Toon posts:

traag xs4all adsl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb adsl van kpn en xs4all, het betreft adsl basic.

Ik maak verbinding via een actatel speedtouch ethernet modem en heb mijn en mijn broer zijn pc verbonden met dit modem met een edimax router.

Dit alles heeft zo'n 5 maanden goed gewerkt, maar nu heb ik het euvel dat na een minuut of 10 de snelheid helemaal wegvalt en het net is of ik via een analoge lijn internet.

kent iemand dit verschijnsel en /of kan mij iemand de oplossing geven van dit probleem ??

b.v.d.

groeten

Patrick

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik denk aan twee dingen: of je hebt een virus, of iemand probeert je te hacken (check de log van je router).

[ Voor 13% gewijzigd door KillerBee op 06-05-2004 15:51 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59
KillerBeeForEver schreef op 06 mei 2004 @ 15:51:
Ik denk aan twee dingen: of je hebt een virus, of iemand probeert je te hacken (check de log van je router).
Denk jij altijd zo pessimistisch als je verbinding even niet helemaal optimaal werkt :? Ik denk eerder dat XS4ALL een klein probleempje heeft, gewoon even afwachten of XS4ALL zelf mailen :)

The devil is in the details.

• Roaming
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08-2022

Roaming

Could not update your profile

Ik heb precies hetzelfde.
ik twijfelde eerst aan mijn setup, maar heb alles gechecked en alles ok
ik kan wel pingen naar buiten maar verkeer ho maar.

heb jij xs4all al gebeld ?

Dr Watson heeft niets kunnen vinden dat op een probleem zou kunnen wijzen

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde. Het duurt soms even voordat er response is.

Wel heb ik problemen gehad met de sasser virus (agobot om precies te zijn). Ze hadden mij daarvoor tot 2 keer toe afgesloten, dus ik wist niet zeker of het door xs4all kwam of dat ik nog steeds dat virus had of dat het door mijn firewall kwam (wel clean format + update + firewall + antivrus).

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

December schreef op 06 mei 2004 @ 15:53:
[...]
Denk jij altijd zo pessimistisch als je verbinding even niet helemaal optimaal werkt :?
Tja, ik ben zo'n pessimist om te denken dat daar een reden voor moet zijn ja. Ik ben er ook vanuit gegaan dat TS de storingsmededelingen op de site van xs4all heeft gecontroleerd en de ISP daarna heeft gebeld (of een andere volgorde :+ ). Ik ben idd misschien iets te ver vooruit gesprint met mijn veronderstellingen, maar even je Pc scannen op virusjes en je router log bekijken is natuurlijk nooit verkeerd ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb mijn hele pc op virussen gescnadn met de laatste updates voor norton en windows en er komen geen virussen tevoorschijn.

Ook heb ik het sasser tooltje gebruikt, welke niets vond op de pc.

Hoe word het in de log van mijn edimax router omschreven als er iemand me probeert te hacken ??

Er staat wel het een en ander in maar daar kan ik geen wijs uit.

thanks so far !

Verwijderd

Topicstarter
schop ;)

Volgende keer graag minimaal 24 uur wachten met kicken :/

[ Voor 87% gewijzigd door intoxicated op 06-05-2004 20:44 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 15:45:
Dit alles heeft zo'n 5 maanden goed gewerkt, maar nu heb ik het euvel dat na een minuut of 10 de snelheid helemaal wegvalt en het net is of ik via een analoge lijn internet.
Ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt. Wat ben je precies aan het doen als je verbinding wegvalt. Bedoel je soms na 10 minuten downloaden? Ik neem aan dat je op beide systemen hetzelfde probleem hebt.

Verwijderd

Heb je emule aan ofzo of iets anders dat heel veel connections tegelijkertijd maakt ?

Verwijderd

Dat had ik 2 weken terug ook.
Snelhied was volgens speedtest.nl slechts 15 KB/s.

Tijdje aangerotzzoit en helaas was een paar dagen later mijn modem stuk. Die maakte ook een ruisend geluid, wat door de maanden heen steeds erger werd.

Totaal heeft hij 14 maand geleefd, slechts 12 maanden garantie |:(

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 22:20

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Ik heb een soortgelijk probleem, na een minuut of 10 valt mijn gehele inet weg en dan moet ik de modem resetten of rebooten.
Zie ook in mijn router logs dat de vpn tunnel wordt gedestroyed en daarna belt het modem weer vrolijk in.
D8 dat het aan mijn pc lag (spyware,virus) maar die is helemaal clean en ook in mijn router logs zie ik dat de verbinding wordt verbroken ook als de pc niet aanstaat. Dus daar ligt het ook niet aan. Heb inmiddels xs4all gemailt maar die hebben het nogal druk.

Maatje van me heeft ook dezelfde problemen als TS.
maar dan zonder router, gewoon rechtstreeks op de speedtouch 510.
de ene keer als hij opstart is het internet perfect, de andere keer is de verbinding bagger traag en bij speedtest haalt hij dan 25K/sec. paar keer rebooten en het is weer verholpen.

Lijkt dus wel op een structureel probleem en ik ben er nu van overtuigd dat het bij xs4all ligt. afwachten maar.

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig maar even afwchten dan, heb xs4all ook gemeeld, maar nog niets terug.

Mijn verbinding valt niet helemaal weg zoals bij een aantal van jullie, maar veel meer dan 15 kb haal ik niet met speedtest.

Als ik de modem reset dan gaat ie weer even als een speer om na bepaalde tijd weer in te zakken.

Ik ben iig niet de enigste met dit probleem, ik dacht dat t wel weer aan mij zou liggen. :+

Maar even afwachten dus en elkaar evt. op de hoogte houden.
Pagina: 1