ik ben bezig met samenstellen van een nieuwe pc. nu had ik een vraag is het het waard om 348 gld meer te betalen voor een pIII 800 ipv een celly 700???
Verwijderd
Het is het wel waard 300 piek minder te betalen voor een Duron!
Ik heb een P3-700 vergeleken met een Duron 700 en de Duron is zowat even snel (heeeel klein verschil!!)...... misschien dat dus een Duron 800 een betere keuze voor je is (die zal bijna altijd de P3-700 ruimschoots voorbijstevenen, muv situaties die voor een P3 geoptimaliseerd zijn...)
En het is nog veel goedkoper ook!
Ik heb een P3-700 vergeleken met een Duron 700 en de Duron is zowat even snel (heeeel klein verschil!!)...... misschien dat dus een Duron 800 een betere keuze voor je is (die zal bijna altijd de P3-700 ruimschoots voorbijstevenen, muv situaties die voor een P3 geoptimaliseerd zijn...)
En het is nog veel goedkoper ook!
[flamebait]
Laat Intel links liggen en kies voor Amd.
Een verstandige keus!!

[/flamebait]
Check de prijzen, je kan voor weinig geld een T-Bird 1 Gig kopen!
Laat Intel links liggen en kies voor Amd.
Een verstandige keus!!
[/flamebait]
Check de prijzen, je kan voor weinig geld een T-Bird 1 Gig kopen!
Whatever.
ik wil namelijk liever een intel processor. en dat moet ik ook weer een andere mobo nemen.
:(
:(
een celeron heeft maar een bus van 66Mhz, evenveel als de pentium 1... ik zou maar een PIII nemen dan als je toch voor intel gaat en bereid bent je scheel te betalen voor niks...
koop gewoon een duron 700 of meer met een mobo, dan ben je relatief nog goedkoper uit...
koop gewoon een duron 700 of meer met een mobo, dan ben je relatief nog goedkoper uit...
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
en als ik het dan zou dan.....
wat is dan een goeie mobo van asus of abit???
liefst asus.....
wat is dan een goeie mobo van asus of abit???
liefst asus.....
Verwijderd
de nieuwe celly's zijn 100 mhzOp dinsdag 19 december 2000 21:56 schreef P5ycho het volgende:
een celeron heeft maar een bus van 66Mhz, evenveel als de pentium 1... ik zou maar een PIII nemen dan als je toch voor intel gaat en bereid bent je scheel te betalen voor niks...
Verwijderd
ligt eraan waar je het wil voor gebruiken
persoonlijk koos ik de abit .. maar ok tis niet mijn portomonee
en als je dan toch ander bord neem, kies dan Tbird..
persoonlijk koos ik de abit .. maar ok tis niet mijn portomonee
en als je dan toch ander bord neem, kies dan Tbird..
Oke, het advies blijft staan om een AMD systeem te kopen. Lees nou alsjeblieft de reviews eens door. Met een intel systeem loop je jezelf financieel flink in je zak te schijten. AMD biedt gewoon meer prestatie voor minder prijs. Het is niet eng, die dingen zijn niet instabiel, het werkt allemaal prima. (Ik ga zelf ook over van Intel naar AMD. Heb de rekenmachine er maar eens bijgepakt, en daaruit blijkt dat Intel gewoon niet slim is om te doen
).
Ben je nu echt een Intel must-have, beste moederbord qua kwaliteit is de Asus CUSL2-C. Je moet dan wel een aparte videokaart kopen, maar ik neem aan dat je dat ook wilt (zo niet, wat doe je hier!?
).
Nou het volgende, de beste intel processor:
CellyII 700 vs. PIII 700E: Duidelijk: PIII. Veel betere prestatie voor 200 piek meer (volgens pricewatch). De PIII 700 is 45% duurder, maar presteert denk ik zo'n 50% beter. Zeker als je nog even vooruit wilt met deze PC, neem dan de PIII 700.
Ik weet dat je de PIII 800 noemde, maar ik vind het wat handiger om 700vs. 700 te vergelijken. Ja, de 800 is nog beter, maar dat is er weer 100 gulden bij. Moeite waard? Ligt er aan wat je allemaal doet met dat ding, en of je wilt overklokken. Ga je overklokken? PIII 700 nemen en 100 piek investeren in koeler. Niet overklokken? PIII 800.
Oke, nog een laatste keer voor AMD pleiten:
Asus CUSL2-C + PIII 800 boxed: Fl: 993,-
MSI K7T-Pro2 + T-bird 800 + Crome Orb: Fl: 748,-
Let wel: De klok voor klok prestaties van de T-bird zijn iets beter dan die van de P III, en je bespaart Fl: 245,- piek.
Need I say more
Oh, wacht ff, ik geloof dat je al een mobo hebt voor de intel
foutje. Nou, in dat geval:
P III 800E boxed: Fl.619,-
AMD Duron 800 + MSI K7T Pro2 + Crome Orb: Fl. 644,-
Ik vindt de Duron nog een beter optie dan de P III. Weet niet hoe vaak je upgrade, maar over ongeveer een half jaar koop je de T-bird 1Ghz denk ik voor zo'n Fl: 300,-.
Houdt voor mij in dat je voor Fl: 25,- meer een systeem koopt dat goed te upgraden is, terwijl je huidige mobo hoogst waarschijnlijk een beetje aan zijn tax zit. Daarnaast zal upgraden met een Socket A mobo altijd goedkoper blijven dan upgraden met een P III mobo. Kijk maar naar de prijzen.
Ben je nu echt een Intel must-have, beste moederbord qua kwaliteit is de Asus CUSL2-C. Je moet dan wel een aparte videokaart kopen, maar ik neem aan dat je dat ook wilt (zo niet, wat doe je hier!?
Nou het volgende, de beste intel processor:
CellyII 700 vs. PIII 700E: Duidelijk: PIII. Veel betere prestatie voor 200 piek meer (volgens pricewatch). De PIII 700 is 45% duurder, maar presteert denk ik zo'n 50% beter. Zeker als je nog even vooruit wilt met deze PC, neem dan de PIII 700.
Ik weet dat je de PIII 800 noemde, maar ik vind het wat handiger om 700vs. 700 te vergelijken. Ja, de 800 is nog beter, maar dat is er weer 100 gulden bij. Moeite waard? Ligt er aan wat je allemaal doet met dat ding, en of je wilt overklokken. Ga je overklokken? PIII 700 nemen en 100 piek investeren in koeler. Niet overklokken? PIII 800.
Oke, nog een laatste keer voor AMD pleiten:
Asus CUSL2-C + PIII 800 boxed: Fl: 993,-
Let wel: De klok voor klok prestaties van de T-bird zijn iets beter dan die van de P III, en je bespaart Fl: 245,- piek.
Need I say more
Oh, wacht ff, ik geloof dat je al een mobo hebt voor de intel
P III 800E boxed: Fl.619,-
AMD Duron 800 + MSI K7T Pro2 + Crome Orb: Fl. 644,-
Ik vindt de Duron nog een beter optie dan de P III. Weet niet hoe vaak je upgrade, maar over ongeveer een half jaar koop je de T-bird 1Ghz denk ik voor zo'n Fl: 300,-.
Houdt voor mij in dat je voor Fl: 25,- meer een systeem koopt dat goed te upgraden is, terwijl je huidige mobo hoogst waarschijnlijk een beetje aan zijn tax zit. Daarnaast zal upgraden met een Socket A mobo altijd goedkoper blijven dan upgraden met een P III mobo. Kijk maar naar de prijzen.
lam, of niet.. amd athlon nemen, of je schitjnt jezelf gewoon in je lamme broek..
Mensen met intel bagger, zijn gewoon ouderwets en LAME!!!!!!
A guy with a athlon classic 500@750 has SPOKEN!!!!!
intel zuigt, en ja, ik ben lam1
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Verwijderd
Nou, ik vindt het het dus niet waard.
Heb een Celly 433@541 en een p3 450 en die celly is duiddelijk sneller dan de P3!
Heb een Celly 433@541 en een p3 450 en die celly is duiddelijk sneller dan de P3!
Arne_,
Ga nou geen Old school Pentiums vergelijken met Coppermine's
Slaat nergens op.
Het prestatieverschil tussen de procs die jij noemt is zo klein omdat ze beiden geen on-die cache hebben. De coppermine's (CellyII en PIII E's en EB's) hebben allemaal on-die cache. Het verschil tussen full-speed on-die cache of off-die kreupele cache is echt heel erg groot.
Die vlieger gaat dus niet op.
Ga nou geen Old school Pentiums vergelijken met Coppermine's
Het prestatieverschil tussen de procs die jij noemt is zo klein omdat ze beiden geen on-die cache hebben. De coppermine's (CellyII en PIII E's en EB's) hebben allemaal on-die cache. Het verschil tussen full-speed on-die cache of off-die kreupele cache is echt heel erg groot.
