Wat zou je doen met Fl 7500,-

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Ik ga een nieuw systeem kopen binnenkort en ik heb een budget van Fl. 7500,- Wat zouden jullie kopen voor dat geld.
Ik wil met het systeem gaan designen (3d rendering en photoshop enzo) en gamen (en natuurlijk webben, maar dat is niet zo config-gebonden).

Wat ik zeker weet voor in m'n systeempje is het volgende:

- 22" iiyama flatscreen monitor: 2100,-
- Logitech i-touch cordless desktop: 200,-
- Soundblaser live + 4 pnt surround speakertjes: 300,-
- Luxe Miditower: ???
- Geforce kaart (liefst DDR én TV-out):
- 256 mb pc 133 ram: 600/700,- ofzo.
- (min) 27 gig HD (udma 66 7200 rpm): 600,- ofzo.
- processor weetikniet, amd of intel ('k denk intel coppermine).
- moederbord dus ook niet...: ????
- netwerkkaartje voor UPC-internet en netwerk: ???
- dvd-rom (een met te cracken regiocode): ???
- CD brander, plextor of HP 8x/32x/4x: ???
- en nog een 3,5" disk-drive......

Volgens mij ben ik niks vergeten...
Ik heb nu als leveranciers www.eynstein.nl en www2.graficall.nl op het oog.

Ik ga veel poen uitgeven, dus laat mij geen miskopen doen !

Verwijderd

Processor : zou ik athlon nemen...
Netwerkkaart : 3com905b (iets van 150,-)
Geluid : zou ik zelf kiezen voor de mx300 van diamond... mooier geluid, alleen wat meer processor belasting (maar met een athlon/pII maakt dat tog niet uit)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik zou zeggen: geef F 2500,- aan mij :) (kan ik ook een IIymaha 19" kopen en koop voor die andere F 5000,- een supper pc.
Is 7500 ballen niet een beetje heel erg veel van t goeie ?
Je kan er wel een mooi systeempje mee kopen.. maar ik denk dat je er meer aan hebt om wat te gaan beleggen en gewoon een normaal tot wat luxer pc'tje te kopen.. want de pc die je nu voor f 7500,- koopt kost over een maand F 5000,-

Verwijderd

processor : P3 Coppermine 500 (flip-chip) moet tot 740 kunnen als je een goeie versie hebt (eentje uit november/december ongeveer).
Met converter erbij (hardware-nl).
Geheugen : 256Mb pc133
Videokaart : GeForce DDR tv-out (goed overclockbaar)
Mobo : Abit BE-6 III met laatste bios!
Brander : Plextor 32x12x
DVD : Creative 6x dxr2 (met mpegkaart) (is softwarematig regiovrij te maken).

Suc6!

Greetz,

Myst_

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Ik zou de hoeveelheid opslagruimte die je denkt nodig te hebben verdubbelen; zoiets schat je altijd te laag in. Een aanrader is de DiamondMax 40 Plus van Maxtor (54098U8, 7200 RPM) die laatst een fantastische review kreeg op anandtech. Eynstein heeft 'm voor 800 piek - niet duur voor zo'n beest van een harddisk.

Verder ben ik het helemaal met Noname eens dat je het beste voor een Athlon kan gaan omdat die immers een snellere floating point unit heeft dan de Coppermine; iets wat je zeker van pas komt voor zowel rendering als gaming. Kies dan voor het K7M moederbord van Asus.

En als je toch zo'n ruim budget hebt: denk eens aan een lekker platte LCD monitor. Alhoewel dat misschien minder geschikt is voor games.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

Als je wilt gaan designen zou ik echt voor een dual-systeempje gaan. Dat scheelt gewoon zoow ontzetend veel. En mischien iets meer RAM...
Als je nog even tijd hebt, zou ik wachten op een dual-athlon. Je kan nu ook gewoon een athlon kopen (=beter dan coppermine), en die op een goedkoop mobo prikken (MSI 6167 ofzow). Als er dan een dual-mobo uitkomt met 133MHz FSB en mischien DDR RAM kan je die eronder gooien. Maar mischien is dit nog te ver weg.

Flatscreen? Heb je dat echt nodig, of vind je het alleen mooi? Het scheelt namenljk wel heel veel in prijs met een gewone 22" monitor....

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 16:28

Sharky

Skamn Dippy!

als je met dat rendergebeuren bezig wil koop dan veeel geheugen en een flinke HD. hoe meer ram hoe beter. als je trouwens 256 meg wil koop dan 2 x 128, is veel goedkoper.

This too shall pass

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ALs je beetje redelijk geluid wil koop dan wel het FPS2000 setje of Desktop Theathre 2500 van Creative

Verwijderd

Ik dacht aan een Dual AMD 850 of ken det nog nie?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
ken nog nie nee

.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:44
Als je nog geen kast weet neem dan een Inwin of Aopen. Dat zijn de beste voor zover ik weet.

