[PHP] waarde wordt niet verstuurd bij formulier *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik snap hier ff helemaal niets van.

Ik heb een formulier met van alles en nog wat. Alles wordt goed gesubmit. Alleen heb ik een hidden field erin gezet, en die wordt niet gepost.

Maar als ik daaronder gelijk nog eentje neerzet wordt die wel gepost.

code:
1
2
3
4
<div style='width: 955px; border: 1px solid #000000; background-color: #F7E06B; padding: 2px;' align='left'>
    <form action='submit/projecten.php' method='post' enctype='multipart/form-data' id='project'>
        <input type='hidden' name='id' value='8'>
        <input type='hidden' name='test' value='test'>

Na het posten van het formulier krijg ik wel de waarde test te zien. Maar stel je voor dat ik test eerst zet en daarna id, dan krijg ik alleen id te zien. Het is dus geen naamconflict oid.

Iemand een idee wat ik hier aan moet doen? Hij post de waarde gewoon niet. Misschien is m'n apache wel niet helemaal fris ofzo.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

En hoe lees je die velden precies uit?
Mogen we misschien een stukje PHP code zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goed omvattende titel ook wel

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Bovenaan de vervolg pagina print ik een php info en daarin staat de eerste post waarde niet. Sorry van de topictitel. Ik zou eventueel het hele formulier wil willen posten maar dat is 70kb...

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:52

ripexx

bibs

DeathKnight schreef op 06 mei 2004 @ 15:33:
Bovenaan de vervolg pagina print ik een php info en daarin staat de eerste post waarde niet. Sorry van de topictitel. Ik zou eventueel het hele formulier wil willen posten maar dat is 70kb...
Maak eens een bestand dat het volgende bevat en post hier eens je form heen:
PHP:
1
2
3
4
5
<pre>
<?
print_r($_POST);
?>
</pre>

[ Voor 8% gewijzigd door ripexx op 06-05-2004 15:36 ]

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
DeathKnight schreef op 06 mei 2004 @ 15:33:
Gedeelte is meestal al goed ;). Anders gooi je het even op je webspace. Hoe lees je de waarde van je formulier?

$waarde of $_POST['waarde'] :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
ripexx schreef op 06 mei 2004 @ 15:36:
[...]

Maak eens een bestand dat het volgende bevat en post hier eens je form heen:
PHP:
1
2
3
4
5
<pre>
<?
print_r($_POST);
?>
</pre>
Ja ik weet hoe ik een array moet uitprinten.. dat doet phpinfo() ook fijn voor de rest.

Maar alle waardes staan erin behalve die van het eerste hidden form field. De rest wel.

Als ik een leeg formulier maak werkt het wel. Dus er moet iets fout zitten in het formulier..

Ik ga ff knippen zodat het nog relatief compact en relevant blijf.

[ Voor 20% gewijzigd door me1299 op 06-05-2004 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

DeathKnight schreef op 06 mei 2004 @ 15:37:
[...]

Ja ik weet hoe ik een array moet uitprinten.. dat doet phpinfo() ook fijn voor de rest.

Maar alle waardes staan erin behalve die van het eerste hidden form field. De rest wel.
Oke, volgens de website van PHP geeft phpinfo() alle EGPCS (Environment, GET, POST, Cookie, Server) data dus dan zou het weergegeven moeten worden, dit gebeurt dus niet dus wat doet dan mijn optie?

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
ripexx schreef op 06 mei 2004 @ 15:41:
[...]

Oke, volgens de website van PHP geeft phpinfo() alle EGPCS (Environment, GET, POST, Cookie, Server) data dus dan zou het weergegeven moeten worden, dit gebeurt dus niet dus wat doet dan mijn optie?
Daar staat de waarde ook niet tussen. Ik vermoed dat de waarde niet in de HTTP header staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Kan je de source van dat complete form online gooien?

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx

ripexx

bibs

DeathKnight schreef op 06 mei 2004 @ 15:43:
[...]Daar staat de waarde ook niet tussen. Ik vermoed dat de waarde niet in de HTTP header staat.
Oke dus het zit echt in het form, iets zorgt ervoor dat er problemen mee ontstaan. Zijn de resultaten bij Firefox hetzelde als bij IE?

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
RedRose schreef op 06 mei 2004 @ 15:46:
Kan je de source van dat complete form online gooien?
Als ik het hidden veld onderin m'n form zet gaat het overigens wel allemaal goed.

Source:

http://www.hostedscripts.nl/test/source.phps

Firefox maakt me momenteel niet zoveel uit, het moet iig in IE werken.

In firefox werkt het overigens wel!

Dus ik vermoed dat het door die WYSIWYG editor SPAW komt. Daar deze niet werkt in firefox en het primaire probleem zich verder niet voordoet lijkt het mij dat daar het probleem zit.

[ Voor 52% gewijzigd door me1299 op 06-05-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Zo te zien ook niks mis met deze source inderdaad. ;)

Wat betreft je probleem dan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door RedRose op 06-05-2004 15:59 ]

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WormLord
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:10

WormLord

Devver

Dit probleem kan optreden als er een waarde in een form-veld is ingevoerd dat niet ondersteund wordt door de karakter-set van het form. Bijvoorbeeld een letter met accent. Dit is op te lossen door een andere karakter-set aan te geven voor je form, bijvoorbeeld UTF8.
Pagina: 1