Toon posts:

[MSN] Verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry, voor veele members een rot titel.
Maar het gaat om een raar probleem.

Beneden staat de PC met internet verbinding, die met een directe link (Dus geen netwerk) is gekoppeld met mijn PC boven.

Op bijde systemen draait WinXP Pro.

Werkt fijn, knippen plakken slepen en beneden staat de internetverbinding mooi gedeeld, dus boven internetten is ook geen probleem.

Maar:
Bij sommige servers heeft de PC BOVEN moeite om de desbetreffende link te openen. (gewoon NIET openen eigenlijk)
Dus als ik bijvoorbeeld wil internet bankieren, werkt het beneden fijn en gaat alles simpel.
Maar zodra ik boven wil bankieren, laad hij bij een 'inlog' venster op een webpagina de vervolg pagina niet meer.
(Mijn eerste ingeving was iets met de cookies die over het netwerk niet goed communiceren ofzo)

Zo dus ook bij de MSN messenger.
Beneden maakt hij gewoon verbinding, en zodra ik boven probeer de messenger te connecten, werkt hij niet, geeft ook geen melding verder.

Bij webpagina's kan ik nog inkomen, dat er iets met cookies niet goed over het netwerk gaat ofzo....... iets in die richting denk ik.

Maar bij het messenger probleem weet ik totaal geen raad.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En een oplossing daarvoor?

Sorry voor de misschien heel gemakelijk op te lossen vraag, maar kon er tot heden nog niets over vinden.

Verwijderd

Geef op pc 2 (boven) gewoon een nette DNS server handmatig op. Zoals 80.247.203.10 [/reclame] :P
Dat is meestal al wel genoeg. :)

Zal het wel niet zijn afaik maar spam anders even je instellingen van die 2 machientjes met ipconfig /all hiero tussen [c0de] tags. Danku! :D

Ohjah, security settings op pc2, kijk eens wat daar staat. Bij internet explorer of hoe heet dat.

Argh ik ga naar bed, dit wordt helemaal niks meer met mij 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 23:21 ]