" Play the violent strings of my symphony "
Hier staat tekst
thx voor de replySjaak_Afhaak schreef op 06 mei 2004 @ 15:02:
het kan in principe met je GF3, maar dan heb je wel een tuner nodig in de vorm van een videorecorder. Als je het op deze manier doet, moet je er wel rekening mee houden dat je redelijk wat processorkracht nodig hebt om het zaakje op een goed beeldkwaliteit en resolutie te encoden. Kies je voor een TV-kaart, heb je legio opties, maar als je systeem niet de snelste is, kun je zoeken naar een TV-kaart met onboard mpeg-encoder.
- Hoe krijg ik de beste kwaliteit? En wat adviseer je me dan; hardware / sofwarematige combi?
- Ik heb een Athlon700mhz, 512mb SDram, 40gig HD en win98se
The devil is in the details.
Okee, en die kan je gewoon gebruiken naast je videokaart? Welke adviseer je me dan, tussen neus en lippen door zeg maarDecember schreef op 06 mei 2004 @ 15:05:
Hardwarematig is natuurlijk altijd de beste kwaliteit en is ook nog sneller. Maar aangezien je nou niet echt een bijster snelle CPU hebt is het wel aan te raden om een echte TV-kaart te nemen, in plaats van een tuner op je videokaart aan te sluiten.
hier staan TV-kaarten met hardware encoders weergegeven. Zelf heb ik een PVR-PCI van hetzelfde merk, alleen is die een stukje ouder, en staat niet in die lijst. Het is mogelijk om met die kaart kant-en-klare VCD's, SVCD's en mpeg2 streams op te nemen van 2Mbit tot 12 Mbit
maar dit is slecht een voorbeeld. er zijn vast nog wel meerdere mogelijkheden, maar voor mij is deze kaart echt een toppie! dit type TV-kaarten zijn wel een tikkeltje duurder, maar daar krijg je ook wat voor terug. je hoeft niet te verwachten dat je met 700 mhz, een mooie capture kunt maken als je CPU alles moet encoden.
edit:
en ja, deze kaarten plaats je naast je grafische kaart.. is dus puur om tv te ontvangen en op te nemen.
[ Voor 27% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 06-05-2004 15:13 ]
Hier staat tekst
helemaal top, echt ontzettend bedankt! ik zal me er es in verdiepen. Ook in de reviews, die zullen er ongetwijfeld zijn.Sjaak_Afhaak schreef op 06 mei 2004 @ 15:10:
met dat systeem zou ik voor eens een kijkje gaan nemen op bijvoorbeeld: http://www.hauppage.com/pages/prods_pvrs.html
hier staan TV-kaarten met hardware encoders weergegeven. Zelf heb ik een PVR-PCI van hetzelfde merk, alleen is die een stukje ouder, en staat niet in die lijst. Het is mogelijk om met die kaart kant-en-klare VCD's, SVCD's en mpeg2 streams op te nemen van 2Mbit tot 12 Mbit
maar dit is slecht een voorbeeld. er zijn vast nog wel meerdere mogelijkheden, maar voor mij is deze kaart echt een toppie!
[ Voor 5% gewijzigd door Symphony-X op 06-05-2004 15:16 ]
hier moet ik bij zeggen dat het TV-signaal dat ik hierboven op m'n kamertje binnenkrijg, niet helemaal optimaal is. Is dat bij jou ook het geval, zul je mogelijk een versterkertje moeten plaatsen.
* Sjaak_Afhaak is uiterst behulpzaam vandaag. Geen idee hoe dat komt
Hier staat tekst
Verwijderd
ach....meneer is verliefd!Sjaak_Afhaak schreef op 06 mei 2004 @ 15:33:
fragment @ 6 Mbit/s [11mb]
hier moet ik bij zeggen dat het TV-signaal dat ik hierboven op m'n kamertje binnenkrijg, niet helemaal optimaal is. Is dat bij jou ook het geval, zul je mogelijk een versterkertje moeten plaatsen.
* Sjaak_Afhaak is uiterst behulpzaam vandaag. Geen idee hoe dat komt
Hier staat tekst