Toon posts:

Newbie !!! Wil mijn 800tje overklokken, maar hoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hoor iedereen over overklokken, zie overal links naar (engelse) sites, maar snap er werkelijk geen bal van.

Wie weet tot hoever ik mijn PIIItje 800 kan overklokken, zonder extra cooling te plaatsen. Mijn pocessor heeft nu een temp van 22 graden Celsius.

Wie helpt mij ?

Verwijderd

Als je der nu al geen bal van snapt :?
Niet aan beginnen dan !

Verwijderd

He W.I.N iedereen moet toch ergens mee beginnen!!! Ik kan je niet zo goed helpen, maar je moet de fsb verhogen (in kleine stapjes!) en maar proberen hoever hij komt. Je hebt wel geluk want als die 22 graden stressed is dan zie ik dat pIII'tje van je nog een snellere tijd tegemoet >:)!

Verwijderd

Gewoon met kleine stapjes verhogen
wil hij niet meer stabiel draaien moet je iets terug clocken of voor meer cooling zorgen natuurlijk

Gebruik search
er zullen vast meer mensen zijn geweest die dit vroegen!

[toevoegsel]
je was me te snel af eXistence
[/toevoegsel]

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt.

Tot welke temp hoef je je nog geen zorgen te maken. Ik heb hem langzaam tot 822 opgeschroeft, en de temp is nu 25 degrees.

Nogmaals bedankt

• Poepel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

Poepel

MindBlower ®

ongeveer 40/45 graden dus ga maar lekker door

If there's Oldskool i'm there

Verwijderd

6*137 dus?

Verwijderd

Hmm ik kon mijn 800 alleen met grote stappen doen in mijn BIOS.
ging van 133 naar 149. Toen draaide hij op 944.
Maar 6*149 = 849
Dus ergens klopt het niet. Maarjah
Ik moet betere koeling daarvoor hebben. want hij ging flippen.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hey Jordyb... Je sig is wel grappig:

"Intel Pentium3 800@801"

:)

Daar heb je vast toch wel monsterkoeling voor nodig gehad?

Verwijderd

Op dinsdag 19 december 2000 22:47 schreef SatCP het volgende:
Hey Jordyb... Je sig is wel grappig:

"Intel Pentium3 800@801"

:)

Daar heb je vast toch wel monsterkoeling voor nodig gehad?
We gaan hem toch niet uitschelden he. Het is een 801.41 MHz. Dus rete sneller als een 801.
;)

Ik overklok hem pas over een tijdje als ik niet meer mee kan doen wat ik wil.

Maar toch bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ben ik weer.

ik weet nie of het positief is, maar ik heb hem langzaam opgeschroeft naar 900, en de temp geeft aan dat ie 26 graden is. heb even een zwaar spel gespeelt, fs 2000 pro, en hij haalde een max van 29 graden. klopt dit wel, en zoja, kan ik dan veel hoger gaan ??

Verwijderd

Als hij rock-stabiel is en die temp heeft, dan kan je nog wel ff doorgaan :)

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
gewoon doorklokken tot ie niet meer stabiel loopt (=vastlopers/ veel blauwe schermen) verhoog dan het voltage iets (van 1.65v naar 1.7v) start je computer dan nog een keer op en kijk of je nu geen vastlopers meer hebt. En zo maar door tot je op de, je moet niet verder gaan dan 1.8v misschien 1.85v maar hoger zou ik niet gaan.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:47
tering ! 29 graden??
das peanuts man.
die procs kunnen 24 uur achter elkaar zn 80graden aan ! (uiteraard zullen ze dan niet veel ouder worden dan 2 a 3 jaar ipv 5 jaar) maar goed. ik heb paar maanden gewerkt met mn pc waarbij de processor in ruststand zn 55 a 60 graden bedroeg en na een spelletje tegen de 80 graden kwam, geen probleem.
maar nu heb ik er een golden orb opgezet en nu zit ik op 25 graden en na een game zo rond de 40.. (pIII500@620)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ook al zou die makkelijk tot bv 1000 gaan, nog steeds geen probs ??

Ik ga het langzaam proberen.

EN Ik WIL JULLIE IN IEDER GEVAL HARTSTIKKE BEDANKEN VOOR JULLIE HULP !!! :):):)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op woensdag 20 december 2000 20:19 schreef Tmaster het volgende:
tering ! 29 graden??
das peanuts man.
die procs kunnen 24 uur achter elkaar zn 80graden aan ! (uiteraard zullen ze dan niet veel ouder worden dan 2 a 3 jaar ipv 5 jaar) maar goed. ik heb paar maanden gewerkt met mn pc waarbij de processor in ruststand zn 55 a 60 graden bedroeg en na een spelletje tegen de 80 graden kwam, geen probleem.
maar nu heb ik er een golden orb opgezet en nu zit ik op 25 graden en na een game zo rond de 40.. (pIII500@620)
80 graden? Dan hebben ze het al eerder begeven hoor...
Pagina: 1