[XP] Openen met > Programma wil er niet bij!

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 20:18
Ik wil nu dat ik .php bestanden in vervolg niet meer met ZEND wil opstarten, maar met Editplus. Ik heb dit programma al eerder gehad maar ik vond ZEND laatst beter werken. Nu is bij mij de lol er af (best zwaar enzo, hij flipt wat) dus ik wil weer terug naar Editplus. Ik installeer dat dus weer (Had het geuninstalt ja) maar ik krijg het programma niet meer in de lijst met openen met. Dit is best irritant en ben niet van plan altijd Editplus eerst op te starten en daarna pas de bestanden openen helaas.

Heeft iemand dit probleem ook gehad (met een ander programma)? Of weet iemand de oplossing? Reageer dan heel graag even!

Edit: Als ik dus blader en openen klik wordt EditPlus dus niet opgenomen in de lijst van Openen Met...

[ Voor 9% gewijzigd door Schelte op 06-05-2004 19:12 . Reden: Het was blijkbaar niet goed duidelijk... ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je kan ook kiezen voor 'bladeren' in die lijst waar je kan kiezen waarmee je hem wil openen :?

Of even naar mapopties gaan en dan aangeven dat je die bestanden met dat progje wilt openen :)

[ Voor 38% gewijzigd door GGS_VR6 op 06-05-2004 19:08 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Shift ingedrukt houden; rechts klikken op PHP file en EditPlus selecteren.. niet zo moeilijk toch?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Schelte
Nee, dat gaat niet. Als ik ga bladeren komt het bestand er niet bij te staan. Dus kan hem ook niet instellen als opstartprogramma..

[ Voor 27% gewijzigd door Schelte op 06-05-2004 19:10 ]

• Schelte
** Sorry voor het schopje **

Weet echt niemand het? :'(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Schelte schreef op 07 mei 2004 @ 09:20:
** Sorry voor het schopje **

Weet echt niemand het? :'(
Je gaat mij niet wijsmaken dat je via bladeren... niet in de installatiedir van EditPlus kan komen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
Schelte schreef op 06 mei 2004 @ 19:10:
Nee, dat gaat niet. Als ik ga bladeren komt het bestand er niet bij te staan. Dus kan hem ook niet instellen als opstartprogramma..
rechtermuis, open with/ openen met,
als je bladert naar program files\jeeditproggie\editprogiie.exe en deze selecteerd is het probleem toch opgelost?

Verwijderd

Ik denk dat ik weet wat TS bedoelt. ik heb af en toe hetzelfde probleem ( en heb er nog geen oplossing voor )

Ik zal proberen zijn ( en mijn ) probleem wat duidelijker uit te leggen :

Normaal als je met shift ingedrukt naar het contextmenu van een bestand gaat, en dan "openen met" klikt krijg je het scherm met bovenin de reeds geregistreerde programma's voor dat type bestand, en onderin alle andere bekenede programma's. Als je nu met "bladeren" een programma kiest dat nog niet in de lijst voorkomt dan is het af en toe zo, dat alsnog het oude programma wordt gebruikt, en niet het programma dat je net aangegeven hebt.

Voorbeeld ( geen praktijk, maar een voorbeeld zoals het af en toe gaat ):
- .TXT bestanden staan gekoppeld aan Notepad.exe, en ik wil dat ze openen met UltraEdit
- Ik ga op de ge-eikte manier naar "openen met" en zie dat ultraedit niet in de lijst met programma's staat, dus ik klik op "bladeren" en kies UEdit32.exe
- Als ik dan op ok klik dan opent het bestand toch nog steeds in Notepad.

Misschioen dat e.e.a. nu wat duidelijker.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Daarvoor zit in XP toch zo'n mooie optie 'Altijd dit programma gebruiken'? Of heb je dat ook daadwerkelijk al aangevinkt?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Spider.007 schreef op 07 mei 2004 @ 09:41:
Daarvoor zit in XP toch zo'n mooie optie 'Altijd dit programma gebruiken'? Of heb je dat ook daadwerkelijk al aangevinkt?
Yep, het maakt niet uit of je dat vinkje wel of niet gebruikt, het geselecteerde programma wordt niet gebruikt, maar nog steeds het oude proggie.

En het gekste is nog dat dit gedrag niet consequent is, maar maar af en toe voorkomt.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hoe staan de instellingen als je het bestandstype in kwestie bekijkt via je Explorer > Extra> MapOpties > Bestandstypen?

Staat daar wel het juiste programma bij de 'open' actie?

---

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 20:20
misschien dat dit werkt:
ga naar extra- mapopties- bestandstypen- en ga dan naar php en verwijder die.
ga dan naar een bestand met .php extensie en open die en zeg dan dat ie hem met editplus moet openen

Verwijderd

Spider.007 schreef op 07 mei 2004 @ 10:00:
Hoe staan de instellingen als je het bestandstype in kwestie bekijkt via je Explorer > Extra> MapOpties > Bestandstypen?

Staat daar wel het juiste programma bij de 'open' actie?
Nope, op 1 of andere manier blijft daatr het oude programma staan......
Meestal kan ik het zelf wel oplossen door dan handmatig daar het programma te wijzigen, maar het probleem blijft gek.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 10:24:
[...]

Nope, op 1 of andere manier blijft daatr het oude programma staan......
Meestal kan ik het zelf wel oplossen door dan handmatig daar het programma te wijzigen, maar het probleem blijft gek.
heb ik ook met bepaald formaat van filmpjes.. Die wil winXP standaard in winamp openen terwijl ik elke keer mediaplayer als standaard instel.. Ook zo irritant..

superB

Verwijderd

inXs schreef op 07 mei 2004 @ 11:17:
[...]

heb ik ook met bepaald formaat van filmpjes.. Die wil winXP standaard in winamp openen terwijl ik elke keer mediaplayer als standaard instel.. Ook zo irritant..
Bij WinAMP kan ik me daar nog iets bij voorstellen, die heeft een optie dat ie iedere keer als is opstart de koppelingen weer naar zich toe trekt.

• Schelte
Najah, heb het nu al opgelost. Het probleem was nog niet duidelijk maar het was: Als ik probeer een programma tussen die lijst te krijgen, kwam hij er niet bij.

Nu heb ik hem nogmaals geïnstalleerd en alle overgebleven register sleutels gedeleted. En weer geïnstalleerd en heel voorzichtig weer gekeken. En nu stond Editplus opeens wel weer in de lijst... :|
Pagina: 1