hoe handig is het om je PDA als MP3 speler te gebruiken?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik vind het geweldig handig, aangezien ik mijn PDA altijd, maar dan ook altijd bij me heb. PocketTunes en Aeroplayer voor PalmOS bieden erg goede equilizer, playlist e.d. functionaliteit, en overzichtelijkheid op het scherm welke je alleen bij duurdere HDD based players vindt.

Alors.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

(jarig!)
Ik gebruik een Clie TH-55 als MP3 speler, de Clie audioplayer die erbij zit maakt gebruik van de ingeboude DSP voor het afspelen van MP3, wat erg gunstig is voor het batterijleven (die is zowieso al insane lang).

Voor MP3 is PPC niet geschikt, die dingen zijn binnen no-time leeg.

Ik zou iig voor een Sony met Handheld Engine gaan, iets minder snel (niet dat je 't merkt ofzo) maar ze gaan achterlijk veel langer met een acculading dan andere PDA's

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

El_Quedro schreef op 07 mei 2004 @ 09:28:
Ook van de Nokia 6230 is hij erg goed..
Je kan tot 256mb 512mb MMC erin zetten, dus mp3's genoeg, en je hebt het altijd bij je.

Just my 2 cents.
FF correctie, van bepaalde merken werkt in die 6230 ook de 512mb geheugenkaart. :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik zou iig voor een Sony met Handheld Engine gaan, iets minder snel (niet dat je 't merkt ofzo) maar ze gaan achterlijk veel langer met een acculading dan andere PDA's
Dat is niet helemaal waar: de UX50 doet het niet goed met de batterij, de TH55 heeft gewoon een enorme batterijduur.

Als je een simpele PDA wil met MP3 capabiliteit, kijk dan naar de Palm Tungsten E, Zire71, Zire72, Sony Clie TJ35. De Palm Zire31 zou ik links laten liggen ivm betere prijs kwaliteit verhouding van de Tungsten E.

[ Voor 22% gewijzigd door Stereotomy op 07-05-2004 13:03 ]

Alors.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nvr mind... Ging over geringe persoonlijke ervaring, weinig argumenten, alleen meningen, dus laat maar.

[ Voor 86% gewijzigd door Bra-Jo op 07-05-2004 15:22 ]

Nomen nescio

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Nu doe je het weer, met alle respect, maar als je nu eens argumenten aan zou dragen, feiten, praktijkvoorbeelden, dan kunnen we er een constructieve discussie van maken in plaats van dat je alles meteen opvat als flames. :)

Dus, graag meer inhoud, minder theater. :*

Alors.

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
Zelf ben ik ook op zoek naar een pda, maar is de iPAQ of de Palm(one) beter?

Verwijderd

Chuckiej schreef op 07 mei 2004 @ 18:44:
Zelf ben ik ook op zoek naar een pda, maar is de iPAQ of de Palm(one) beter?

Verwijderd

Ik zou zowiezo geen telefoon met mp3 functie nemen, de batterijen zijn zo leeg(houden het niet eens 8 uur vol ofzo).

Een tijdje geleden gebruikte ik een Acer n10 met 256mb CF als mp3speler. En dat werkte perfect! Batterijen gingen 9-11 uur mee als je constant mp3 speelde.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:19:
Waarom geen PDA met PalmOS ? dan zou de zire72 (€299 bij www.pdashop.nl) super zijn .

Bluetooth 1.1 (klasse 2)
1,2 megapixel CMOS-camera
320x320 kleurenscherm
32MB RAM (24MB beschikbaar)
312MHz Intel ARM-processor
Voice memo
PalmOS 5.2.8
mini-USB connector
Oplaadbare batterij

[afbeelding]
Waarom deze en maar 32 mb ram en 312 mhz? ga voor een ipaq 2210 voor 329

kun je meteen winampaq erop zetten, winamp voor pocket pc.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 14:18:
[...]

Palm's zijn toch zuiniger met batterijen? Misschien is dat met een extra kaartje toch een beter idee om een Palm te halen?

• OfferedPoet
  • Laatst online: 27-01 12:36
ik vraag me af, kan je ook films kijken op je palm??

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 14:18:
[...]

Omdat jij blijkbaar nooit verder hebt gekeken dan het windows-logo'tje.

PocketPC's hebben van oudsher enorm hoge specs nodig om enigzins fatsoenlijk te kunnen functioneren. 32 Mb RAM voor een Palm is veel en veel ruimer in vergelijking met 64 Mb RAM voor een PocketPC. Daarnaast zorgt een 144 MHz OMAP processor van bijvoorbeeld een TungstenT voor even vlotte prestaties als een 400 MHz Xscale in een PocketPC, terwijl het veel minder stroom verbruikt!

De nieuwe processor in de Zire72 is de eerste van een nieuwe serie XScales van Intel, energiezuinig. Je kunt op de Zire72 zelfs ZELF movies maken (met de 1.2 megapixel camera) en je kunt uiteraard ook movies kijken op een haardscherp 320x320 scherm (zoek naar Kinoma of mmplayer).

