mislukte foto's door (denk ik) SD-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 13:25
Hoi!

Ik heb een leuke digitale camera al een tijdje namelijk een Orite VC3210. Nu heb ik een paar maanden geleden een SD-kaart ervoor gekocht omdat de camera zelf maar 8mb geheugen had.

De SD-kaart is een van Nytech van 128Mb geheugen. Sinds dat ik dit kaarjte heb gekocht zijn de foto's niet meer goed die ik er mee maak. Er komen dan horizontale strepen doorheen en kleuren worden veranderd enz.

Dus het ligt volgens mij aan dat SD-kaartje, want als ik zonder de SD-kaart foto's maak zijn ze wel goed.

Ik heb al geïnformeerd bij Orite die zeggen dat ik hem moet formatteren wat ik gedaan heb (in FAT), ik heb de search en google gebruikt en ik heb op de nytech site gekeken waar helemaal niks over SD kaarten staat alleen over digitale camera's.

Wie kan mij helpen?

Thnx,

Verwijderd

en als je het kaartje formateert met je cam ???

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Als je het met een ander kaartje probeert is het dan weg? Zo niet, dan ligt het niet aan het kaartje B)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Misschien scrijft het toestel slechter op SD's dan op eigen mem?

Die kans heb je ook natuurlijk...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Nytech, die was een aantal maanden geleden toch te koop bij de Lidl? Ik had 'm ook willen kopen, maar achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb. Waaren nogal wat klachten over gekomen. Zo zou hij dunner zijn dan een normale sd-kaart en ontbrak ook het pinnetje om hem op read-only te zetten.

Ik denk dus dat het aan die kaart ligt. Heb je de search ook al geprobeerd?

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

• jaspernts
Beatman schreef op 06 mei 2004 @ 18:22:
Nytech, die was een aantal maanden geleden toch te koop bij de Lidl? Ik had 'm ook willen kopen, maar achteraf blij dat ik dat niet gedaan heb. Waaren nogal wat klachten over gekomen. Zo zou hij dunner zijn dan een normale sd-kaart en ontbrak ook het pinnetje om hem op read-only te zetten.

Ik denk dus dat het aan die kaart ligt. Heb je de search ook al geprobeerd?
Ja heb ik heb de search al gebruikt zoals je in dit topic al kon lezen.. Niks gevonden (niet over nytech SDkaart en ook niet over mijn orite camera).
Het kaartje zelf heeft in de camera een klein beetje speling, er zit inderdaad ook geen 'read-only' knopje op.

Acid_Burn --> Ik kan ook geen andere kaartje proberen omdat ik die niet heb en ik ken ook zover ik weet niemand die er één heeft.

jms450 --> Heb hem ook meerdere malen geformatteerd met de camera zelf. Het maakt geen verschil.

• Marco
  • Laatst online: 07-02 09:20
Er heeft in de consumentgids nog een heel verhaal over die kaartjes gestaan, en ze bleken erg slecht te zijn.
Ook voldoen ze niet aan de SD/standaard door het ontbreken van het read-only schuifje. :?

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

intermusic

Marc Hoekstra

Kan je voor de gein eens zo'n foto plaatsen?

• jaspernts
Dus een grote miskoop.. :(
Zou ik hem nog terug kunnen brengen denk je?

Toch bedankt voor alles :)

Greetz,

• jaspernts
intermusic schreef op 07 mei 2004 @ 15:11:
Kan je voor de gein eens zo'n foto plaatsen?
Wilde ik al doen moet dan wel een host hebben die ik niet heb..

Zou het met msn groups kunnen even snel een group aan maken en daar plaatje op zetten?

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

theedoek schreef op 07 mei 2004 @ 15:12:
[...]

Wilde ik al doen moet dan wel een host hebben die ik niet heb..

