Toon posts:

[css]elementen die met elkaar mee bewegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik probeer nu mijn forum om te zetten div, dus die tabellen eruit.
Nou heb ikv erschillende elementen naast elkaar.

forumnaam topics replies lastpost moderator

Nu zijn die allemaal loss elementen omdat er een border omheenzit en een andere achtergrondkleur heeft.

maar nou loop ik tegen het voglende probleem aan: als een element langer word dus bijv. 30px en de standaard waarde is 22px, dit gaat allemaal goed maar de andere elementen moeten dan ook mee bewegen! Hoe krijg ik zoiets voor elkaar?

Bijvoorbaad dank

Verwijderd

Stel dat je een lijstje hebt. Dan zou zoiets moeten werken:
code:
1
2
3
4
5
ul#blaat li{
 float:left;
 _width:22px;
 min-width:22px;
}

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
je kunt er ook een div omheen zetten en dan de height van de divs binnen de divs op 100% zetten

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Hmm.. een forum overzicht is gewoon tabulaire data... daar 'mag' je dus gewoon een tabel voor gebruiken ;)

Het is nogal onzinnig (en imho semantisch incorrect om maar even bij de buzzwords te blijven) om een overzicht als dit (http://gathering.tweakers.net/forum) om te gaan zetten in divs ipv gewoon een tabel te gebruiken waar die voor bedoeld is.

[ Voor 55% gewijzigd door Bosmonster op 06-05-2004 18:36 ]

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 16:50
Als je het voor je forum index gaat gebruiken zou ik gewoon een tabel gebruiken, het zijn kolommen met gegevens. Dit soort gegevens mag je eigenlijk niet anders dan in een tabel weergeven, de data per regel en kolom hebben namelijk met elkaar te maken, met divjes is die relatie er niet.

Voor de post pagina is dit een ander verhaal, zo'n pagina bestaat niet uit kolommen met data. Het zijn losse posts onder elkaar en per post heb je diverse gegevens zoals; de poster, tijd, onderschrift, de post, datum, postfunctieknopjes.

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

Civil schreef op 06 mei 2004 @ 18:39:
Als je het voor je forum index gaat gebruiken zou ik gewoon een tabel gebruiken, het zijn kolommen met gegevens. Dit soort gegevens mag je eigenlijk niet anders dan in een tabel weergeven, de data per regel en kolom hebben namelijk met elkaar te maken, met divjes is die relatie er niet.
Je mag het zeker wel anders structureren. Met divjes (of met lists) kun je dit wel in relatie tot elkaar brengen, maar erg handig en bruikbaar is het niet als je gewoon een simpel en standaard forum wilt maken. Je kunt inderdaad makkelijker een tabel gebruiken.

PC load letter? What the fuck does that mean?

Verwijderd

Hehe, vraag beter lezen zou een goed voornemen zijn voor het nieuwe jaar... Een tabel is inderdaad wat je zoekt. Als je op http://www.w3.org/TR/html401/struct/tables.html kijkt zie je dat er genoeg opties zijn om wat semantiek toe te voegen aan je tabellen, als je er een probleem mee hebt, of een vraag of het goed is, post maar even.

* Anne houdt van tabel semantiek :p
Pagina: 1