MP3 spelers voor de Palm zijn er ook zat: PocketTunes en Aeroplayer zijn mijn favorieten, en er zitten enorm mooie skins tussen!

Alors.

Verwijderd

_/-\o_ ik heb een palm de zire 71 en deze bevalt heel goed als mp3 speler, ik heb een real one speler geinstalleerd, en kinoma om filmpjes te bekijken en dat werkt ook prima }:O

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Chuckiej schreef op 09 mei 2004 @ 16:14:
ik vraag me af, kan je ook films kijken op je palm??
Ja, MMPlayer kan gewoon o.a. MPEG4 afspelen. Het nut ervan ontgaat me echter, re-encoden duurt lang en schermpje is te klein.

De nieuwe Zire31 schijnt ook erg fatsoenlijk geluid te hebben. En is cheap, kun je nog een 512MB SD kaartje bijkopen ook, blijf je nog in je €300-budget.

Verwijderd

Ik heb nu zelf een Asus a620 BT en die bevalt kwa media echt meesterlijk goed , er zit op het moment een flash card van 512 in waar 3 films op passen ong 4 cd's aan muziek en rond de 40 roms .

Wat een bijkomend voordeel is is dat de films lekker klein zijn door de grootte van het scherm _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:41:
Ik heb nu zelf een Asus a620 BT en die bevalt kwa media echt meesterlijk goed , er zit op het moment een flash card van 512 in waar 3 films op passen ong 4 cd's aan muziek en rond de 40 roms .

Wat een bijkomend voordeel is is dat de films lekker klein zijn door de grootte van het scherm _/-\o_
Dat is juist een nadeel dat je scherm zo klein is 8)7

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Och, de Asus heeft een 320x240 scherm, de Palm Zire31 een 160x160, dan worden de films nóg kleiner, en dat is dan voor Arek blijkbaar een pluspunt. Dus Arek zegt: kopen die Palm Zire31! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Stereotomy op 10-05-2004 01:34 ]

Alors.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 10 mei 2004 @ 01:34:
Och, de Asus heeft een 320x240 scherm, de Palm Zire31 een 160x160, dan worden de films nóg kleiner, en dat is dan voor Arek blijkbaar een pluspunt. Dus Arek zegt: kopen die Palm Zire31! :)
:D

Verwijderd

beetje kromme redenering :P
bij 160x160 is echt niet fijn film kijken man :P

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Een Palm Tungsten kun je best vinden voor weinig. Heb je een degelijke PDA met goed geluid in huis! Hij is ook nog eens best klein. Vind je dat alsnog te groot, zoek dan een Sony SJ30/33. Die zijn helemaal mini-formaat.

Ik heb gewoon een SPV met 256MB. Werkt net zo goed. Ik vind het geluid goed en er zitten wicked games op :+ Ik kijk er ook gerust een film op. Mijn dochter heeft Finding Nemo met ondertiteling af gekeken ;) Zij vond het niet zo erg kennelijk.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Je kan altijd naar de 19xx/21xx serie van ipaq(hp) kijken of naar de goedkopere asus mypals.
Of het praktisch is? Weet niet, ligt eraan hoe groot je jaszakken/broekzakken zijn.
Die dingen zijn kleiner dan een 5,25" cd mp3 speler, maar 3"cd mp3 spelers zijn ook lekker klein (de kleine cd's dus), alleen past daar "maar" 246mb op.
Voordeel van een pda is dat je hem ook als agenda en voor ander vermaak kan gebruiken itt een dedicated mp3 speler (en natuurlijk voor pda werkzaamheden :P )

Een pda als mp3 speler is goed te doen, over het algemeen is het geluid erg goed (iig niet slechter dan een losse mp3 speler) en je kan er geheugenkaartjes bijkopen zodat je veel meer mp3's mee kan nemen, ookal zijn ze duurder dan een losse cd, ze zijn kleiner en gaan langer mee.

Ik zou een pda nemen, omdat je dan wat vrijer bent in wat je ermee doet. Bijvoorbeeld dat er ongetwijfeld ogg vorbis spelers/codecs zullen zijn voor bijv. ppc. (en er is een (s)nes emulator! :P)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Als je de PDA in je zak meeneemt, is het dan niet erg lastig als je het geluid harder of zachter wil zetten ??
Of als je een paar nummers wil skippen ??

