Toon posts:

[website] file naming folder and htm pages

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
vraagje: werkt een html link als de pagina waarnaar je verwijst spaties heeft in zijn naam, bv "bakker piet brood.html" en deze zijn images en css haalt uit 'bakker piet brood files"?.

Probleem is dat ik het nu niet on-line kan testen daar mijn webruimte nog niet aangemaakt is, maar off-line werkt het wel, maar meen me te herrinneren dat je vroeger altijd '_' of '-' moest gebruiken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Over welke webserver, welk OS, welk bestandssysteem, welk einstellingen hebben we het? :o

Maar in het algemeen moet het met " best gaan, hoewel ik geen reden kan bedenken om welk spaties te gebruiken, zeker in een css niet. Gebruik underscores en het is geen relevante vraag meer :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
wel als je problemen ivm tijdsdruk om een webserver 'officieel' te regelen via de juiste instanties (doel op het bedrijf waaar het voor bedoelt is). Enniewee, ben dus bezig om de site die gemaakt is ivia een CMS omtezetten naar losse webpaginas en als ik de paginas save, zit hier al een spatie in omdat ze zo in de database opgeslagen waren. En om nu alle links van underscore te vorzien is niet echt RSI verminderend.

Maar enniewee, moet dus geen probleem opleveren (OS, Win 2000)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Even een interessant wellicht nuttig weetje:
je kan beter - dan _ gebruiken omdat Google studie_boek als 1 woord ziet maar studie-boek als 2 woorden, hierdoor is je pagina relevanter en beter vindbaar (niemand zoekt op studie_boek maar op studie boek).

je moet in html links de spaties vervangen door %20
vb: studie%20boek.html

[ Voor 14% gewijzigd door Justice op 06-05-2004 16:42 ]

Human Bobby