Zou het met msn groups kunnen even snel een group aan maken en daar plaatje op zetten?
ik weet niet of die link dan werkt, naar het plaatje, omdat dat namelijk een heel lang adres is. Ik zie ook veel 'posters' die naar een geupload plaatje linken op tweakers, maar weet niet hoe dat moet.

• jaspernts
weet je dan toevallig nog een host waar ik dat snel kan doen?

• jaspernts
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=72&id=17992&key=PGDKETKZ

Hopelijk doet dit plaatje het... dit is niet echt een super mislukte dr zijn ergere dat je de foto haast niet meer herkent.

En hij is niet scherp (sorry)

[ Voor 10% gewijzigd door jaspernts op 07-05-2004 15:49 ]

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 18:35
theedoek schreef op 07 mei 2004 @ 15:48:
[afbeelding]

Hopelijk doet dit plaatje het... dit is niet echt een super mislukte dr zijn ergere dat je de foto haast niet meer herkent.

En hij is niet scherp (sorry)
Ik vind hem best wel mislukt moet ik zeggen.

Die strepen duiden wel op wat omgevallen bitjes in de JPEG stream, dit komt waarschijnlijk door het opslagsysteem (hetzij controller, hetzij medium)

Heb je misschien een alles-in-een kaartlezer in je PC? Kan je het kaartje daarin stoppen, dan bestanden schrijven en weer uitlezen? Wat gebeurt er dan?

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• intermusic

intermusic

Marc Hoekstra

Zou het kunnen zijn dat het een bepaald systeem is waar de camera niet mee om kan gaan bijvoorbeeld NTFS (misschien door XP gedaan, of geformateerd als NTFS systeem)?

• jaspernts
Ik heb geen kaartlezer...

Heb de kaart in FAT geformatteerd en als ik de foto's bekijk op het camera'tje zelf dan is het hetzelfde alleen als ik dan door de verschillende foto's stap is steeds het plaatje weer anders mislukt dus andere strepen enz.

hier nog 1 van mij geliefde gitaar O+
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=72&id=17993&key=JKLPVRVY

• Markieman
Misschien iemand die je kent die een kaartlezer heeft?

Dan kan je namelijk uitsluiten of het kaartje zelf gaar is, ofdat het aan de controller op de camera ligt...

• jaspernts
Markieman schreef op 07 mei 2004 @ 16:02:
Misschien iemand die je kent die een kaartlezer heeft?

Dan kan je namelijk uitsluiten of het kaartje zelf gaar is, ofdat het aan de controller op de camera ligt...
Ja ik ken wel iemand ja... kan ik misschien vanavond even langs gaan.
En dan kijken of de foto's er nog steeds zo mislukt uitzien.

• Markieman
theedoek schreef op 07 mei 2004 @ 16:05:
Ja ik ken wel iemand ja... kan ik misschien vanavond even langs gaan.
En dan kijken of de foto's er nog steeds zo mislukt uitzien.
Niet alleen bekijken he.

Die persoon heeft vast wel wat JPGjes op zijn HD staan. Als je er ff een aantal op het SDkaartje zet. En daarna weer bekijkt van dat kaartje dan zie je of het kaartje goed is of niet... Stel dat al die JPGjes weer goed gelezen worden dan is toch je camera brak...

• jaspernts
Markieman schreef op 07 mei 2004 @ 16:13:
[...]

Niet alleen bekijken he.

Die persoon heeft vast wel wat JPGjes op zijn HD staan. Als je er ff een aantal op het SDkaartje zet. En daarna weer bekijkt van dat kaartje dan zie je of het kaartje goed is of niet... Stel dat al die JPGjes weer goed gelezen worden dan is toch je camera brak...
Ok ik begrijp het, ik zal eens even kijken vanavond. Als ie het niet doet gewoon 1 van de 2 terug brengen :)
U hoort nog vanavond van mij als het goed is...

[ Voor 5% gewijzigd door jaspernts op 07-05-2004 16:49 ]

Pagina: 1