Ik ben bezig met een programma'tje, waarin ik lege directories moet verwijderen.
Nu kan ik al die directories vinden mbv "find <DIR> -type d -empty", maar dan komt het verwijderen.
Ik heb natuurlijk "find <DIR> -type d -empty -exec rmdir \{\} \;" al geprobeerd, maar dat heeft een probleem: ik krijg voor elke directory een melding
Ik kan ook niet de inhoud in een VAR stoppen en dan met for over die VAR heengaan, want dat gaat niet goed met namen met spaties erin:
Nu kan ik al die directories vinden mbv "find <DIR> -type d -empty", maar dan komt het verwijderen.
Ik heb natuurlijk "find <DIR> -type d -empty -exec rmdir \{\} \;" al geprobeerd, maar dat heeft een probleem: ik krijg voor elke directory een melding
De directory wordt wel goed verwijderd.find: <LEGE DIR>: No such file or directory
Ik kan ook niet de inhoud in een VAR stoppen en dan met for over die VAR heengaan, want dat gaat niet goed met namen met spaties erin:
code:
Iemand een oplossing die werkt (zoals de eerste) maar geen nare foutmeldingen geeft?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| for i in $VAR do rmdir $i # $i zal een split zijn als er een spatie in de naam staat # dus ipv "test dir" 2 iteraties met de ene test en de ander dir done for i in "$VAR" do rmdir $i # $i is de volledige inhoud van $VAR; het probleem wordt naar rmdir verschoven done |
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs