[website] Image gloei of ander effect

Pagina: 1
Acties:

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Het gaat om dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://ruben.frac.dk/temppic.jpg
Hoe krijg ik om het bankje een mooi gloeieffect? Of een ander mooi effect?

Het is namelijk de bedoeling dat dit in combinatie met een mouseover wordt gebruikt, zodat je normaal dit plaatje hebt en als je er met de muis overheengaat dat het bankje dan oplicht op de een of andere manier.

Ik dacht zelf door er een gloed ofzo omheen te maken, maar ik krijg het niet mooi voor mekaar. Ik gebruik zelf trouwens Paint Shop Pro 8.

[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 06-05-2004 19:54 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Maak een afbeelding met daarin 2 lagen van hetzelfde plaatje waarvan de bovenste geblurred en met een masker de bank ingetekend is.

Human Bobby

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Justice schreef op 06 mei 2004 @ 19:36:
Maak een afbeelding met daarin 2 lagen van hetzelfde plaatje waarvan de bovenste geblurred en met een masker de bank ingetekend is.
Hohoho :) Zou je dat iets gedetailleerder kunnen uitleggen? Ik ben niet zo heel erg thuis met de geadvanceerdere opties van PSP.

• Justice
Ik ken Paint Shop pro niet, maar het principe van lagen (eng: layers) ken je vast wel?

Als je de afbeelding aan het bewerken ben, dupliceer de originele layer zodat je 2 identieke layers hebt.
Filter dan de nieuw gemaakte layer met een blur filter zodat de afbeelding flink wazig wordt.
Je kan dan een layermask (om informate te maskeren) aan de layer hangen die je in kan kleuren om een deel van de afbeelding transparant te maken zodat de originele laag tevoorschijn komt.

Aangezien je het bankje zelf niet wazig wilt hebben 'teken' je in het layermask je bankje en effectief heb je dus een wazige afbeelding behalve het bankje. :)

Als je er niet uitkomt moet je maar even zoeken op de terminologie + tutorial.

Human Bobby

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Ik snap wat je bedoelt nu...maar eigenlijk wil ik dat de afbeelding normaal blijft en op een of andere manier het bankje oplicht. Nu licht het bankje ook op alleen in verhouding tot de wazige afbeelding.

Zoiets als Savantas hier heeft gedaan:
[rml]Savantas in "[ Transparante gif] Rafelige randen"[/rml]

Afbeeldingslocatie: http://www.savantas.nl/GoT/picserver.png

alleen is dat in in photoshop gedaan.

Dus net zo'n randje alleen om het bankje dus...hoe krijg ik dat voor elkaar?

p.s. Ik heb je idee wel geprobeerd, maar dat is toch niet helemaal zoals ik bedoel dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Ruzor op 06-05-2004 21:27 ]

• Justice
bankje selecteren en dan een glow efffect op de buitenkant van de selectie zetten :)

Human Bobby

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Justice schreef op 06 mei 2004 @ 21:21:
bankje selecteren en dan een glow efffect op de buitenkant van de selectie zetten :)
lol :) Helaas zit er geen glow effect in psp, tenminste voor zover ik kan zien :(

• Justice
ok ik word nu wat kort van stof ;)

tutorial glow in psp
[google=paint shop pro selection glow]

[ Voor 4% gewijzigd door Justice op 06-05-2004 21:57 . Reden: google ipv search ]

Human Bobby

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
dat is wel beter, die eerste link zie er veelbelovend uit. Ik zal het eens doornemen B)

Die tweede link werkt trouwens niet echt :)

Ik heb het voor elkaar, die eerste link iig. Alleen is het daar met tekst gedaan, dat is toch een stuk makkelijker als met een plaatje. Ik ben het natuurlijk wel al aan het proberen...maar is er geen makkelijker manier?

[ Voor 70% gewijzigd door Ruzor op 06-05-2004 21:49 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Haha, die zit er dus echt wel in. Je moet alleen je dropshadow goed mishandelen ;)

Bij PSP is het het nadeel dat als je een effect plaatst, dit direct 'vast' ligt, en niet te editten is zoals Layer Effects in Photoshop. :{
Maak dus met de lasso tool een selectie rond dat bankje, en maak nu met die selectie nog in beeld een nieuwe laag aan. Ga naar Image -> Effects -> Drop Shadow en zet de Opacity op 100, Blur op 20 ofzo, de kleur op wat je wilt en beide Offsets op 0. Mocht dit effect nog niet duidelijk genoeg zijn, dupliceer dan de laag.

Vergeet die laag niet te maken alvorens het effect toe te passen, want als je dan het bankje zonder glow wilt opslaan, heb je een serieus probleem ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Topicstarter
Dark Blue schreef op 06 mei 2004 @ 21:41:
Haha, die zit er dus echt wel in. Je moet alleen je dropshadow goed mishandelen ;)

Bij PSP is het het nadeel dat als je een effect plaatst, dit direct 'vast' ligt, en niet te editten is zoals Layer Effects in Photoshop. :{
Maak dus met de lasso tool een selectie rond dat bankje, en maak nu met die selectie nog in beeld een nieuwe laag aan. Ga naar Image -> Effects -> Drop Shadow en zet de Opacity op 100, Blur op 20 ofzo, de kleur op wat je wilt en beide Offsets op 0. Mocht dit effect nog niet duidelijk genoeg zijn, dupliceer dan de laag.

Vergeet die laag niet te maken alvorens het effect toe te passen, want als je dan het bankje zonder glow wilt opslaan, heb je een serieus probleem ;)
Ok dan, zoiets bedoel ik idd, ik zal er eens mee experimenteren want dit begint er toch zeer op te lijken :) ty :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 06-05-2004 22:04 ]

Pagina: 1