Radeon 9200SE kapot gemaakt?

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi hola ik had een probleempje met mijn servertje welke een Abit BH6 moederbord heeft. Om het e.e.a. te testen heb ik hier even een radeon 9200SE in gezet welke niet wilde werken in me server. Maar bij het terug plaatsen van de radeon werkte hij dus niet meer ... :(
Ik was in de veronderstelling dat dat zou moeten werken maar ik hoor van een collega tweakers dat er problemen kunnen ontstaan door verschillende voltages. Laat dat Abit BH6 moederbord nou een 3.3 volt AGP slot hebben en die radeon 1.5(AGP 4X/8X).
Is deze videokaart nu echt naar de vaantjes?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Tis een mogelijkheid. Test hem nog eens in een andere pc en dan weet je het vrijwel cker :)

Verwijderd

Dat zou heel goed kunnen, het is nl schadelijk voor een videokaart om 3,3 volt te krijgen ipv de 1,5 die hij nodig heeft. Is de kaart zelf mss ook beschadigd, schroeiplekken oid? Probeer hem anders in nog een andere pc voor extra zekerheid.

edit:
typo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 17:16 ]

• Y0ur1
  • Niet online
Vanavond ga ik naar de betreffende collega tweaker, dus dan weet ik het zeker. Ik zie verder geen schroeiplekken ofzo.

Verwijderd

Ruik je mss een soort van brandgeur aan de kaart?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 20:54
Ik heb een Club3D ATI Radeon9200 ViVo en deze werkt volgens de doos (die hier naast me ligt) in alle moederborden, met 3,3V, 1,5V en 0,8V. Het lijkt me dat, dat voor elke Radeon 9200 geld.

• Y0ur1
  • Niet online
Frank Timmer schreef op 06 mei 2004 @ 17:28:
Ik heb een Club3D ATI Radeon9200 ViVo en deze werkt volgens de doos (die hier naast me ligt) in alle moederborden, met 3,3V, 1,5V en 0,8V. Het lijkt me dat, dat voor elke Radeon 9200 geld.
Ik heb even op de doos gekeken van de radeon ern er staat bij mij ook 3.3, 1.5 en 0.8 volt support op. Dus dat is uitgesloten nu denk ik. Dan denk ik dat het moederbord van de server naar de vaantjes is.

Verwijderd

l0l, hoe kan dan opeens je mobo stuk zijn dan?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

na de videokaart uitgebreid te hebben getest is gebleken dat ie iderdaad kapot is. maar er is reeds al een ander exemplaar ter vervanging gevonden. Waarschijnlijk is het moederbord de veroorzaker geweest.

[ Voor 19% gewijzigd door Toet3r op 06-05-2004 20:42 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 19:44:
l0l, hoe kan dan opeens je mobo stuk zijn dan?
Ja dat is een ander verhaal :+ Een combinatie van alle onderdelen van me server los in een at kast en moeders die overal gaan stofzuigen
Pagina: 1