T-Bird temp: 60 Mobo temp:38

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56
Als ik dit vergelijk met temperaturen die in de volgende topic staan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/85164
vergelijk dan is dat erg hoog voor een t-bird 800@800. Nogal om dat ik een Spire koeler heb die to 1,5Gh zou moeten kunnen koelen. Zit deze er niet goed op. iemand had hem namelijk van een andere Processor gehaald en daaar zat op met koelpasta of zoiets, maar er zat standaard tape op of zo. Nu zit ie dus met oude pasta op m'n processor (waarschijnlijk los, buiten het klipje).

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:33

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjee da's echt veelste hoog!! :(

Wat je moet doen is:
1. Kaugum pasta eraf halen m.b.v terpetine.
2. Artic Silver ertussen smeren, dun laagje.

Dit helpt echt.
Mijn T-bird 850 MHz wordt 45 graden full-load, en ik heb dezelfde cooler! :)

Whatever.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Die 'thermal pad' die nou op je Spire zit moet echt weg ja. En als je geen Arctic Sliver hebt of wilt (shame on you :) ), dan is ordinaire koelpasta ook wel goed. Alles is in ieder geval beter dan die standaard meuk die op die Spires zit.

sigloos

• paragon
Wat zit er eigenlijk standaard op zo'n Spire?
Pasta of thermal tape (of zoiets)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

geen van beide
een zoort pasta pad ofzo maar werkt nie echt goed

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:33

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Het isoleert alleen maar.... en houd het kraken van je core tegen.

Whatever.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Die cooler die jij bedoeld was ik ook al niet zo tevreden over, kijk hier maar eens: http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/socketa/

Maar die Spire MA324-15 is wel een leuk dingetje, en vooral de prijs :9

Verwijderd

Mijn tbird 900@900 zit op 53c in de bios met de coolermaster 6H51. Iemand een idee hoe ik hem koeler kan krijgen?, alleen wil ik liever niet mijn koeler er af halen zodat ik het risico loop om de core te beschadigen..

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Sja, koel-software gebruiken. Programma's als CPUidle en Waterfall doen dit.

sigloos

• Woef
  • Niet online
Coolpasta,
CPUIDEL enzo is meer voor laptops !
Zodat je minder stroom gebruikt !

• paragon
Ligt allemaal aan de airflow, met een open kast wordt de processor niet warmer dan 54gr.

• Woef
  • Niet online
wat voor een kast heb je dan ?

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

laat toch lekker hoog staan,
ik heb het hier berekoud.

http://mrfloris.com

Verwijderd

Mijn AMD Athlon classic word op 700@700 zonder casefans 38 graden en me mainboard 33 graden, met casefans aan gaat dit omlaag naar 28 graden voor de proc en 21 graden voor het mainboard, dus airflow is zeker belangrijk!!!!!

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Dat is natuurlijk veel te warm.

Dus inderdaad gewoon zon Spire koelertje kopen (kost een keer 20, 25 piek). En die thermal pad er afschrapen en dan de koeler schoonmaken met slaolie (werkt echt!).
Mijn duron 650 @ 963 wordt met zon Spire koeler 28 graden (de koeler wordt wel geholpen door 92MM fan :))

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

TB900@1Gig, CPU Default Voltage wordt hier idle z'n 30 en beetje stressed 36 graden. Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP + Artic Silver, dit alles in een ANTEC SX-1030BEC met 4x80mm fans en goede airflow.

Veel mensen zeggen......dat kan niet, je sensor zit niet goed bla bla. Volgens OC-Shop kan het dus gewoon wel en voor mij is het bewijs dat ik zelfs na 3 uur gamen gewoon mijn Alpha heatsink kan *beet pakken* en dan voelt de buitenkant van de heatsink lauw aan. (als de warmte niet goed weg gehaald zou worden dan zou de hele heatsink immers de warmte opnemen en dus heet worden).

Zeer tevreden hier.. alleen iets stillere 80mm fans mogen ook uitgevonden worden, staat hier gewoon een stofzuiger naast mij.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik zit toch echt op system: 28, stressed CPU 66, idle 56.

Verder geen prodlemen (tenminste na verhogen core naar 3.45 volt van 3.3 volt default.)

Ik draai athlon 1400, met MSI 6330 moederbordje.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
WhoMe, kijk eens voor de aardigheid naar de datum van de overige posts; iets zegt me dat de desbetreffende heren het op dit moment wel geloven ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.