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 08:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 12:15:
Als je de PDA in je zak meeneemt, is het dan niet erg lastig als je het geluid harder of zachter wil zetten ??
Ligt eraan hoe groot je zakken zijn ;)
Het is idd lastiger dan bij een losse speler, doordat er geen knopjes op zitten. Maar misschien dat je de knoppen die bedoeld zijn voor dingen als je mail enzo kan om toveren tot wmp knoppen (dus harder/zachter en verder/terug)
Maar je kan een playlist maken waar je dus de nummers in een bepaalde volgorde kan zetten.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 12:15:
Wat ben je nou voor tweaker!?!? Zet er lekker een potmetertjes tussen ;) . Sommige van de modellen hebben dat btw al ingebouwd.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Verwijderd

Ik gebruik al 4 maanden naar volle tevredenheid een iPAQ 2210 als MP3 speler en agenda.

Mijn iPAQ is uitgebreid met een goedkope 1 GB MicroDrive en 256 MB MMC kaart. De MMC kaart gebruik ik voor toepassingen die veel access vereisen (kaarten, documenten, etc.) en de MicroDrive gebruik ik voor de MP3 muziek.

Ik heb PocketMusic aangeschaft voor US$ 20 ofzoiets om MP3's af te spelen, maar er zijn ook gratis progsels. Ik ben echter tevreden met PocketMusic (voor de prijs hoef je het niet te laten) dus ik blijf daar lekker bij. De ingebouwde Windows Media Player heeft als nadeel dat hij geen MP3's in het geheugen kan cachen waardoor de batterijtijd bij gebruik van een microdrive drastisch daalt, dus een extra progsel/player is wel aan te raden.

Voor de PalmOS liefhebbers in dit topic: Bijkomend voordeel van PocketPC boven PalmOS is Exchange ActiveSync. Mijn iPAQ staat volledig los van m'n client PC, communicatie geschiedt direct via de server, via GPRS.

-edit-
Met PocketMusic kun je hardwarebuttons toewijzen aan functies, en je hebt een Today plugin waarmee je ook door je playlist kunt scrollen.

Ik gebruik trouwens een goedkoop Philips koptelefoontje van de FRS, met volumeregelaartje :o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 13:42 ]

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 13:41:
Voor de PalmOS liefhebbers in dit topic: Bijkomend voordeel van PocketPC boven PalmOS is Exchange ActiveSync. Mijn iPAQ staat volledig los van m'n client PC, communicatie geschiedt direct via de server, via GPRS.
En hoe precies is dat een voordeel? Met Palm kun je ook "gewoon" via netwerk/internet synchroniseren. Welliswaar niet middels een server zoals exchange, maar wellicht zijn daar wel oplossingen voor. (Notes?) En exchange is ook niet bepaald gratis.

De thuisgebruiker zal veelal zijn PDA in een docking station plaatsen en een zooi MP3'tjes erheen slepen. Dat kan prima met PalmOS.

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Zelf gebruik ik m'n Toshiba e400 (PPC) hoelang de accu dat eigenlijk volhoud kan ik eigenlijk niet zeggen. De Mp3's luister ik dan in de auto (aangesloten op de radio dan dus) en gebruik 'm dan ook voor m'n navigatie.

Hij hangt dan dus eigenlijk altijd aan 't stroom.

Even een filmpje kijken wil overigens prima met 't 320x240 schermpje. Goed, 't is wat klein maar 't valt me lang niet tegen.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/30252/full.jpg

Nummertjes wisselen doe ik met de knoppen onderop. (start / pauze / stop zitten daar dus ook bij) tevens kan ik met die knoppen m'n geluid harder / zachter zetten.

op 't moment van die foto speelt ie een filmpje af welke origineel 640*480 is en ik te lui was om te reencoden naar 't bedoelde formaat... toch speelt dat prima af zo

[ Voor 17% gewijzigd door Harry op 10-05-2004 13:52 ]

BMW 535D

Verwijderd

Soulfly schreef op 10 mei 2004 @ 13:50:
Zelf gebruik ik m'n Toshiba e400 (PPC) hoelang de accu dat eigenlijk volhoud kan ik eigenlijk niet zeggen. De Mp3's luister ik dan in de auto (aangesloten op de radio dan dus) en gebruik 'm dan ook voor m'n navigatie.

Hij hangt dan dus eigenlijk altijd aan 't stroom.

Even een filmpje kijken wil overigens prima met 't 320x240 schermpje. Goed, 't is wat klein maar 't valt me lang niet tegen.
[afbeelding]

Nummertjes wisselen doe ik met de knoppen onderop. (start / pauze / stop zitten daar dus ook bij) tevens kan ik met die knoppen m'n geluid harder / zachter zetten.

op 't moment van die foto speelt ie een filmpje af welke origineel 640*480 is en ik te lui was om te reencoden naar 't bedoelde formaat... toch speelt dat prima af zo
Kun je dan ook beginnen met het afspelen van mp3's door simpel de "start button" in te drukken ??
Of worden deze buttons pas aktief als je de MP3 speler opstart ?

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Je kan de toetsen toewijzen per programma, feitelijk moet je dus wel eerst even het Mp3 programma opstarten. (tenminste, anders dan op die manier heb ik 't nog niet voor elkaar)

Maar als je de PDA / PPC uitzet met die applicatie op 't scherm zou je dat ook direct weer voor je moeten krijgen als je 'm weer aanzet (bij de PPC in ieder geval, hoe 't met de Palm PDA's zit durf ik niet te zeggen).

