[BCB6/PHP/mySQL] WasMachine Beheer op afstand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op school bezig met een project om een wasmachine aan internet te koppelen. We hebben het eerste deel van het project al af. Dat is een programma in BCB6 bouwen die wasprogramma's kan uitvoeren.

Er moeten dan vanaf een andere locatie wasprogramma's in een database gepropt worden. Ook moet de wasmachine geactiveerd kunnen worden, die dan een programma uitvoerd. Beheer op afstand, zeg maar.

Wij willen graag een Webserver en C++ Applicatie draaien op 1 pc, die een webpagina toont en die webpagina stuurt dan de C++ Applicatie aan, die op zijn beurt gegevens uit een database haald en deze interpreteerd en de machine laat draaien.

Wij hebben:

- Apache Webserver(win9x)
- BCB6 Applicatie die de sensoren en actuatoren aanstuurt(motor laten draaien, water inlaten, enz)

Zelf heb ik het idee om gebruik te maken van:

- PHP(voor de website/portal tot de wasmachine,liever geen webdeploy van BCB6, dan krijg je zo'n gaar applet)
- BCB6 (de oude aplicatie kan gewoon aangepast worden)
-mySQL

Mijn vraag is dan eigenlijk allen of dit mogelijk is(haalbaarheid). Ik wil eigenlijk alleen een klein beetje gestuurd worden in de juiste richting. Als andere mensen goede ideeën hebben, hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modbreak: als je dan niets nuttigs hebt toe te voegen, doe het dan niet :/

[ Voor 86% gewijzigd door curry684 op 06-05-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:52

ripexx

bibs

Natuurlijk is dat mogelijk, je zal er alleen voor moeten zorgen dat je dat programma kan bereiken. Mooiste is natuurlijk als jet het op een of ander port nummer kan beheren. En anders is het makkelijk via de command line te doen. Je kan namelijk via PHP gewoon bestanden laten uitvoeren op de machine. Wel even opletten met rechten. Win9x zal daar niet echt moeilijk over doen.

De ideale setup is toch wel een applicatie die een geintegreerde webinterface heeft. Denk maar eens aan al die simpele ADSL en Kabel routers.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen dat er bij BCB6 standaard een component zit voor MySQL.
Je zou dan met je app de dbase kunnen pollen, die gevuld wordt door je PHP website.

Dat pollen is misschien niet heel erg netjes, maar ik bedenk het nu ook ff ter plekke.

suc6