Toon posts:

[XP] Disk Boot Failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb dus een probleem
Ik dacht laat me mijn oude pc maar weer eens aan de praat krijgen door winXPpro erop te installeren , dus ik stop de bootble XP cd erin en slecteer een lege partitie en dan gaat hij formatteren :? (wat ik daarvoor ook al had gedaan (format c:))
dan gaat hij bestanden kopiren , dan start hij op nieuw op en dan krijg ik deze fout Disk Boot Failure , ''Insert sysem disk and press enter'' en dat heb ik nog nooit gekregen normaal zou hij nu xp moeten gaan installeren.

oke nu mijn vraag wat is het probleem :+

ik heb gezocht ja
en ik heb geen diskette station :X en geen win98 cd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 19:44 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat heb je zelf al geprobeerd? Staat de hdd ingesteld als Bootschijf in het BIOS? Staan er nog partities op?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 06 mei 2004 @ 19:45:
Wat heb je zelf al geprobeerd? Staat de hdd ingesteld als Bootschijf in het BIOS? Staan er nog partities op?
ik zou niet echt weten wat ik moet proberen (ik ben nog op zoek) maar overal moet je een bootdisk maken.
de partities die heb ik verwijdert er stond alleen nog 1 op die ik niet kon verwijderen van 8MB die andere was leeg

-edit- ik heb een win 98 cd govonden ik weet niet of ik daar iets mee kan ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 19:59 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik had ook eens zoiets

windows install zag de harde schijf zonder problemen .... instaleren enzo goed
maar de bios niet , de hd stond op slave ipv master en bootte daardoor niet van de hd (duh).

goedgezet en tadaaaa :*)

dus even een makelijke vraag .. zie je hd in je bios ?

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 06-05-2004 20:26 ]

Iperf

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:59
1. ntfs geformateerd?
2. werkt de bootable cd nog (opstarten ervan)
3. als die win98 cd bootable is zou je ervan kunnen opstarten -> kun je zien of er nog partitie's op staan

-

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op 06 mei 2004 @ 21:42:
1. ntfs geformateerd? Ja
2. werkt de bootable cd nog (opstarten ervan)Ja
3. als die win98 cd bootable is zou je ervan kunnen opstarten -> kun je zien of er nog partitie's op staanDie is niet booteble
Maar ik heb een win98 opstart diskette gevonden en een ???sp12163.exe ??? diskette,hoort die er ook bij?
en ik heb natuurlijk een diskette station erin gezet :9

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-03 22:15
fish schreef op 06 mei 2004 @ 20:22:
ik had ook eens zoiets

windows install zag de harde schijf zonder problemen .... instaleren enzo goed
maar de bios niet , de hd stond op slave ipv master en bootte daardoor niet van de hd (duh).

goedgezet en tadaaaa :*)

dus even een makelijke vraag .. zie je hd in je bios ?
Dit had ik dus ook bij een vriend van mij gezien, hij moest een PC fixen van een of andere gast met een "CyberCom" PC... Naja, de harde schijf bleek op secondary slave gezet te zijn en de CD/DVD/CD-RW drives op primary master en primary slave 8)7..
Na de harde schijf weer op primary master te hebben gezet kon WinXP gewoon geinstalleerd worden

Verwijderd

Topicstarter
oke ik ben weer een stap verder na 10tallen keren rebooten deed hij het ineens 8)7 en kwam op het buraeublad maar mijn muis deed het niet dus ik restarte em en nu krijg ik weer Disk Boot Failure , ''Insert sysem disk and press enter'' |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 00:26 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:43
ik heb niet alles gelezen hoor , maar spint je hardeschijf dan nog wel op ? :P . Het kan zo zijn dat je hardeschijf aan het doodgaan is , dat tie niet helemaal lekker meer is. heb je SMART aan staan in de bios ? zo nee zet die eens aan en kijk eens of die een melding geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Galaxis schreef op 07 mei 2004 @ 00:33:
ik heb niet alles gelezen hoor , maar spint je hardeschijf dan nog wel op ? :P . Het kan zo zijn dat je hardeschijf aan het doodgaan is , dat tie niet helemaal lekker meer is. heb je SMART aan staan in de bios ? zo nee zet die eens aan en kijk eens of die een melding geeft.
Hij spint wel ja :+

en hoe kan ik kijken of ik SMART heb aanstaan in mijn BIOS ?

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

- Herstart
- Druk op 'del' :P
- Kijk bij "IDE Configuration"
- Kijk naar de modus waar je hdd op staat
- Verander de configuratie
- Save je Bios
- Herstart

Weet je nu al zeker of je HDD op Primary Slave zit? (Zo niet, check dit even)

An assumption is the mother of all fuck-ups

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Heb je wel een actieve partitie gemaakt ?

Eventueel kun je vanuit je XP-setup even alle partities weggooien en een nieuwe aanmaken, dan weet je zeker dat 'ie actief is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 08:48

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Heb ik ook een aantal xren gehad.. bleek dat mijn flatcable rot was.. flatcable vervangen en hoppah draaide als een }:O

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23
<offtopic>

Beetje beter lezen kul....

</offtopic>

[ Voor 93% gewijzigd door nextware op 07-05-2004 09:34 . Reden: info stond er reeds ]

Pagina: 1