[Chello] Wel IP op PC, niet op router

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 16:48

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Vanmiddag was het, na een tijd van vrolijkheid, ineens mis. Internet was spontaan weg en niet meer terug te krijgen. Ik naar het config scherm van m'n router (SMC 54Mbit wireless) om daar een release/renew te doen. Ik krijg dan te zien:
Unable to renew a old lease.
Met Chello gebelt, die me wisten te vertellen dat alles er van hun kant goed uitzag. Ik hier alles nagekeken en uiteindelijk uit pure wanhoop m'n internetkabeltje in de laptop geprikt ipv in de router en opnieuw gebeld.

Weer direkt contact, aardige mensen, en uitgelegd wat er aan de hand was. Alles werd gereset en waarempel ik had op m'n laptop ineens internet (blijheid alom).

Nu de stap terug naar de router. Er is een MAC-adres lock, dus ik moet dit adres uit m'n laptop klonen in de router. Been there, done that. Het maakt echter niets uit... op het moment dat ik de kabel terug prik in de router krijg ik geen verbinding meer met dezelfde melding.

Ik ben dus uiteindelijk niets opgeschoten, maar heb door deze actie wel een nieuw (en moeilijker te onthouden) IP adres gekregen. Waar zou dit aan kunnen liggen, want nu ben ik de enige met internet in huis en er zijn een aantal mensen sjachrijnig aan het worden ;)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien helpt het als je eerst het IP-adres vrijgeeft voordat je de kabel omplugt?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 16:48

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Maakt het uit waar die kabel in zit op het moment dat ik release? Volgens mij gaat die release sowieso wel goed...

Dan blijft het overigens wel raar dat de verbinding -ineens- weg was :?

En dan nu... iedereen is weer gelukkig. Ik weet niet wat het nu uiteindelijk was, maar net zo idioot als internet weg was, is het nu wedergekeerd :P

[ Voor 54% gewijzigd door Kaastosti op 06-05-2004 18:34 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.