BMW 535D

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Daar heb je gelijk in. Dit wordt pas in OS6/Cobalt ondersteund bij Palm, komt eind dit jaar uit. Op dit moment sync ik remote via GPRS met mijn PC thuis die altijd aanstaat.

Overigens mij complimenten voor eindelijk een constructieve beargumentatie voor de PPC kant, hulde! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Stereotomy op 10-05-2004 23:23 ]

Alors.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 21:20

flexje

got-father

Hey ik las een paar posts terug dat iemand op 512 MB 3 films heeft kunnen zetten :?
Hoe werkt dit dan precies? Stel, ik heb 3 divx films op mn pc van elk 700 MB, moet ik ze dan eerst comprimeren ofzo voordat ik ze stuur naar mn PDA??
Snap dat nog niet helemaal, ik krijg morgen namelijk mn PDA binnen en zou dit ook graag willen (HP 2210)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

flexje schreef op 11 mei 2004 @ 09:45:
Hey ik las een paar posts terug dat iemand op 512 MB 3 films heeft kunnen zetten :?
Hoe werkt dit dan precies? Stel, ik heb 3 divx films op mn pc van elk 700 MB, moet ik ze dan eerst comprimeren ofzo voordat ik ze stuur naar mn PDA??
Snap dat nog niet helemaal, ik krijg morgen namelijk mn PDA binnen en zou dit ook graag willen (HP 2210)
Ja, een PDA heeft meestal een lage resolutie, films met een hogere resolutie nemen veel meer ruimte in beslag en vergen veel meer processorkracht terwijl de beeldkwaliteit er niet beter van wordt. Het geluid kan je vaak ook verder comprimeren omdat je vaak toch geen high-end dolby surround set bij je hebt.

Met virtualDub (gratis) kunje je films omzetten. In de search is hierover genoeg te vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Gman
  • Laatst online: 03-11 21:14
Ik heb een Palm Tungsten E (+-225 euro) en mp3 playback is matig, de bass is erg slecht (ik gebruik dezelfde oordopjes die ik al jaren heb en die zijn echt wel goed).
Als je lcd uitgaat en je iets wilt doen (skip, volume etc) dan blijft de playback even hangen.
De playlist moet je elke keer opnieuw aanmaken en Secure Digital kaartjes zijn erg traag onder windowsxp, zo'n 150 kbyte/sec dus "even snel" nieuwe mp3's erop zetten is er niet bij, je moet ook nog elke keer een nieuwe playlist aanmaken.

Batterij gebruik is acceptabel, een paar uur haal je makkelijk.

Ik heb 'm als noodoplossing (PDA had ik al) omdat m'n mp3 speler nog op ter reparatie is, maar ik zou het echt afraden om 'm als mp3 speler te kopen.
Wellicht dat andere Palm modellen/software bovenstaande problemen niet zo hebben, maar ik vind het geen goede oplossing.

Ik gebruik bdw pocket tunes 2.3.2

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Acer N10

Perfect apparaat voor MP3 af te spelen. Heeft ook een "Hold" functie zodat het beeldscherm en alle knoppen uit gaan. Bespaard stroom en je scherm zelf natuurlijk. MP3 kwaliteit is icm met goede oordopjes of koptelefoon prima. De Acer N10 bevat een compact flash slot en een SD/MMC slot voor opslag. Ik zelf gebruik een 256mb SD kaartje voor MP3 en voor tomtom3 kaarten (navigatie icm Compact flash GPS).

Tis echt een allrounder en enigste minpuntje tegenover andere is dat hij geen bluetooth of Wifi heeft ingebouwd maar voor de prijs van +/- 299 euro kun je zeker wel geld uitgeven voor een los bluetooth/wifi kaartje ;) .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-11 19:10

luke_otto

pang pang luckyluke

Djoekie schreef op 11 mei 2004 @ 10:51:
Acer N10

Perfect apparaat voor MP3 af te spelen. Heeft ook een "Hold" functie zodat het beeldscherm en alle knoppen uit gaan. Bespaard stroom en je scherm zelf natuurlijk. MP3 kwaliteit is icm met goede oordopjes of koptelefoon prima. De Acer N10 bevat een compact flash slot en een SD/MMC slot voor opslag. Ik zelf gebruik een 256mb SD kaartje voor MP3 en voor tomtom3 kaarten (navigatie icm Compact flash GPS).

