Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PDA ASUS MyPal A716 of HP IPAQ H4150

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen tussen een ASUS MyPal A716 of HP IPAQ H4150

Systemen

ASUS MyPal A716 - - - - - - - - - - - HP IPAQ H4150
Intel 400 PXA255 400MHz CPU - - - - Intel 400 PXA250 400MHz CPU
128 MB RAM- - - - - - - - - - - - - - -32 MB ROM 64 RAM
240 x 320 - - - - - - - - - - - - - - - -240 x 320
SD en CF Slot - - - - - - - - - - - - - SD slot
197 gram - - - - - - - - - - - - - - - -132 gram
WiFI - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Wireless LAN
Bluetooth - - - - - - - - - - - - - - - -Bluetooth
MS pocket PC 2003 - - - - - - - - - - MS pocket PC 2003
499 euro - - - - - - - - - - - - - - - - 540 euro

Beide hebben ze WiFi en Bluetooth.

Ik wil de PDA gebruiken voor mijn reis naar Australië. Draadloos Internet e-mail etc.
Zijn deze 2 PDA daar geschikt voor? En welke is de beste?

Is het ook zo dat er voor de HP meer software beschikbaar is? Omdat daar meer over op het Internet staat?

Werkt alle PDA software op beide?

Verwijderd

Ik zou zelf voor de Asus gaan, Asus levert voor een zeer lage prijs een supersnelle pocket-pc.

De software is gewoon voor Windows mobile 2003 dus in principe is alles gewoon uitwisselbaar.

Het bedrag wat je noemt is overigens veel te hoog, wij verkopen hem al voor € 404,50 en in de prijswatch staan ze voor nog minder!

extra voordelen: CF slot (goedkoop geheugen + Accessoires) , meer geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 18:27 ]

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:42
Ik ben net gegaan voor de H4150 en die is echt een heel stuk kleiner, daar moet je wel het CF-slot voor inleveren... Maar GPS kan via Bluetooth, WLAN is ingebouwd en geheugen kan in het SD-slot :) Enige nadeel wat op mij van toepassing is (kan voor jou natuurlijk anders zijn), is dat ik de digitale foto's van de Canon PowerShot Pro1 niet in kan lezen (CF)... Absoluut geen probleem vind ik... Het is gewoon een juweeltje :>

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

menn, ik word langzamerhand een beetje moe van dit soort topics. Het beste is de pda, die jij leuk, handig, goed vindt. Het zijn beide A-merken en hebben hun sporen ruim verdient in de wereld der pda. Maar zoals Chimera zegt, ik zou voor de Ipaq gaan, vind ik zelf persoonlijk mooier uit zien.
Asus is een echte werkpaard, grafisch sneller en goed voor filmpjes, spelletjes e.d.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Asus 730. Nog effe geduld dus.

Trouwens de 4150 kun je al voor 450 euro krijgen.

[ Voor 48% gewijzigd door REDFISH op 07-05-2004 13:25 ]

• Chimera
  • Laatst online: 25-11 15:42
Ik heb de 4150 maandagochtend bij Yorcom besteld voor 425 incl. BTW, even spoedoverboeking gedaan en had em dinsdagmorgen in huis, dat is nog eens snel :Y)

En de tijd dat de ASUS veeeel sneller is in graphics is ook over, want als je naar deze plaatjes kijkt zie je dat in de tijd van de iPAQ H2210 en de ASUS MyPal A620 (alsof het zo al zo lang geleden is 8)7) de ASUS qua graphics vele malen beter was dan de iPAQ, maar nu met de H4150 is dat verschil wel ongeveer ingehaald... De A716 zal ongeveer gelijk presteren als de MyPal A620, iemand die het zeker weet/er een Spb Benchmark plaatje van heeft?