Verwijderd

wat ik voor dat geld zou doen:
(niet dat ik zoveel zou uitgeven, ik koop liever nu iets goedkopers en upgrade dan over een half jaartje weer, maarja)

AMD Athlon 750/800

256 MB RAM

Athlon bord met AMD751 of Via KX133 bordje

40 GB HDD van 7200rpm (of 2 van 20 GB, heb ik nu ook)

GeForce DDR (Asus V6800 of Hercules ofzo)

Iiyama 22" of Sony 21"

Pioneer 10/40 DVD

Soundblaster Live (playerversie als je digitale zooi niet nodig heb)

speakerset met 4 (of 5 voor Dolby) speakers en een subwoofer

Aopen Bigtower

Dan heb je ongeveer wat ik nu heb staan (nou ja, die monitor en GeForce kaart komen ergens volgende week) en ik heb een Athlon 500 overklokt naar 750. Ik zou trouwens toch geen Athlon op 750 of 800 mhz kopen, kan je veel beter nu een 650 nemen, en duizend piek in je zak houden.

Verwijderd

Ik wil me niet opdringen maar ben zelf momenteel iets van fl 6000,- aan het kopen (waarbij ik wel al een monitor heb dus gaat echt om een 6000,- prijskaartje voor de kast met alles erin). Ik kijk nu bij comptechworld. Volgens Tweakers-gebruikers een erg goede zaak: en ze hebben een zeer makkelijke winkel applet waarmee je zo een systeem met kosten plaatje hebt waarmee je weer verder kan shoppen (bijvoorbeeld door dit applet plaatje te saven en als attachemnt naar de concurrent te sturen met de vraag een offerte te maken...'een concurrerende offerte'wel te verstaan! ;)

Kijk maar eens bij de post: 'nieuw systeem...ben ik iets vergeten' die als het goed is in dezelfde categorie hardware algemeen staat als jouw post.

En vergeet bij je systeem niet dat je als je dvd en brander neemt je eigenlijk ook een scusi controller moet nemen (iets van adaptec is altijd goed! of anders een moederbord met onboard scusi)

Als harde schijf zou ik de Matrox Diamond Max 40+ 40.9gb nemen. Erg goed, Erg groot! (pas wel op! je wil de 'plus' nemen met 7200rpm en niet de gelijknamige Matrox Diamond Max 40.9 Vl (Vl staat voor value en draait op 5400rpm).

prijskaartje van 256mb sdram zit dichter tegen de 1000,- dan tegen de 700,-... is dat je het weet.

Over de issue van Amd/Intel keuze: intel: duur veel keus, goede support en uitgeteste moederborden, AMD: goedkoper, betere prijs/prestatie verhouding maar: moederborden nog erg nieuw en weinig support/keuze... Als je de Geoforce 32mb DDr neemt wil je waarschijnlijk wel gebruik maken van de 4x AGP technologie...maar dan moet je moederbord wel 4x AGP ondersteunen en eigenlijk doet alleen de Intel I820 (camino) dat nu.

(en die I820 is eigenlijk bedoeld voor duur RRambus geheugen en dat is onbetaalbaar, je kunt op dat 'camino' moederbord van intel wel gewoon sdram geheugen zetten met een 'dimm converter' maar dit geeft je enorm performance verlies...dus is zonde...beste is dus om of te wachten op de komst van de VIa Apollo KV133 (AMD moederbord met 4x agp support of te gaan voor een uitgetest en zeer betrouwbaar Intel BX moederbord waarbij je tegen jezelf zegt die 5 a 10% performance verschil van 4x agp kan me gestolen worden, 2x agp vind ik ook wel goed en ik wil NU mijn systeem kopen en niet wachten op toekomst muziek... (dat is mijn gedachtegang!)

Succes!

Verwijderd

Ik zou bij www.eynstein.nl of bij www.comptechworld.nl bestellen en niet bij Graffi-cal.
Ik zou overigens wel een bigtower nemen. En goede ventilatie is ook nooit weg.

Verwijderd

Heerlijk op winter sport......

Verwijderd

-monitor is goed heb ik ook :) probeer een tweede monitor te regelen ruled echt, zeker met websitesmaken/photoshoppen etc

-Logitech i-touch cordless desktop is goed maar beter is de pro versie

-ga voor live mp3 of gamer hou nog ff je ouwe speakers en wacht tot de klipsch in nederland te verkrijgen zijn

-luxe minitower NIET APOEN!! maar supermicro 750 of 760 zijn echt stukken beter als die cheap aopens!!!!!

