[gentoo] kde: openoffice installeren ipv kde office

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Na veel lezen heb ik besloten over te gaan op gentoo. Nu wil ik echter kde installeren met alles erop en eraan zonder de typische office applicaties van kde. Ik zet namelijk openoffice.org erbij. Ik heb de handleiding van gentoo doorgelezen en zag dat je kde in verschillende deelpakketten kan emergen. Alleen is het me niet duidelijk welke ik moet weglaten zonder kde te compromiteren. Dus konqueror en mail wil ik bijv. behouden (offtopic, ik was nog aan het twijfelen tussen mozilla en konqueror, maar ik denk dat het niet veel uitmaakt).
De reden waarom ik dit vraag is uit ruimtebesparing (hd is maar 5 Gb).
Kan ik zomaar 1 van de deelpakketten (kdeadmin of zo) weglaten en zo ja welke? Zo nee, wat moet ik dan doen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

KDE Office hoort niet bij de standaard KDE-suite, dus die komt niet mee met "emerge kde". (Dat zie je ook aan het versienummer 1.3, net als kdevelop wordt het los van de KDE suite ontwikkeld en gereleased).
Eventueel kun je "emerge kde-base" doen, dan komen alleen de noodzakelijke KDE-items mee zoals kde-libs en heb je niet de complete suite. Je mist dan natuurlijk wel een hoop leuke extra's.

Voor OpenOffice kun je trouwens het beste "emerge openoffice-bin" doen, dan zit je geen halve dag te wachten. Traag is 'ie toch wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tony Vroon op 06-05-2004 16:05 ]

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

LANGUAGE="DTCH" emerge openoffice

Dan zijn je menu's in het nederlands. openoffice-bin weet ik het niet aangezien ik OO altijd helemaal compileer.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Openoffice met NWF integreert mooi in KDE. Geen idee of het al stabiel is. Het ziet er iig geweldig uit. Hier kun je het downen:

http://download.kde.org/d...LinuxIntel_Install.tar.gz

Ik weet niet of de openoffice ebuiild hetzelfde resultaat oplevert wanneer je het zelf compileert met kde in de USE flags. Ik weet wel dat het een eeuwigheid zal duren.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Tony Vroon schreef op 06 mei 2004 @ 16:03:
KDE Office hoort niet bij de standaard KDE-suite, dus die komt niet mee met "emerge kde". (Dat zie je ook aan het versienummer 1.3, net als kdevelop wordt het los van de KDE suite ontwikkeld en gereleased).
Eventueel kun je "emerge kde-base" doen, dan komen alleen de noodzakelijke KDE-items mee zoals kde-libs en heb je niet de complete suite. Je mist dan natuurlijk wel een hoop leuke extra's.

Voor OpenOffice kun je trouwens het beste "emerge openoffice-bin" doen, dan zit je geen halve dag te wachten. Traag is 'ie toch wel :)
Aha, dan is het probleem dus eigenlijk opgelost. Ik wil namelijk wel volledig kde erop maar geen wordprocessing, spreadsheet etc erbij, omdat ik dus daarvoor oo.org installeer. Ik ben van oorsprong een slackware met gnome gebruiker en ik heb kde alleen in de grote distributies (fedora, mandrake, suse) gebruikt. Maar deze installeren je al snel koffice en openoffice tezamen. En dat wilde ik dus niet. Ik had er niet bij stilgestaan dat kde en koffice twee aparte pakketjes waren. Nog verder bedankt allemaal voor de oo emerge tips.