De plaatjes van de Pocket PC-club:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/2080_19.jpg
ASUS MyPal A620: 4051.5
HP iPAQ H2210: 567.4

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/2200_35.jpg
ASUS MyPal A620: 4033.7
HP iPAQ H2210: 567.4
HP iPAQ H4150: 3871.9

Heeft ie het gat toch aardig gedicht, toch? :P

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

wat dacht je van de Sony CLIÉ PEG-TH55 die kan alles wat je wil en heeft een super batterij.
of ben je helemaal weg van het windows logo'tje :P
Specificaties

--------------------------------------------------------------------------------

Fabrikantcode PEG-TH55
Type
PEG-TH55

Besturingssysteem
Palm OS 5 (versie 5.2.1) (UK)

Processor
Sony Handheld Engine™

RAM geheugen
32MB; ROM: 32MB

Interfaces
USB-poort (1x), Infrared/IrDA (1.2) (1x), Memory Stick-slot*2 (1x), Bluetooth (1x); Wireless LAN (IEEE802.11b) (1x), applicatietoetsen(x4)

Audio Functie
Audiofrequentie: 20 Hz tot 20 kHz Opnametijd bij Memory Stick*2 128 MB: ATRAC3: 120 minuten bij 132 kbps, 160 minuten bij 105 kbps, 240 minuten bij 66 kbps MP3: 65 minuten bij 256 kbps, 130 minuten bij 128 kbps, 170 minuten bij 96 kbps Afspeelformaat: MP3, ATRAC3 Sampling frequency: 44.1 kHz (ATRAC3, MP3)Uitgang: Stereo hoofdtelefoonaansluiting

Spraakfunctie
Spraakcodering/decodering-formaat: IMA ADPCM (1 kanaal, 4 bit) Sampling frequency spraakopname: SP: 22 kHz; LP: 8 kHzOpnametijd bij Memory Stick (128 MB) SP: ong. 190 min.; LP: ong. 520 min. Mono microfoon.

Visuele functies
Effectieve pixels: Ong. 310.000 pixels Opname-element: 1/4-inch CMOS-beeldsensor (370.000 pixels in totaal) Lens: F2.8/f=3,6 mm (35 mm film conversie ong. 35 mm)Scherpstelbereik: 0,23 m tot oneindigOpnamegrootte: foto (jpeg) 640x480, 320x240, 160x120, 320x480 (verticaal) / Film: N.V.T.Beeldopnameformaat: JPEG (DCF-formaat) Filmopnameformaat: N.V.T.Helderheidscontrole: variabel tussen 5 stappen; Witbalans: Auto/Buiten/Binnen A (gloeilamplicht)/Binnen B (TL-licht). Beeldeffecten: Uit/Sepia/Zwart&Wit.Zelfontspannerfunctie.Beeldafspeelformaat: JPEG (DCF-formaat) Filmafspeelformaat: QuickTime-bestandsformaat*5 MPEG-1 (MPEG MOVIE).

Beeldscherm
TFT-kleurenscherm met achtergrondverlichting; 320 x 480 pixels; 65.536 kleuren

Bluetooth
Communicatiemethode: Bluetooth-standaard versie 1.1Output: Bluetooth-standaard klasse 2Communicatiebereik: Afstand (direct zicht) ong. 10 meterOndersteunde Bluetooth-profielen: Serial port Profile, Dial-up Networking Profile, LAN Access Profile, Object Push Profile, Basic Imaging ProfileFrequentieband: 2,4 GHz-band (2,4000 GHz – 2,4835 GHz)Batterijgebruiksduur: ongeveer 6 uur (continue werking met scherm en achtergrondverlichting AAN (helderheidsinstelling: maximum)

WLAN
Gebruikte standaard: IEEE802.11bFrequentieband: 2,4 GHz-band (1 - 11 kanalen, ISM-band)WEP (gegevensversleuteling): 64, 128 bitModulatiemethode: DS-SS (conform IEEE 802.11b)Batterijgebruiksduur: ongeveer 5,5 uur (continue werking met scherm en achtergrondverlichting AAN (helderheidsinstelling: maximum)

Luidspreker
Mono

Afmetingen
121,5 x 73,3 x 15,7 mm (incl. klep)

