[Outlook / Exchange] Persoonlijke mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik zit hier een beetje met mijn handen in het haar omdat ik nog steeds geen oplossing heb gevonden voor mijn probleem. Zelfs de search bracht geen oplossing.

Ons bedrijf maakt gebruik van een SB server + Exchange2k met Outlook clients.
Een client heeft het volgende probleem:
Aan de linkerkant van je Outlook scherm heb je de standaardmap : "persoonlijk" , in deze map kun je kiezen andere mappen te maken om bijvoorbeeld je mail heel geordend in te delen.
Persoonlijk
- Mail Océ
- Mail Frico
etc.
De client verplaatst dan een mailtje van bijvoorbeeld OCe naar de betreffende map (Mail Océ).
Het vreemde is, is dat ik sommige mappen niet meer kan openen en dus ook de mail die erin zit niet kan bekijken. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

De clientbewerking is mislukt.

Let erop dat dit een heel algemene foutmelding van OUtlook is. (en ja ik heb uiteraard hier naar gezocht).
Het zou misschien iets te maken kunnen hebben met machtigingen, maar dit lijkt me toch behoorlijk sterk aangezien andere mappen wel toegangkelijk zijn.

Hoe los ik dit op?
Staan de mappen ook ergens los op de Exchange server?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie interesse.

It's not who you are , it's who you know.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Outlook of Exchange horen in SA :)

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. De mensen hebben een Exchange account maar toch werken ze met Personal Folders (PST files)? Of bedoel je met "Personal" gewoon je Exchange Inbox? Als ik namelijk Outlook standaard open (op Exchange), dan heb ik helemaal geen "Personal". Ik dus eerder dat iemand zelf een PST file heeft opgericht en dat die nu beschadigt/verplaatst is. Of sla ik de plank volledig mis?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Wij maken ook gebruik van excange, oulook en personal files (de .PST wordt op de User schijf opgeslagen)

Maar toch begrijp ik de TS nog niet helemaal.
Misschien kun je er een voorbeeldje bij geven?

-edit-

*het is nog vroeg* Ik bekeek het nog eens, en vroeg me af hoe je mail hebt ingesteld. daar kun je als het goed is instellen waar de .PST opgeslagen wordt.
is dat lokaal (\winnt\naamfile.pst) dan moet je je afvragen of de gebruiker daar inderdaad wel machtigingen genoeg heeft.

Overigens niet aan te raden de .PST lokaal op te slaan, dat ivm met backup

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 06:37 ]

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
- de gebruiker heeft admin rechten lokaal (dus ook als je inlogd op het domein)
- De pst bestanden worden niet lokaal opgeslagen, want ik heb al een oudere pst geback-upped en er veranderde niets.

Screen:
Afbeeldingslocatie: http://wax.servicez.org/~wax/ikke/fout.jpg

screen beetje groot uigevallen?

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 14:43
Deze melding wil je ook wel eens krijgen als het betreffende PST bestand 2 maal is geopend. (bijv. op een andere pc waar gebruiker ook is ingelogd....)

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Deze gebruiker is nergens anders ingelogd.
Had ik al gezegd dat bijvoorbeeld het mapje: 'andre' wel beschikbaar is?
maar 'vertalingen' niet?
Iemand anders?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:52
Is de pst file misschien groter dan 2GB? DAt is de limiet van PST!!!

Misschien gewoon te veel mail! ( zag ik daar geen map met tekeningen? )

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Open je mappenlijst eens (menu Beeld). Gooi je persoonlijke mappen daar eens open. Lukt dat? Dan zal je de snelkoppelingen in je Outlook bar opnieuw moeten instellen. Alles verwijderen en opnieuw daar naar toe slepen.

Probeer eens de services opnieuw in te stellen.
- Menu Extra -> Services
- Weggooien Persoonlijke mappen
- Outlook opnieuw starten
- Extra -> Services
- Toevoegen persoonlijke mappen
- Selecteer .pst file.
- Outlook opnieuw starten
En kijk of alles werkt via de mappenlijst.

Heb je hier wat aan?

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
hmm bedankt voor de comments , ik ga het direct proberen.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik adviseer altijd om die 'onhandige' Outlook-balk uit te schakelen en te switchen naar Map-weergave. Zo kun je in een oog opslag zien waar welke map staat.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sierra-NL schreef op 07 mei 2004 @ 10:00:
Ik adviseer altijd om die 'onhandige' Outlook-balk uit te schakelen en te switchen naar Map-weergave. Zo kun je in een oog opslag zien waar welke map staat.
Inderdaad, de Folder Bar geeft een veel beter overzicht dan die Outlook-bar; sterker nog, dat op de Outlook bar zijn gewoon een soort snelkoppelingen dus als het doel niet meer bestaat/verplaatst is, dan krijg je ook deze foutmelding!

Verder kan je ook nog eens kijken of ScanPST.exe nog uitkomst biedt. Tot slot, zit je nou wel of niet op Exchange want het lijkt er meer op of de gebruikers gewoon alleen een PST hebben..
Waarom werk je eigenlijk met die PST's als je al Exchange hebt..?! Je kan toch beter alle mail op 1 plek hebben?

Wees consequent, maar niet altijd

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Topicstarter
Wij werken wel met Exchange
De gebruiker heeft die mapjes (zie 1ste post) gemaakt om het overzichtelijker te maken.
Het is overigens wel een goed idee om ipv de outlook bar gewoon de folder bar te gebruiken, want dit is rubbish.

SCanpst , sorry dat ken ik niet?

Pagina: 1