Colin McRae 04 > geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb net niuwe drivers voor mijn videokaart gedowned en nu loopt het spel pas soepel. Maarrrrrrrrrrr.........

Het geluid werkt ineens niet meer goed. Tijdens het hoofdmenu hoor ik alleen een opkomende zoem die uiteindelijk uit mijn speakers buldert. ALs ik een submenu in g abegint het weer zacht en gaat het langzaam bulderen. Tijdens het spel werkt het wel goed. Het probleem zit in de muziek. Als ik bij geluid opties de muziek uit zet gaat het weg. De andere opties hebben geen invloed.
Verder hapert het geluid nog wel eens tijdens het spel.

Hoe kan dit , en wat kan ik eraan doen.

p.s. er verschijnt een soundblaster logo tijdens het laden van het spel en ik heb een Terratec geluidskaart, kan dat uitmaken?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:23

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Er zijn inderdaad geluidsproblemen bekend bij Colin McRea 4. Probeer eens bij de eigenschappen van je geluidskaart de hardwareversnelling op basisversnelling te zetten (waarschijnlijk staat die nu op maximaal) :)

Mocht je het nog niet gedaan hebben: installeer ook de 1.1 upgrade voor het spel, misschien helpt dat ook.

[ Voor 31% gewijzigd door Pazzi op 06-05-2004 14:44 ]

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• koekeeghan
Nou ik ben eruit, ik had net Total Recorder gedownload (om streams te kunnen opslaan) en al mijn afspeel opname/apparaten stonden niet meer op mijn DMX fire maar op die Total Recorder. Aangepast en het werkt weer prima.

Edit:
Hmm, stieken toch niet. Het hoofdmenu is prima maar het de stemmen tijdens het spel klinken versneld. Geen gehoor.

Die upgrade is van McRae rally 3 trouwens. Ik kan die van 04 niet vinden.

Edit2:
Nou, nu heb ik het alsnog opgelost. Het was inderdaad de hardwareversnelling die problemen veroorzaakte (schokkend beeld én haperend geluid).

Maar ik vindt het wel een heel vreemd fenomeen. Geluidshardwareversnelling die zulke vergaande problemen veroorzaakt. Weet je mischien ook precieze de oorzaak daarvan, en hoe ben je er zelf achter gekomen?

[ Voor 58% gewijzigd door White Dust op 07-05-2004 07:30 ]

• Pazzi

Pazzi

Nou, ik had in eerste instantie je post niet goed gelezen, ik dacht namelijk dat je over CMR 3 had (vandaar de verkeerde link van de upgrade).

Over de precieze reden durf ik niets te zeggen, maar ik ben achter probleem gekomen omdat het geluid bij CMR 3 ook erg slecht was. Na een zoektocht hier op GoT kwam ik achter de oplossing. Kijk anders eens of je wat kunt vinden als je zoekt naar CMR 3.

Ik vind het zelf ook een vreemd probleem en nog erger dat het ook in CMR 4 aanwezig is. Maar goed, je probleem is min of meer opgelost en daar ging het uiteindelijk om. :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson

• koekeeghan
Zo is het, en bedankt voor de tip :)

• rikgoodhart
  • Niet online
mja, nou kijk... ik heb wel normaal geluid, maar geen dolby digital :(
hoort wel te kunnen met dit spel toch?

ik heb de logitech z-680 aangesloten op de SPDIF. bij powerdvd etc selecteert het wel DTS of dolby digital automatisch.

alleen bij spellen dus een probleem. zelfde als bij UT 2004...ook geen dolby digital..snap er niets van :? wie heeft een oplossing?

• Pazzi

Pazzi

Let er wel op: basisversnelling voor je geluidskaart betekend wel dat dingen als surround sound e.d. uitgeschakeld worden. Met de hardwareversnelling op basis zul je dus inderdaad geen (5.1) surround sound horen, ook niet bij films.

Dit betekend dus inderdaad dat je ieder keer vóórdat je CMR 3 of 4 gaat spelen, je de versnelling moet aanpassen en ná het spelen weer moet terug zetten (als je bv een film wilt kijken iig). Het is omslachtig en het zou niet zo moeten, maar er zijn ergere dingen ;)

Pagina: 1