Gewicht
Ong. 185 gram (incl. bijgeleverde stylus, klep)

Accu
Interne lithium-ion polymeer herlaadbare batterij

Sony software
Data Import, CLIE Camera, Audio Player, Sound Utility, MS Backup, Launcher / CLIE Launcher, Movie Player, Voice Recorder, CLIE Organizer, CLIE Organizer voor PC, CLIE Mail, Short Messaging Service (SMS), CLIE Files, CLIE Demo, CLIE FAQ, CLIE Viewer, Data Export, Image Converter (NTSC/PAL), Giga Pocket Plugin (PAL), CLIE Update Wizard, SonicStage.

Palm software
Prefs, Security, Welcome, Calc, Card Info, HotSync, Address, Date Book, To Do List, Memo Pad, Graffiti 2, Palm Desktop voor CLIE 4.1

Aanvullende software
CoMa, Decuma input, Picsel Viewer voor CLIE, NetFront v3.1 voor CLIE, Acrobat™ Reader (Adobe Systems, Inc.), Intellisync™ Lite (Pumatech, Inc.), QuickTime™ (Apple Computer, Inc.), Macromedia Flash Player 5.

Bijgeleverde accessoires
USB-kabel, netadapter, netsnoer, stylus, installatie-CD, handriem, gebruikershandleidingen, Grafitti2 Stickers
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=3919

+ je hebt een fun camera erbij :*) en veel groter beeld en er is meer software beschikbaar

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 18:15 ]

Verwijderd

Ik zou zeker voor de MyPal a 716 gaan dit is omdat ik het design veel mooier vind dan dat van de ipaq en omdat ik uit ervaring gewoon weet dat Asus een erg goed merk is. _/-\o_

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
als ik bij de specs kijk van de asus staat er dat hij alleen cf type 2 heeft, wil dat nu zeggen dat ik NIET mijn CF type 1 kaartje uit mijn digicam kan gebruiken ? of is CF type 2 downgradable zonder problemen ? ( net zoals usb 1 en 2.0 ) zo niet dan begint het hele zoek festijn weer over nieuw :(

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Johnny
  • Laatst online: 14:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dagobert schreef op 09 mei 2004 @ 16:25:
als ik bij de specs kijk van de asus staat er dat hij alleen cf type 2 heeft, wil dat nu zeggen dat ik NIET mijn CF type 1 kaartje uit mijn digicam kan gebruiken ? of is CF type 2 downgradable zonder problemen ? ( net zoals usb 1 en 2.0 ) zo niet dan begint het hele zoek festijn weer over nieuw :(
Type II is iets dikker waar Type I kaartjes dus ook gewoon in passen.
http://www.brainerror.net...dia_nl.php#media_cf_types

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Johnny schreef op 09 mei 2004 @ 16:32:
[...]

Type II is iets dikker waar Type I kaartjes dus ook gewoon in passen.
http://www.brainerror.net...dia_nl.php#media_cf_types
dankje, dit is dan meteen de doorslag voor mij :D ik ga dus voor de asus :)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de ASUS 716 gekocht.
Heb hem aangesloten op de DC voedings spanning en het enige wat er gebeurt is dat het groene lichtje begint te knipperen. (in het boekje staat dat dat betekent dat hij aan het laden is.)
Moet ik nu beslist wachten totdat hij klaar met laden is?
als ik op het aanknopje druk gebeurt er niks.

Wie weet de oplossing??

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 19:33:
Ik heb net de ASUS 716 gekocht.
Heb hem aangesloten op de DC voedings spanning en het enige wat er gebeurt is dat het groene lichtje begint te knipperen. (in het boekje staat dat dat betekent dat hij aan het laden is.)
Moet ik nu beslist wachten totdat hij klaar met laden is?
als ik op het aanknopje druk gebeurt er niks.

Wie weet de oplossing??
Misschien dat de batterij leeg is en dat eerst moet opgeladen zijn? 8)7 Of lees je nooit de handleiding ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Pagina: 1