Toon posts:

[XP] Loopt vast bij installatie RAID

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen of ik dit in WOS of PMG moet plaatsen; op goed geluk maar ;)

Ik heb een Abit KD7 RAID met het nieuwste BIOS erin (heb hem net geflasht met het BIOS van de Abit website).

Nu wil ik graag een RAID 0 array aanmaken, ik heb dat gedaan via de geïntegreerde RAID BIOS en hij herkent de array ook bij het opstarten. Op mijn gewone IDE poorten heb ik alleen een brander en CD-ROM aangesloten.

Nu probeer ik de Windows XP setup te starten en geeft hij bij het begin aan dat ik op F6 moet drukken om een apart stuurprogramma op te geven, ik kan echter drukken wat ik wil maar hij reageert niet op F6 :?. Dit gebeurt met Windows XP Home (legaal) en Professional...

Dan wacht ik af en geeft hij een foutmelding, dan kan ik via de toets "E" een floppy invoeren met de stuurprogramma's. Van de website van Highpoint (er zit een Highpoint 372 controller in) heb ik drivers gedownload en dit hele zaakje op de floppy gezet. Dit wordt echter ook niet herkend :r

Het liefst wil ik de computer zonder floppy drive installeren maar hoe herkent Windows dan de drivers? Ik heb geen andere mogelijkheid en de floppy pakt hij niet :S

edit: deze BIOS:
http://www2.abit.com.tw/p...AID&pSOCKET_TYPE=Socket+A
de ec.exe versie...

via onderstaande link vond ik dat ik ipv van F6 op F7 moest drukken maar ook dat werkt niet, leek me trouwens nogal sterk maargoed 8)7
http://forum.faqman.nl/messages/9/51610.html?1079617579

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een klein kickje, ik wil graag verder met het systeem :P

Verwijderd

Als je zonder floppy wil werken, dan raad ik jou aan om Unattended XP te gaan maken.

[rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml]
http://unattended.msfn.org/

Met dit al kun je WinXP installeren zonder op F6 te gaan drukken. :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:21
De windows XP installatie is een beetje vaag, en al helemaal de Nederlandse...

Ten eerste reageerd hij wél op F6 alleen gaat hij eerst verder met andere dingen laden, gewoon 20x erop rammen en dan kom je wel verder...

Verder is die "foutmelding" het scherm dat je krijgt áls je op F6 hebt gedrukt, daar moet je je floppy erin doen. En hierbij is iets misgegaan bij de Nederlandse programmeurs: Je moet niet op "E" drukken maar op de "S" van "Specify" (uit de Engelse versie). (en probeer anders alle andere toetsen...

probeer het nu nog maar eens

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 12:34:
Als je zonder floppy wil werken, dan raad ik jou aan om Unattended XP te gaan maken.

[rml][ OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?[/rml]
http://unattended.msfn.org/

Met dit al kun je WinXP installeren zonder op F6 te gaan drukken. :)
Ik heb het even doorgekeken, ik moet dus de drivers al op de cd zetten en deze unattended laten installeren?

Beetje omslachtig maar ik ben het geprutst nu een beetje zat van dat stomme F6 knopje.
OnTracK schreef op 07 mei 2004 @ 12:42:
De windows XP installatie is een beetje vaag, en al helemaal de Nederlandse...

Ten eerste reageerd hij wél op F6 alleen gaat hij eerst verder met andere dingen laden, gewoon 20x erop rammen en dan kom je wel verder...

Verder is die "foutmelding" het scherm dat je krijgt áls je op F6 hebt gedrukt, daar moet je je floppy erin doen. En hierbij is iets misgegaan bij de Nederlandse programmeurs: Je moet niet op "E" drukken maar op de "S" van "Specify" (uit de Engelse versie). (en probeer anders alle andere toetsen...

probeer het nu nog maar eens
Kijk hier heb ik wat aan, thnx :D

edit: ook thnx @ raptor natuurlijk ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 12:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 12:43:
[...]

Ik heb het even doorgekeken, ik moet dus de drivers al op de cd zetten en deze unattended laten installeren?

Beetje omslachtig maar ik ben het geprutst nu een beetje zat van dat stomme F6 knopje.
Ik heb ook geen floppy drive in m'n tower! Ik ben nu bezig om Unattended XP te maken, want ik heb ook geen zin om elke keer op F6 te gaan rammen en daarbij zitten er ook alle Hotfixes en programma's bij. :) Tis hoop werk, maar je hebt wel een hoop plezier om zoiets te gaan maken (en je leert ook wat bij hoe het systeem werkt...).

Verwijderd

Zo zou 't moeten lukken:
1. Je moederbord heeft een CD map met daarin de sata drivers. Kopiëer ze naar diskette en herstart dan met de WinXP CD in de speler (Bios ff instellen op booten vanaf CD).
Rap de diskette er in duwen en op F6 drukken. Dan zoekt XP naar / vraagt XP om de driver diskette.
2. Op een IDE schijfje (hoeft niet groter dan plm. 2GB) installeren, sata / raid drivers installeren vanaf mobo-CD. DriveCopy kopen en de IDE schijf naar de sAta schijf 1:1 kopiëren.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
HOW-TO
Hiermee hoef je geen hele unattended installatie te maken, maar met een paar aanpassingen aan je XP CD heb je voortaan een XP CD die SATA-drivers ingebouwd heeft. :)

^ Wat hij zegt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ook deze kan wel dicht - het topic is dusdanig oud dat de topicstarter vast niet meer gaat reageren :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.