Tis echt een allrounder en enigste minpuntje tegenover andere is dat hij geen bluetooth of Wifi heeft ingebouwd maar voor de prijs van +/- 299 euro kun je zeker wel geld uitgeven voor een los bluetooth/wifi kaartje ;) .
én he lang kan jij mp3´s luisteren tot dat je battry leeg is, ik las even hierboven dat ppc niet echt heel zuinig zijn.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Gman schreef op 11 mei 2004 @ 10:43:
Ik heb een Palm Tungsten E (+-225 euro) en mp3 playback is matig, de bass is erg slecht (ik gebruik dezelfde oordopjes die ik al jaren heb en die zijn echt wel goed).
Als je lcd uitgaat en je iets wilt doen (skip, volume etc) dan blijft de playback even hangen.
De playlist moet je elke keer opnieuw aanmaken en Secure Digital kaartjes zijn erg traag onder windowsxp, zo'n 150 kbyte/sec dus "even snel" nieuwe mp3's erop zetten is er niet bij, je moet ook nog elke keer een nieuwe playlist aanmaken.

Ik heb 'm als noodoplossing (PDA had ik al) omdat m'n mp3 speler nog op ter reparatie is, maar ik zou het echt afraden om 'm als mp3 speler te kopen.
Wellicht dat andere Palm modellen/software bovenstaande problemen niet zo hebben, maar ik vind het geen goede oplossing.

Dan klopt er denk ik iets niet aan jouw TE want op mijn oude TT2 en mijn huidige TT3 klinkt PocketTunes werkelijk fenomenaal in de bass! Ook op de TE van een vriend van mij gaat dat waanzinnig. De playlist hoef *ik* niet elke keer aan te maken maar wordt elke keer netjes opgeslagen. Zoals bij www.palmclub.nl/tips/ in de Benchmarktabel te zien is, zijn enkele SD kaartjes erg traag qua schrijven, je moet dus zorgen dat je een Lexar, Simpletech of Panasonic kaart koopt.

Alors.

• Fuzzillogic
Overigens gaat het lezen/schrijven op een normale SD-kaartlezer voor de PC wel snel, ~900KBps met USB1.1.

Verwijderd

Stereotomy schreef op 11 mei 2004 @ 16:57:
[...]

Dan klopt er denk ik iets niet aan jouw TE want op mijn oude TT2 en mijn huidige TT3 klinkt PocketTunes werkelijk fenomenaal in de bass! Ook op de TE van een vriend van mij gaat dat waanzinnig. De playlist hoef *ik* niet elke keer aan te maken maar wordt elke keer netjes opgeslagen. Zoals bij www.palmclub.nl/tips/ in de Benchmarktabel te zien is, zijn enkele SD kaartjes erg traag qua schrijven, je moet dus zorgen dat je een Lexar, Simpletech of Panasonic kaart koopt.
En op jou oude T|T gaat het ook gewoon super Maar ik gebruik wel AeroPlayer

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

lukeotto schreef op 11 mei 2004 @ 13:04:
[...]

én he lang kan jij mp3´s luisteren tot dat je battry leeg is, ik las even hierboven dat ppc niet echt heel zuinig zijn.
Als ik hem op "lock" zet kan ik de hele dag luisteren (trein, bus & school) en dan is de batterij nog op 75%. De grootste stroomvreter is nou eenmaal het scherm en dan vooral de backlight! De PocketPC hebben ook een sterkere processor dan de PALM broertjes.
Ik vindt eigenlijk dat PALM en PocketPC niet met elkaar mogen worden vergeleken op bepaalde vlakken (PPC is meer multimedia gericht, een hoger pleziergehalte). Met een PALM bots je meestal tegen compatiblity beperking, klein voorbeeld is navigatie met GPS (Alleen tomtom bied nu een pakket aan voor PALM).

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 12-05-2004 09:52 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gman schreef op 11 mei 2004 @ 10:43:

Ik heb zelf ook een Palm Tungsten E, en misschien stel ik wat minder intensieve eisen aan heb geluid, maar wat mij betreft is 't meer dan prima! En die cardreader zorgt er inderdaad voor dat je snel bestanden kan overzetten (ook filmpjes bijvoorbeeld), anders duurt het zeker een halve eeuw..

Maar daar gaat 't mij nu even niet om, ik wilde je namelijk vragen hoe je dat schermpje uit krijgt? Is dat een onderdeel van de software?
Zelf gebruik ik Aeroplayer, op zich best tevreden over, maar die biedt die ondersteuning niet. En 't apparaat zelf (in tegenstelling tot de T-serie) heeft 't ook niet, dus ik vroeg me af hoe jij dat voor elkaar krijgt? Zou de levensduur van de accu wel sterk verlengen! Kom nu trouwens op zo'n 3½ uur uit, dus met schermpje aan.
Kijk overigens meer (mbv Kinoma Producer zelf geconverteerde) filmpjes dat dat ik muziek luister, ook heel leuk

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Fuzzillogic
Djoekie schreef op 12 mei 2004 @ 09:50:
[...]
De PocketPC hebben ook een sterkere processor dan de PALM broertjes.
Waar haal je die wijsheid vandaan? De huidige Palm modelletjes hebben ook "gewoon" (helaas) 400MHz XScale CPU's.

