Toon posts:

2.6.5 met atidriver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik draai debian sid met kernel 2.6.5 en heb ook de fglrx-ati driver geinstalleerd.
Het probleem is dat om de haverklap de fglrx module er uit gegooid wordt,en het systeem overschakeld op mesa3d.Niet echt handig dus.
Is hier wat aan te doen?
Ik heb natuurlijk rondgeneusd maar kan er nix over vinden :/ .

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 20:43

Sayko

Knowledge Is Power

Zet even debian of linux bij topic titel. Is makkelijker voor medetweakers

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Post even wat loginfo, errormessages ... zo is er geen touw aan vast te knopen, vrees ik.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Zelfgebakken kernel? Controleer dat zowel "register arguments" als "4KB kernel stacks" uit staan, daar gaan binaire modules stuk van.
(Niets persoonlijks, maar waarom leest niemand de helpopties van kernelinstellingen?)

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

weet niet wat je allemaal al heb gedaan maar misschien staat hier http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?t=2515 wat nuttige info

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie geen errors in de logs helaas,was ik idd vergeten te vermelden.
T'is een eigen baksel dus ik ga de tips van Tony Vroon is even bekijken.
/edit
code:
1
2
3
4
Moon:~# cat /usr/src/linux/.config | grep 4K
Moon:~# cat /usr/src/linux/.config | grep arguments
Moon:~# cat /usr/src/linux/.config | grep register
Moon:~#

Ik kan er niets over vinden,zijn dat paches ofzo?
@pipo de clown,installeren lukt wel; met 2.4.23 draait het prima.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 16:24 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Een grep op regparm moet die "register arguments" functie wel vinden, die moet echt uit.

Blijkbaar zat 4K stacks nog niet in 2.6.5, anders had je wel resultaat gehad.

Maar probeer voor de zekerheid grep -i te gebruiken zodat hij niet case-sensitive is. Zou zonde zijn als je daardoor geen resultaten krijgt.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Tnx,
code:
1
2
Moon:/home/menno# cat /usr/src/linux/.config |grep -i regparm
# CONFIG_REGPARM is not set

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag.

• sebas
Heb je goede redenen dat je die closed source drivers gebruikt, en niet gewoon de open source drivers, die je zelfs via apt kunt installeren?

Misschien de moeite waard om't te proberen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

sebas schreef op 11 mei 2004 @ 14:46:
Heb je goede redenen dat je die closed source drivers gebruikt, en niet gewoon de open source drivers, die je zelfs via apt kunt installeren?
Wat denk je van 3D performance verschillen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sebas
Die vallen volgens mij heel erg mee, het is *zeker* wel het proberen waard. Kun je dat anders hardmaken, ben erg benieuwd ...

[ Voor 26% gewijzigd door sebas op 11-05-2004 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja,goede rede..
Ik ga er van uit dat een producent z'n eigen product toch misschien iets beter kent en dus de betere/snellere driver kan produceren,maar misschien is dat wel onzin.
Ik ga er eens naar kijken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

sebas schreef op 11 mei 2004 @ 14:59:
Die vallen volgens mij heel erg mee
En waar baseer je dat op?

http://www.xig.com/Pages/Atop/SummitBenchmarks-CARDS.html

2 a 3 keer zo snel vind ik toch een aardig performance verschil....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sebas
Ik baseer het op recente ervaringen van kernel-developers, voornamelijk informatie uit mailinglists.

Die Link die je geeft zegt natuurlijk niet zo veel uit, de data zijn immers al bijna een jaar oud. Ik heb niet voor niets een link naar DRI snapshots gegeven. De stock XFree 4.3 drivers zijn inderdaad niet erg snel, maar hier is enorme vooruitgang geboekt sinds de release van XFree 4.3. Heb je misschien nog benchmarks die vergelijkingen met XFree 4.4 bevatten, of zelfs met xorg? (Ik heb het dan over Radeon drivers 1.9 en hoger, en zeker niet die ouwe meuk die XFree 4.3 meelevert.)

Trouwens ondersteunen de Open Source drivers ook dingen zoals Powermanagement, dus met deze drivers is het suspenden (S3 + S4, dwz suspend-to-ram en suspend-to-disk) van een accelerated X Session mogelijk, de ATI drivers gaan hierbij vreselijk op zn bek, alleen ATI weet waarom, je moet dus op ATI wachten, totdat zij het interessant genoeg vinden om te fixen.

[ Voor 40% gewijzigd door sebas op 11-05-2004 15:51 ]

Pagina: 1