[Keuze videokaart] PCI + TV-Out Composite

Pagina: 1
Acties:

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 19:49
Ik zoek een zo goedkoop mogelijk video-kaartje voor om een beeld te kunnen versturen naar een eenvoudig tv-tje in de slaapkamer. Deze SONY kan alleen overweg met composite signalen (gele tulpstekker). S-Video geeft een zwart-wit beeld.

Aangezien mijn AGP-slot gevuld is met een Quadro-kaart (en dat wil ik zo houden), moet het een PCI-kaartje worden.

Uit de documentatie op het internet bij ATI en nVidia (en bijbehorende fabrikanten) kom ik er niet echt achter hoe dat zit met het composite. Ik heb ervaring met een GeForce4 MX: deze kon geen Compsite signaal aanbieden - alleen S-Video.

Weet iemand welke kaarten dat wel kunnen?

Opties uit de pricewatch:

Sapphire Radeon 7000 32MB, PCI
XFX GeForce2 MX400 64MB, PCI
Club3D Radeon 9200 128MB, PCI

[ Voor 9% gewijzigd door MOmax op 06-05-2004 15:54 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

S-video kan je met een verloopje omzetten naar composite... Koop zo'n kabeltje + vidkaart met s-video en klaar is kees.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik voor de ATI gaan. Met de Nvidia dingen (heb een XFX GF2MX gehad die jij daar vermeld) maar daarmee kreeg ik gewoon geen deugdelijk beeld.
heb nu een Ati 7500 (wel AGP, maar de kaart is er ook in PCI variant) en die geeft gewoon perfect beeld zonder gezeik.

ik zou de 9200 beetje overkill vinden als je gaat voor enkel TVout, 128MB heb je echt niet nodig daarvoor. 32MB lijkt me meer dan genoeg

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Matrox g400 dualhead tweedehands.

• MOmax
  • Laatst online: 01-08 19:49
Allen bedankt voor de tips. Wat mij betreft kan dit topic dicht.

Verwijderd

Met een beetje google/search....

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

ik heb zelf een pci uitvoering van een gf2 (mx 200 geloof ik) werkt prima om een filmpje mee te kijken, verwacht alleen niet dat je scherpe tekst etc op je scherm krijgt dus desktopgebruik is sowieso uitgesloten met tv.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

als je perssee hoge kwaliteit wil kun je nog kijken voor een externe scanconvertor maar een goede kost minimaal 150 euro en bij alles boven de 800x600 wordt het zelfs met een professionele scanconvertor nog niet echt mooi op een tv omdat TV 576x768 is. De pixels zijn simpelweg niet aanwezig om kleine scherpe tekst op te kunnen bouwen. :o

[ Voor 8% gewijzigd door under-world op 07-05-2004 17:16 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
1) S-video kan je omzetten naar composite met een stekkertje.

2) Als je nu een quadro hebt, zou ik voor de geforce gaan, dan heb geen gezeur met drivers.

• Jilvoos
  • Laatst online: 29-07 23:05
Dat stekkertje krijg je bij de Sapphire Radeon 7000 32mb en deze heeft een zeer acceptabele beeldkwaliteit voor 40 euro (of 25 euro als je die van mij koopt).

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 23:07
Zo maar een raar idee maar wel eens aan marktplaats of e-Bay gedacht ?
Pagina: 1