De reden dat PocketPC veel eerder met dat soort fratsen begon, is doordat WinCE nou eenmaal *veel* zwaarder is dan PalmOS. Dus het was gewoon een noodzaak.
Ik vindt eigenlijk dat PALM en PocketPC niet met elkaar mogen worden vergeleken op bepaalde vlakken (PPC is meer multimedia gericht, een hoger pleziergehalte).
Sja, het is maar waar je je PDA voor gebruikt. En ken je de Tapwave Zodiac? Dagdag vooroordeel. :*)
Met een PALM bots je meestal tegen compatiblity beperking, klein voorbeeld is navigatie met GPS (Alleen tomtom bied nu een pakket aan voor PALM).
Voor de Palm zijn er veel meer softwaretitels dan voor PocketPC. Maar wat heeft dat met compatibiliteit te maken?

• Fuzzillogic
Gullie007 schreef op 12 mei 2004 @ 11:15:
[...]Zelf gebruik ik Aeroplayer, op zich best tevreden over, maar die biedt die ondersteuning niet. En 't apparaat zelf (in tegenstelling tot de T-serie) heeft 't ook niet, dus ik vroeg me af hoe jij dat voor elkaar krijgt?
Alleen de T|T1 heeft de mogelijkheid om direct de backlight uit te zetten, de latere modellen zijn vrijwel onleesbaar als je dat zou doen.
Je kunt het effect wel bekijken: doe een soft-reset met cursor-up ingedrukt. De PDA start dan op maar slaat alle dingen in de "start up" over. Door nu power ingedrukt te houden kun je alsnog de backlight uitzetten. Maar door deze reset-truuk worden ook andere essentiele dingen niet opgestart, waardoor je je PDA ernstig beperkt qua mogelijkheden ;) Gewoon nog een reset, en alles is weer zoals het was.

Op de T|T2 zet AeroPlayer netjes de display & backlight uit. Heb je de nieuwste versie wel geprobeerd?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Djoekie schreef op 12 mei 2004 @ 09:50:
[...]

De PocketPC hebben ook een sterkere processor dan de PALM broertjes.
.... wat dus meer stroom vreet als je MP3's aan het luisteren bent. En als je je dan ook realiseert dat het scherm van een Palm ook uit kan tijdens het luisteren van MP3's.... dus. :)
Ik vindt eigenlijk dat PALM en PocketPC niet met elkaar mogen worden vergeleken op bepaalde vlakken (PPC is meer multimedia gericht, een hoger pleziergehalte).
Sorry, ook al is dat subjectief, dat slaat als een tang op een varken. Twee voorbeelden: Sony Clie NZ90

http://www.pdabuyersguide.com/feature/sony_NZ90.htm

en de Palm Zire72

http://www.pdabuyersguide.com/palm_Zire_72.htm

Genoeg gezegd lijkt mij?
Met een PALM bots je meestal tegen compatiblity beperking, klein voorbeeld is navigatie met GPS (Alleen tomtom bied nu een pakket aan voor PALM).
Goeiendag zeg. Wat doen Perfect Passenger en Mapsonic (gebruik ik zelf) dan op de markt voor Palm GPS? Tomtom Navigator is nu overigens met een update voor vrijwel elke Palm op OS5 te gebruiken, en niet alleen voor de Palmone TT3 en TC.

Ook voor jou het verzoek: als je iets aan te merken hebt tegen Palm (niks mis mee), graag een beetje vooronderzoek doen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stereotomy op 12-05-2004 13:05 ]

Alors.

Verwijderd

nhimf schreef op 10 mei 2004 @ 12:31:
[...]

Ligt eraan hoe groot je zakken zijn ;)
Het is idd lastiger dan bij een losse speler, doordat er geen knopjes op zitten. Maar misschien dat je de knoppen die bedoeld zijn voor dingen als je mail enzo kan om toveren tot wmp knoppen (dus harder/zachter en verder/terug)
Maar je kan een playlist maken waar je dus de nummers in een bepaalde volgorde kan zetten.
er zitten wel degelijk knoppen op een pda

Verwijderd

Stereotomy schreef op 12 mei 2004 @ 12:59:
[...]

.... wat dus meer stroom vreet als je MP3's aan het luisteren bent. En als je je dan ook realiseert dat het scherm van een Palm ook uit kan tijdens het luisteren van MP3's.... dus. :)

[...]

Sorry, ook al is dat subjectief, dat slaat als een tang op een varken. Twee voorbeelden: Sony Clie NZ90

http://www.pdabuyersguide.com/feature/sony_NZ90.htm

en de Palm Zire72

http://www.pdabuyersguide.com/palm_Zire_72.htm

Genoeg gezegd lijkt mij?

[...]

