Toon posts:

5.1 setje maakt rare piep bij afluiten windows.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb een 5.1 setje op me computer aangesloten. Alleen nu is het probleem dat als ik windows afsluit. (dus me pc afsliut) Dat ik dan ineens een harde hoge rare piep hoor.

Ook heb ik mijn stereo toren er op aangesloten dus vanaf me geluidskaart via een verloopje dat ik 2 aansluitingen heb.

Mijn geluidskaart is van creative en het is een 5.1.

Weet iemand wat dit kan zijn?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:55

voodooless

Sound is no voodoo!

Misschien een kabouter in de kabel :?

... Wat meer info is hier wel op zijn plaats. Welke set heb je precies, welke geluidskaart, hoe is het nu precies aangesloten (ik snap er geen snars van), welk OS? Wanneer hoor je het exacte: Als de PC uitschakend, of als hij nog aan het afsluiten is? Mij lijkt het het meest logische dat het gewoon komt door een "plop" die ontstaat als de PC uitgeschakend wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 06-05-2004 16:39 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry ben hier nieuw maar ik had inderdaat wat meer uitleg moeten geven.

Mijn geluidskaart is een: Creative SB Live 5.1 en mijn besturingssysteem is Win XP.

Het 5.1 setje is zo'n goedkoop Typhoon setje van de Lidl.

Alles zit goed op de juiste uitagang aangeloten. En ik heb zo'n verloopje er tussen zitten van 1 naar 2 uitgangen omdat ik me stereo toren er ook op heb.

Je hoort de hoge toon net als me com uitgaat. Dus 3 seconde voor hij helemaal uit gaat.

Ik vind het gek want het geluid komt alleen uit me 5.1 set terwijl me stereo toren er ook op zit.

En wat bedoel je precies met een plop? En wat kan ik er aan doen?

Ik hoop dat ik nu wat meer info heb gegeven.

Verwijderd

dat piepje komt doordat alle electriciteit van de souncard af wordt gehaald en je dan een, laten we zeggen korte ontlading krijgt, dat is waarschijnlijk de piep, vaak lijkt deze ook een beetje op een zoemend geluid. Als dit het probleem is is het eige wat je kunt doen je versterker uit zetten voordat je wondows afsluit (wel onhandig bij restarten maarja, ts maar een piepje.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dan doe ik dat wel.

Maar het is maar een piepje????

ha ha ik hou van harde muziek dus je kan wel zeggen dat je je eigen de pleures schrikt elke keer.

Maar jah in ieder geval bedankt.