Toon posts:

XP cd loopt vast bij ASUS P4C800 E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem; heb mijn board vervangen en een nieuwe processor en nieuw geheugen; mijn configuratie is nu:

ASUS P4C800-E Deluxe (1x omgewisseld)
Pentium 4 3,2 Ghz Northwood
2x512 mb ram pc 3200 van MDT
Geforce 5200 FX
1x maxtor 80gb
1x maxtor 30 gb
1x hitachi 120 gb
NEC 1300 DVDRW
Lite-on CDRW 52x

Hiervoor draaide alles altijd perfect!

Ik wil nu XP opnieuw installeren en dan loopt hij vast; ik krijg dat blauwe scherm met 'windows setup' en dan blijft ie volledig hangen.

Het gekke is nou dat Windows 2000 wel gewoon perfect geinstalleerd kan worden en die draait als een trein gewoon! Geen enkel probleem met wat voor hardware dan ook.

Ik heb het op verschillende hdd's geprobeerd en verschillende cdr's.

Echt te gek voor woorden dit!

Kan iemand helpen???

TNX

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En heb je het ook al geprobeerd met een 'kale' configuratie? Dus met alleen de meest essentiële onderdelen: mobo, CPU (+koeler!), videokaart, 1 reepje geheugen, 1 harddisk en 1 CD-lezer :)

Gooi ook eens memtest86+ los op je geheugen. WinXP schijnt gevoeliger te zijn voor brakke hardware.

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-08 03:08

MadMan

What the....

Je zult toch wat meer info moeten geven willen we je kunnen helpen. Heb je bijvoorbeeld memtest al eens gedraaid?

edit: grmbl@BalusC

[ Voor 9% gewijzigd door MadMan op 06-05-2004 14:46 ]

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad echt alles getest; ik heb de hele kast nu maar bij Yorcom gebracht en zij zouden het grondig testen; maar ik ga er vooralsnog vanuit dat het board weer defect is ...............
Ik laat het nog wel horen morgen, maar iig al bedankt voor de tips!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
Feitelijk is windows XP bijna gelijk aan 2000, qua hardware dan, dus als er een duidelijk verschil is zou ik eerder verwachten dat je CD corrupt is dan je hardware :)

Andere optie is een install zonder ACPI, wellicht een IRQ probleempje, alhoewel dat vergezocht is. Zoals BalusC al zei: memtest draaien onder 2000, grote kans dat als het een hardwareprobleem is het aan je geheugen ( /cd-speler) ligt :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook al met verschillende cd's van XP geprobeerd; allemaal hetzelfde verhaal; ik heb het met 3 verschillende cd/dvd-spelers geprobeerd en 3 hdd's. Zou het misschien iets met de drivers te maken hebben die wel weer anders zijn dan 2000??

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Ik denk aan een biosupdate...

Blog (Linux-related)

Pagina: 1