Toon posts:

[Asus A7N8X-X] Geheugen probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In de lange rij van problemen met dit moederbord een nieuwe:

ik heb een asus a7n8x-x moederbord met bios versie 1009
2x twinmos 256 3200 geheugen dit geheugen komt voor in het rijtje van asus van compatibel geheugen.
mijn geheugen timings zijn 7,3,3,3t vrij los dus.
als ik mijn geheugen timings strakker zet krijg ik een bsod maar steeds een andere melding.
Dan denk je dus ligt aan het geheugen en dan draai je ff memtest om het zeker te weten. Alleen memtest geeft geen enkele fout zelfs niet met strakke timings.

het feitelijke probleem is dus dat ik regelmatig in een willekeurige app deze foutmelding krijg:
Afbeeldingslocatie: http://www.mhoogerwerf.nl/images/error.jpg

ik heb dit probleem ook als ik maar 1 reepje gebruik en deze wissel.
vraag is dus wat is er nu gaar geheugen of MOBO en wat zou een oplossing kunnen zijn.

Verwijderd

mm dit heb ik ook wel eens gehad met gaar geheugen. Dus... ik denk dat het daaraan licht.

maar die stomme asus wrakken die kunnen heel wat vage dingen gaan doen hoor!

kijk maar eens rond op dit forum.....

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
:?
Error Message: STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151) ...

This behavior occurs because your computer processor detected an unrecoverable hardware error and reported it to Windows XP. To do so, it used the Machine Check Exception (MCE) feature of Pentium processors or the Machine Check Architecture (MCA) feature of some Pentium Pro processors. The error may be a result of any of the following:

* System bus errors.
* Memory errors that may include parity or Error Correction Code (ECC) problems.
* Cache errors in the processor or hardware.
* Translation Lookaside Buffers (TLB) errors in the processor.
* Other CPU-vendor specific detected hardware problems.
* Vendor-specific detected hardware problems.

Machine check exceptions are frequently caused by one of the following conditions:

* Running the processor or mainboard beyond its specifications. For example, overclocking the processor or bus. Microsoft recommends that you run your hardware at the manufacturer-rated speeds.
* Noisy power, overstressed power strips, outmatched power supplies and failing power supplies can destabilize your computer. Make sure that you have a stable, reliable power supply to your computer.
* Extreme thermal conditions caused by the failure of cooling devices such as fans. Make sure your cooling devices are all working.
* Damaged memory, or memory that is not the correct type for your computer. If you recently changed the memory configuration, revert to the previous configuration to determine what is wrong. Make sure that you are using the correct memory for your computer.
Is het antwoord op het stop-proces, niet het antwoord op jou vraag, maar dit krijg ik terug als ik de stop-code invoer bij Microsoft.

[ Voor 96% gewijzigd door Cardinal op 06-05-2004 20:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:27:
mm dit heb ik ook wel eens gehad met gaar geheugen. Dus... ik denk dat het daaraan licht.

kijk maar eens rond op dit forum.....
Dit is inderdaad een opmerking waar TS wat mee kan :X

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 15:02
Ligt het niet aan je HD? want dat zou ook wel eens kunnen,
dan zou je dezelfde errors kunnen krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 20:32:
[...]

Dit is inderdaad een opmerking waar TS wat mee kan :X
nee dat is het ook niet. Maar dan zien andere mensen dat ze nooooit zo;n moederbord moeten kopen.... want zeg nou zelf! ik zie wel heel veel problemen ermee of niet?

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Als je ander geheugen kunt proberen zou ik het zeker even testen.

Ik heb veel problemen gehad met opstarten bij een A7n8x-x Bios 1008 i.c.m. Twinmos geheugen (en ook ander geheugen). Memtest kan ook niets vinden.

Gebruik de search even, er is al heel wat over gepost. Je kunt natuurlijk ook je Voltages en temps in de gaten houden, maar ik zet mijn geld op het geheugen.
Zou windows dan eindelijk nuttige foutmeldingen geven? :+

AdB

Verwijderd

Topicstarter
AdB schreef op 06 mei 2004 @ 20:48:
Als je ander geheugen kunt proberen zou ik het zeker even testen.

Ik heb veel problemen gehad met opstarten bij een A7n8x-x Bios 1008 i.c.m. Twinmos geheugen (en ook ander geheugen). Memtest kan ook niets vinden.

Gebruik de search even, er is al heel wat over gepost. Je kunt natuurlijk ook je Voltages en temps in de gaten houden, maar ik zet mijn geld op het geheugen.
Zou windows dan eindelijk nuttige foutmeldingen geven? :+
search is al gebruikt ik heb dit bordje al langer en dan is de search erg nuttig aangezien ik niet de enige ben die problemen met dit bordje heeft.

Temps zijn verder goed 38/43

Verwijderd

Topicstarter
Mensen die nog andere ideeen hebben?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zie dat je memtest hebt geprobeerd. Heb je die helemaal laten uitlopen? Er zijn nog wat andere tooltjes die mem kunnen testen in windows.

