Toon posts:

Multi-user, ASP en Access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een asp site-je en een access mdbbestand. Als er door een gebruiker een record in een recordset geselecteerd/ge-update wordt en tegelijkertijd komt er een tweede gebruiker dezelfde tabel benaderen, dan wil ik er voor zorgen dat die rocord waar al al gesleuteld wordt door de eerste gebruiker niet geselecteerd of geupdate kan worden door de tweede gebruiker.

weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

groet Wouter.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Table / record locking. Zoekterm.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:50
Misschien in P&W. :)
Misschien ook eerst zelf wat moeite doen om dingen op te lossen...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Volgens mij moet dit in PW.

Dit kun je alleen doen door zelf bij te houden wie wat wijzigt. Zodra je een pagina met een record in ASP het opgehaald wordt de connection weer gesloten dus lock-informatie wordt niet vastgehouden.

Je kunt dit bijvoorbeeld doen door een extra bool veld in je tabel te zetten die waar is als iemand aan het wijzigen is.

Verwijderd

Topicstarter
raoulduke, ik snap niet precies wat je bedoelt. En ik heb echt wel lang lopen pielen hoor..

Verwijderd

Neem bij een record een extra column op, "locked" en zet daarvan de waarde op het id van de gebruiken bij in gebruik of op false bij vrije toegang.

Bij elke insert, update, select kun je dan zelf controleren of de waarde op false is, en indien op true, of de waarde overeenkomt met het id van de gebruiker die de actie wilt uitvoeren.

Wil je voor een bijv. artikel wijzigingen uitvoeren, dan kun je een artikel onderverdelen in properties, en deze separaat locken. Zo kunnen alsnog meerdere mensen tegelijk aan een artikel werken maar voorkom je alsnog race conditions.

Het is in feite een check-in, check-out systeem.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee dan, het is gelukt

Bedankt hé Gordijnstok.

Hahah dit is de eerste keer dat ik een gordijnstok bedank, magoed.
Pagina: 1