-een DDr is leuk maar ik denk niet dat je ooit de tv out gebruikt als je een 22" hebt ik gebruik het tenslotte ook niet

-hdd iets kleinere hdd maar dan raid

-geen generic geheugen maar merk 256mb is ok

- cpu athlon 700 wordt spot goedkoop als we amd moeten geloven en een GF erbij liefst met cache devider erop

-mobo ga voor asus omdat de rest naar mijn idee echt bagger is. ik heb verschillende merken gehad maar nix is beter als een asus
k7m of k7v zonder audio natuurlijk

-netwerkkaartje dlink of intel, 3com is te duur voor wat je ervoor krijgt

-bedenk wel of je een dvd drive gaat gebruiken,je kan beter een standalone of een psx2 kopen. maar als je het toch doet ga dan voor de toshiba8x heeft een betere cdrom speed en dat is gewoon belangrijker dan dvd speed

-brander is goed heb ik ook

-tja floppy liefst zou ik hem eruit laten maar.....

kijk ook even bij www.informatique.nl

Verwijderd

en nog even dit

-the cardcooler geen uitleg nodig

-k7ho cooler voor athlon te koop bij 3dfxcool.com waarom? zeg je? bijna zelfde performance als de alpha's en stukken goedkoper stiller ennnnn op een k7m te gebruiken

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Hmmm 256MB SDRAM kost bij funprice Groningen maar f550,- en de 133MHz versie kost f590,- (vandaag)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
SCUSI ? :+

Verwijderd

je weet heus wel wat je moet kopen hoor, patsertje!

Verwijderd

Ik heb laatst (zo'n 3 weken terug) het volgende systeempje gekocht voor aanzienlijk minder geld.

AMD Athlon 550
MSI 6167 MoBo
Maxtor 27 GB 7200rpm HD
InWin kast (aangeraden door AMD)
300 WATT Voeding
36x AOpen cd-rom speler
FLOPPYDRIVE
Asus V6800 DDR Deluxe
Plextor 36x8x4x
17" Belinea 103040
SB Live Retail
Netwerkkaartje 100mb
En een HELE berg extra coolers

Dit alles tezaam voor nog geen fl 3550,-
Dus tel daar je bedrag bij op voor een grotere monitor en je dvd-rommetje en evt een grotere HD. Dan zit je nog niet op de fl 5100,-
De rest mag je op mijn rekening storten.

EvM

• Obi
Alvast bedankt voor de vele reply's, ff reageren op enkelen:

Geluid uit de computer vind ik niet belangrijk, muziek luister ik wel op de audioset en games hoeven ook niet te schreeuwen. De soundblaster Live icm 4pnt surr. speakertjes vind ik zat.

DVD, ik heb al een standalone (regiovrije) DVD-speler, het is dus niet voor films.

Waarom ik TV-out wil: ik heb een digitale TV, ik vind het relaxed om 's avonds laat met m'n cordles toetsie en muis ff wat mailtjes te pennen en tweakers.net te checken en wat bij de forums te 'nozen' achterovergeleund op m'n bank. Niet meer en niet minder.

Wat ik een voordeel van Intel vind is dat er bij bv Photoshop instructies van de PIII gebruikt worden waardoor het allemaal wat sneller loopt (?). En de moederborden (dat zegt iedereen tenminste) zijn beter, bv BE-6 II.

256 ram PC 133 kost nu stukken minder dan 1000,- (twee 128 dimms welteverstaan) kijk maar bij www.eynstein.nl

Waarom flatscreen ? => waarom niet... voor 2100,- kan je (volgens mij tenminste) niet een betere monitor krijgen dan die iiyama 22"-knaller.

Voor twee monitoren heb je toch een andere videokaart nodig ? (matrox double nogwat ofzo..)

Weet iemand trouwens wat je tegenwoordig voor een Wacom tekentablet betaald ??? (A4+)

Ik wil trouwens geen desktop pro van logiotech omdat daar zo'n geknikt toetsenbord bij zit, dat lijkt mij niks als twee-vinger-tieper. (of valt dat wel mee...?? Ik vind de muis die erbij zit wel errug cool)

Ik begrijp niet dat iedereen het voor 5000,- denkt te kunnen doen, een voorbeeldje:

- logitech cordless desktop: 235,-
- Soundblaster Live icm 4pnt speakers: 299,-
- PIII 600E (coppermine, FCPGA Tray) : 970,-
- FCPGA-slot 1 converter: 35,-
- CPU-koeler: 40,-
- 2x 128 pc 133 dimm: 580,- (voor TWEE!)
- Abit BE-6 II: 370,-
- iiyama A201 HT 22": 2089,-
- Hercules prophet Geforce met DDR en TV-out retail: 710,-
- Maxtor 40,9 Gb 7200: 799,-
- HP 9110i 8x/4x/32x IDE: 650,-
- DVD pioneer 10/40 retail: 360,-
- Sony 3,5": 35,-
- Target netwerkkaartje: 50,-
- computerkast: 90,-

Deze config is van www.eynstein.nl (de DVD en cordless desktop zijn van Grafi Call) en ik zit nu al op: fl. 7306,- Dan nog een paar lege cd-tjes, extra koeling en netwerkkabels...

Die 7500 is mijns inziens snel behaalt.

Verwijderd

Helemaal geflipt om voor 7500 piek een compu aan te schaffen en al helemaal als je zegt ik er mee gaan 3d`en en Photoshoppen... kan je het al dan.. voor 3d kan je beter een dual setupje kopen en je hebt aan de bp6 met dual 550 echwel genoeg...

Timz

• Obi
Timz: Ik denk dat mijn 3d en photoshop capaciteiten mijn probleem zijn...

Wat zou jij dan kopen ??? Een dual 550 ja, zet dan 's een complete config neer, dan zien we wel hoe hoog het wordt...
Pagina: 1