Uitleg: een maat van mij had dual channel geheugen van corsair, maar in windows liep alles niet zo lekker (veel vastlopers e.d.). Het geheugen kwam wel goed door memtest heen, maar bij een ander proggie (windows based) kwamen er fouten aan het licht.
Hij heeft toen contact gehad met corsair en uiteindelijk heeft ie zn geheugen teruggebracht, waarna hij direct nieuw geheugen meekreeg.

Eindstand: probleem gefixt, soepel systeem

ik weet niet precies wel proggie hij heeft gebruikt, als ik het niet vergeet vraag ik het voor je. Totdan > www.google.nl

Instagram / YouTube

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

nee dat is het ook niet. Maar dan zien andere mensen dat ze nooooit zo;n moederbord moeten kopen.... want zeg nou zelf! ik zie wel heel veel problemen ermee of niet?
Gek zeg. Zouden veel topics misschien betekenen dat een hoop mensen dit bordje kopen? Duss...

Maar het probleem, heb je niet gewoon matig klokbaar geheugen? Standaard Twinmos PC3200 op 200 mhz kan niet heel veel strakker dan de SPD waardes - en memtest is ook niet alles.

Verwijderd

Topicstarter
het geheugen draait op 166, maar nu het volgende heb gisteren het acoustic managment van mijn harde schijf uitgezet en geen foutmeldingen meer, zou dit kunnen komen doordat de swap file niet snel genoeg aangesproken kon worden???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix: [asus a7n8x-x] » [Asus A7N8X-X]

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Na de adviezen in het (reeds gesloten) AMD Athlon 1800+ & Sapphire 9800 Pro: Welk Mobo? topic, heb ik gisteren dus een Asus A7N8X-X bordje gekocht. Gisteravond aan de slag gegaan, bordje netjes ingebouwd en aangesloten.

Power ON: pieeeeeeep - pieeeeeeep - pieeeeeeep - pieeeeeeep - . De piepen zijn continu en er zitten geen korte piepjes ofzo tussen. Ik krijg geen beeld, lampje op moederbord brandt groen, alle fans draaien gewoon.

Ik heb geprobeerd op te starten met alleen processor, geheugen en videokaart (zowel GeForce 2 GTS als Radeon 9800 Pro), maar dit maakt geen verschil.

AMD 1800+
2x 256Mb PC2100 (PC266) geheugen, merk onbekend.
Enhance 360W PSU

Processor en geheugen komen uit een Abit KR7-A, waar alles prima werkte (behalve de 9800 Pro).

Zou ook hier het geheugen het probleem zijn? Als dat zo is, ga ik geen duuur A merk geheugen kopen, maar ruil ik het bordje om voor een met minder strenge geheugeneisen, niet dan? :(

iRacing Profiel

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

MartijnA3 schreef op 25 juni 2004 @ 10:52:
Na de adviezen in het (reeds gesloten) AMD Athlon 1800+ & Sapphire 9800 Pro: Welk Mobo? topic, heb ik gisteren dus een Asus A7N8X-X bordje gekocht. Gisteravond aan de slag gegaan, bordje netjes ingebouwd en aangesloten.

Power ON: pieeeeeeep - pieeeeeeep - pieeeeeeep - pieeeeeeep - . De piepen zijn continu en er zitten geen korte piepjes ofzo tussen. Ik krijg geen beeld, lampje op moederbord brandt groen, alle fans draaien gewoon.
bios beeps uitgelegd:

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award.htm

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the system memory, or possibly the video card. The memory is more likely--the system complains long and loud if it can't find any usable memory, as there is no way to even start the boot process when this is the case. The motherboard itself could also be the problem.

Lees het boekje van je a7n8x-x ff over system memory (pag 1-8)

[ Voor 25% gewijzigd door Cozm0 op 25-06-2004 14:32 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jumper op het mainboard op 200FSB staan ? dat kan je geheugen namelijk niet aan en je CPU ook niet.

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Jumper staat niet op 200FSB.

In het boekje staat ook niets waar ik iets aan heb. Mijn geheugen heeft niet meer dan 8 'devices' op 1 zijde.

iRacing Profiel

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te openen. Je had de betekenis van de beep codes kunnen vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat je via de PMG FAQ en de PMG Beleid kunt vinden. Verder staat in de startpost van het PMG Beleid heel duidelijk uiteengezet hoe je wél een "Help, mijn PC doet het niet!" topic moet openen. Daarin staat o.a. opgesomd dat je de volledige specificaties, incluis het geheugen -zeker in geval van mogelijke geheugenproblemen- moet opnoemen. Dat zie ik niet in de topicstart terug.

Verder is het niet de bedoeling om elk op zichzelf staand probleem in andermans topic te posten.

Nogmaals: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in [New Topic] door eer je een topic opent. Daarin staat namelijk hetgeen je dan minimaal moet kennen cq uitvoeren ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.