Toon posts:

Internet traag sinds nieuwe modem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p4 1,4 ghz met xp die rechtstreeks op een chello modem zit aangesloten. Deze computer is 1 week voor het nieuwe modem nog geformateerd en toen werkten alles nog prima ook het internet.
Sins we per afgelopen april het nieuwe upc modem hebben is het internet super traag. Op speedtest.nl haalt hij net 3 kb per seconden. Ik heb een nortan antivirus scanner en ad-aware en die vinden allebij niets. Ik heb samen met chello de instellingen nagelopen en die kloppen ook. Ook heb ik gevraagd of we over ons limiet heen waren, dat was ook niet het geval. Zij zeggen dat er tot het modem niets aan de hand is. Ik heb vervolgens nog een keer met chello gebeld en toen hebben zijn het modem vrijgegeven zo dat ik mijn laptop er op kon aansluiten en die deed het prima haalde op speedtest.nl 200kb of meer. Ik heb vervolgens de instellingen van mijn laptop vergeleken met de gewone computer en die waren het zelfde. Ik heb hier de search gebruikt en op google gezocht maar ben niet een soorgelijk probleem tegen gekomen. Ze hebben mij bij chello het advies gegeven de computer te formateren. Is nog iets anders dan ik kan proberen?

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Andere kabel? Andere netwerkkaart? Linkspeed anders instellen?

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-08 14:17

koli-man

Bartender!!!!

Kijk anders eens of de netwerkkaart er wel helemaal juist inzit.
Als een netwerkkaart er niet 100% inzit kan hij nog wel verbinding krijgen met het netwerk, maar loopt het niet optimaal.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-08 19:58
Ik heb zelf ook UPC, dit probleem heb ik ook gehad. Ik heb toen mijn snelheid op 10mb/half duplex gezet, en dat werkte prima. Nadat ik een nieuwe netwerkkaart gekocht had en weer op 10mb/half duplex had gezet was het weer traag. Dus maar weer terug gezet op Auto, en alles werk weer als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ik ga wel even wat proberen maar ik weet niet wat een Linkspeed is? En hoe kan ik die anders instellen?

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Win XP:

Network Connection -> Properties van je LAN verbinding -> Configure bij je adapter klikken.

Dan naar het tabblad Advanced, en dan MediaType op 10BaseT zetten (niet op 10BaseT_FullDuplex dus).
Pagina: 1