Goeiendag zeg. Wat doen Perfect Passenger en Mapsonic (gebruik ik zelf) dan op de markt voor Palm GPS? Tomtom Navigator is nu overigens met een update voor vrijwel elke Palm op OS5 te gebruiken, en niet alleen voor de Palmone TT3 en TC.

Ook voor jou het verzoek: als je iets aan te merken hebt tegen Palm (niks mis mee), graag een beetje vooronderzoek doen. :)
sorry hoor maar het scherm van een pocketpc kan ook uit tijdens het luisteren van mp3

installeer winampaq en de zit een hardware knop waarmee je dan het scherm uit zet. Waarom kunnen palm gebruikers er niet tegen dat microsoft de pda wereld gaat overheersen. En ik ben er blij om, heb tijdje palm gebruikt, maar vond het toch minder dan pocketpc.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik gebruik m'n Asus Mypal A620 toch nooit voor mp3s hoor, de geluidskwaliteit is niet echt alles en hij is ietsje te groot vind ik.

Aangezien je zegt dat je maar 256mb opslagruimte wil zou ik voor een MP3 spelertje met een SD of CF cardslot gaan :) Kun je de rest van je geld aan iets anders uitgeven.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

sorry hoor maar het scherm van een pocketpc kan ook uit tijdens het luisteren van mp3
Le-zen. |:(

Het scherm van zowel PPC als Palm kan uit tijdens het afspelen van MP3, dus daarna is de grootste drain van energie de processor, en aangezien de gemiddelde PPC veel hogere specs nodig heeft om te functioneren..... voila.

Ik kan er niet tegen dat jij blijkbaar misinformatie over PalmOS wenst te geven zonder vooronderzoek te doen. Constructieve bijdragen, prima, maar ga geen onzin uitkramen dat bijvoorbeeld Tomtom de enige GPS oplossing is voor PalmOS.

Alors.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:17

Garyu

WW

Stereotomy schreef op 12 mei 2004 @ 14:06:
[...]

Le-zen. |:(

Het scherm van zowel PPC als Palm kan uit tijdens het afspelen van MP3, dus daarna is de grootste drain van energie de processor, en aangezien de gemiddelde PPC veel hogere specs nodig heeft om te functioneren..... voila.

Ik kan er niet tegen dat jij blijkbaar misinformatie over PalmOS wenst te geven zonder vooronderzoek te doen. Constructieve bijdragen, prima, maar ga geen onzin uitkramen dat bijvoorbeeld Tomtom de enige GPS oplossing is voor PalmOS.
Hrm, mijn T3 draait toch ook met een XScale proc op 400MHz. Om nou te zeggen langzaam, nee. En energieverbruik. Hrm, Langer dan een paar uur houdt ie het niet uit hoor, ook niet met het scherm uit. Zijn er misschien ook freeware varianten op Lightspeed beschikbaar? Dat zou denk ik wel helpen.. processor onderclocken en zo batterijwinst halen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik gebruik nu ook lightspeed, en krijg af en toe een nagscreentje. Valt wel mee vol te houden. :)

Alors.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:17

Garyu

WW

Stereotomy schreef op 12 mei 2004 @ 14:12:
Ik gebruik nu ook lightspeed, en krijg af en toe een nagscreentje. Valt wel mee vol te houden. :)
Beetje offtopic, maarreh, welke versie is dat dan? Bij mij hield die gewoon na 14 dagen op met werken. En om nou te betalen om mijn Palmpje langzamer te laten lopen... ;). Is er ook een versie die wel gewoon zijn werk doet maar je af en toe een reminder geeft dan?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ehm, ik startte net lightspeed om het te testen en toen kreeg ik een leuke screen dat ik nog maar 12 dagen had... dus, snorrie, misinformatie. ;)

Alors.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Stereotomy schreef op 12 mei 2004 @ 12:59:
[...]

Dat stroom vreten valt wel mee, ik zet m'n processor gewoon op een lagere snelheid en klaar. Werkt prima.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Aaargh!
  • Laatst online: 28-11 16:02

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

(jarig!)
Wokschotel schreef op 12 mei 2004 @ 14:30:
[...]
Dat stroom vreten valt wel mee, ik zet m'n processor gewoon op een lagere snelheid en klaar. Werkt prima.
Mijn Clie doet dat zelf :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nexxennium schreef op 12 mei 2004 @ 12:43:
[...]

Alleen de T|T1 heeft de mogelijkheid om direct de backlight uit te zetten, de latere modellen zijn vrijwel onleesbaar als je dat zou doen.
Je kunt het effect wel bekijken: doe een soft-reset met cursor-up ingedrukt. De PDA start dan op maar slaat alle dingen in de "start up" over. Door nu power ingedrukt te houden kun je alsnog de backlight uitzetten. Maar door deze reset-truuk worden ook andere essentiele dingen niet opgestart, waardoor je je PDA ernstig beperkt qua mogelijkheden ;) Gewoon nog een reset, en alles is weer zoals het was.

Op de T|T2 zet AeroPlayer netjes de display & backlight uit. Heb je de nieuwste versie wel geprobeerd?
Dat de T1 en de T2 de mogelijkheid hebben om 't licht uit te zetten wist ik inderdaad en de leesbaarheid vind ik op zo'n moment ook niet zo belangrijk - 't zou immers alleen maar zijn tijdens het spelen van muziek. Maar dat de T|E dat ook kan wist ik niet, dus vandaar de vraag aan Gman.

De versie van Aeroplayer die ik heb is gelijk aan die van een vriend van me met een T2, en daar werkt 't wel op. Bij mij op m'n T|E is die optie niet in te stellen.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Aaargh! schreef op 12 mei 2004 @ 15:00:
[...]

Mijn Clie doet dat zelf :)
Dat kan mijn PPC ook ('auto').

De islam kan uw vrijheid schaden

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 22:07

AdLentis

Gadget Inspector

Gullie007 schreef op 12 mei 2004 @ 15:27:
[...]
De versie van Aeroplayer die ik heb is gelijk aan die van een vriend van me met een T2, en daar werkt 't wel op. Bij mij op m'n T|E is die optie niet in te stellen.
Toch apart, op mijn vorige palm, de m515 werkte het wel. Gewoon de powerknop wat langer ingedrukt houden als hij aanstaat. Hij heeft echt een transflectief schermpje, dus het zou theoretisch moeten kunnen.

Zoals gezegd:
PalmOS based -> beperkt maar zuinig en efficient.
WinCE based -> uitgebreid maar zwaar en inefficient.

Het ligt er maar aan wat je belangrijker vindt. Ik denk niet dat WinCE PalmOS van de markt zal doen verdwijnen. Ze richten zich niet helemaal op dezelfde doelgroep. De concurrentie is best leuk, het heeft gezorgd dat de PalmOS-based PDA's sneller werden en meer multimedia toepassingen kregen. Verder worden de prijzen van PDA's steeds lager.

Wil je een PDA voor MP3-playback, dan raad ik Palm aan, want die is zuiniger. De iPAQ's van mijn collega's zijn als ze standby staan een stuk minder zuinig dan mijn Palm Tungsten|T. Tijdens afspelen valt dat verschil wel mee. Je moet gewoon een PDA zoeken met een accu die lang meegaat, door lage CPU-snelheid of grote accu-capaciteit.

De belangrijkste reden waarom ik nu niet overstap op een PPC: mijn gekochte PalmOS software draait daar niet op en de accu is slechter. Ik wacht nu op de Palm Tungsten|T4, in de hoop dat die WiFi ondersteund en een accu heeft met minstens 1800 mAh.

[ Voor 16% gewijzigd door AdLentis op 12-05-2004 15:47 ]

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

quote:
Gullie007 schreef op 12 mei 2004 @ 15:27:
[...]

Toch apart, op mijn vorige palm, de m515 werkte het wel. Gewoon de powerknop wat langer ingedrukt houden als hij aanstaat. Hij heeft echt een transflectief schermpje, dus het zou theoretisch moeten kunnen.
Nou, op de TE is het backlight inderdaad zo niet uit te zetten. Op de Zire71, TT2 en TT3 overigens ook niet. Maar, dat neemt niet weg dat in Aeroplayer het hele scherm wel uitgezet kan worden na 10 of 60 seconden, ook met de TE. :) Misschien even herinstallatie proberen?

Alors.

• Fuzzillogic
Al die dikke MHz'en.. Bah, wat een onzin. Dat is echt gewoon een truuk om n00bs te trekken.

M.i. heeft Sony het met de TH55 goed geregeld: variabele CPU snelheid, een soort van SpeedStep. Daarnaast een DSP, die *veel efficienter dan die XScale 400MHz* de diverse media kan decoderen. Denk daarbij aan JPEG, MP3, MPEG4. Voor de rest van het OS is de ~140MHz CPU van het apparaat echt ruim voldoende, aangezien PalmOS ontwikkeld is voor PDA gebruik.

Dus al die patserige MHz'en en MB's van PocketPC.. Dat is gewoon een noodzaak en geen feature. :|

Jammer dat m.n. PalmOne nou meegaat: daar waar de Tungsten|T, T2, (E?) nog een CPU met DSP hadden (welke nauwelijks gebruikt worden, onbegrijpelijk genoeg) zijn ze door de marketing druk ook overstag gegaan naar de XScale. Doet echter niets af aan PalmOS.

[ Voor 21% gewijzigd door Fuzzillogic op 12-05-2004 17:48 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Wokschotel schreef op 12 mei 2004 @ 15:34:
[...]
Dat kan mijn PPC ook ('auto').
Die van mij ook en dan kun je er best wel lang muziek op spelen en spelletjes op spelen met scherm aan... Standaard stond die wel ingesteld op "performance" modus waardoor hij wel vrij veel stroom vreette.
Pagina: 1