Die vlieger gaat dus niet op.
Verwijderd
NEED I SAY MORE????? :(:(:(:(:(:(:(:(Op woensdag 20 december 2000 01:47 schreef worsie het volgende:
Oke, het advies blijft staan om een AMDsysteem te kopen. Lees nou alsjeblieft de reviews eens door. Met een intel
systeem loop je jezelf financieel flink in je zak te schijten. :P:P:P:P
BLA BLA BLA......
Oke, nog een laatste keer voor AMDpleiten:
Asus CUSL2-C+ PIII
800 boxed: Fl: 993,-
MSI K7T-Pro2+ T-bird 800
+ Crome
Orb: Fl: 748,-
BLA........
Need I say more
------------------
Asus P2B-F, CellyII :?
600@927 :?
![]()
, idle 28°C, koetje 36°C(Alpha PEP66T+DeltaHP) 3DMark (default benchie) 4521
Verwijderd
Ach, iedereen maakt wel eens een fout.......
PeepPeep: P3B-F + PIII-500, 2 x P2B-F + Celly 433, Asus ?iets? + P166, Asus ?iets? +P2-266..........
PeepPeep: P3B-F + PIII-500, 2 x P2B-F + Celly 433, Asus ?iets? + P166, Asus ?iets? +P2-266..........
Verwijderd
In sommige dingen is AMD beter en in sommige Intel. Ik weet dat de meeste mensen hier errug pro AMD zijn, maar feit is toch dat SOMS AMD beter is en SOMS Intel. Prijs/ prestatie zal AMD winnen, maar omdat er voor beide verschillende software is geoptimaliseerd, zal bij sommige appplicaties/spellen AMD beter zijn en bij sommige Intel. Je kunt gewoonweg niet zeggen dat AMD ALTIJD beter is of dat Intel ALTIJD beter is. Alleen Intel sucked wel met de prijzen ja. Dus kijk ook es waar jij je pc voor gaat gebruiken, ipv dat jeje laat opnaaien door AMD of Intel fanz en doe dan een aankoop. Suc6
Hier spreekt dus een ouderwetse en lame kerel. Ik zou hier graag een -100 flaimebait supreme voor geven...Op woensdag 20 december 2000 01:54 blaatte bloasfist het volgende:
lam, of niet.. amd athlon nemen, of je schitjnt jezelf gewoon in je lamme broek..
Ik vind dat je dus gewoon voor een intel moet gaan zolang je mobo het nog ondersteund. Een duron is misschien wel interessant, maar alleen als je een gamer bent, dan komt die in de buurt van de p3, anders niet echt, dan moet je echt voor de t-bird gaan, die dus weer duurder is, dus ben jij goedkoper uit met een p3.
Maar om ff op je originele vraag terug te komen, ik zou gaan voor een p3 700 ipv van celly, de 700 zal waarschijnlijk ietsje lekkerder overklokken, 933 is niet zo heel bijzonder meer maar de laatste batches (wat mijne dus niet is
Om maar ff het niveau van bijvoorbeeld een bloasfist aan te nemen: INTEL RULESSS!
(trieste lui
Ja precies. dat iedereen pro-AMD is okee, maar om dan maar meteen Anti-Intel te zijn is gelul. Als je een PIII mainbordje heb reken dan uit wat het verschil is tussen een nieuwe proc of een Socket A mainbord met Tbird. Als de Tbird+mainbord goedkoper uitkomt voor die combinatie gaan dan, maar anders niet.
enne je hoeft met de socket A bordjes niet te kiezen uit Abit of Asus, want de MSI pro-2 is ook goed, stabiel, lekker overclockbaar EN goedkoper... succes met je beslissing
enne je hoeft met de socket A bordjes niet te kiezen uit Abit of Asus, want de MSI pro-2 is ook goed, stabiel, lekker overclockbaar EN goedkoper... succes met je beslissing
ik wil gewoon een mobo waar ik gewoon alles op kan zetten: voor amd. En niet een mobo waarbij ik een aparte videokaart moet kopen. want ik heb nu een voodoo3 en die wil ik graag zo houden
de mobo van asus
de mobo van asus
Als je al eentje hebt, dan hoef je niet meer een te kopen. Wat bedoeld werd met dat Asus bord was dat die geen onboard video had, dus dat je er een videokaart moet inzetten
Pagina: 1