Toon posts:

5-bit multiplier op K7S5A mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een inkoopactie het moederbord K7S5A van ECS besteld
zie http://www.ecsusa.com/products/k7s5a.html

Dit moederbord zou met de laatste biosversie athlon xp processoren tot 2600+ moeten ondersteunen; deze zijn alleen een beetje prijzig en daarom denk ik erover om bijvoorbeeld een duron 1600 te nemen en deze over te klokken.
Voor het instellen van de Vcore en multiplier op dit moederbord heb ik de volgende mod gezien: http://www.ocworkbench.co...e/k7s5amod/k7s5amodp1.htm

Deze mod maakt echter gebruik van een 4 bit multiplier, dus als ik een duron op 133 MHz fsb zou laten draaien dan zou een maximale snelheid van 12,5*133 = 1662,5 MHz mogelijk zijn als ik het goed begrijp.

Mijn vraag is dus of het feit dat dit moederbord athlon xp 2600+ (133 MHz FSB) processoren ondersteunt wil zeggen dat het moederbord kan werken met 5-bit multipliers en ik die mod voor het instellen van de multiplier zodanig aan kan passen dat ik hiermee 5-bit mulipliers in kan stellen om een duron over te klokken.

NB: ik weet dat er OC-biossen zijn voor dit moederbord die fsb kunnen verhogen, maar ik vraag me af of het mogelijk is om een 5-bit multiplier in te stellen

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:10

Exigence

dnkroz

Met het Cheepoman BIOS kun je wel hoger als 133 MHz FSB hoor :)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01 04:29

MadMan

What the....

En die vind je hier.
Ik heb dt bord zelf ook gehad en deze biossen gebruikt naar volle tevredenheid.
Je kunt ook een HoneyX bios gebruiken, die vind je hier.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 20:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Exigence schreef op 06 mei 2004 @ 14:12:
Maar echt heel hoog kan je toch niet komen. Ik heb zelf een CheepoBIOS, maar bij een FSB van 147Mhz gaat mijn harde schijf klagen door de afwezigheid van een PCI/AGP lock, en bij een FSB van 150Mhz doet het bordje helemaal niets. Het kan natuurlijk zijn dat ik een slecht exemplaar heb, maar ik heb toch een groot koelblok op de northbridge en ook een heatsink op de mosfets gezet.
Ik draai zelf een Duron 1800 @ 143Mhz FSB. Je kan het beste voor 30 euro een mooi SiS748 bordje kopen, alleen moet je dan waarschijnlijk ook nieuw geheugen hebben (ik draai met SDRAM).

Verwijderd

Topicstarter
Exigence schreef op 06 mei 2004 @ 14:12:
dat weet ik, maar het gaat mij er juist om of het mogelijk is om met dit moederbord een 5 bit multiplier in te stellen

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:34
weet iemand wat ik met rev1.X van die board kan die kan alleen duron tot 1 ghz aan maar verder vind ik er geen moer over. alleen paar bios updates maar meer niet daar staat ook niet bij tot waar het ondersteunt

Verwijderd

Jep je kan gemakkelijk de 5e pin erbij solderen, ik heb dit ook op mijn K7S5A en daar kan ik nu dus ook alle multipliers instellen die ik wil. Via de bios kan ik naar een FSB van 150 (166 is onmogelijk vanwege een dikke bug in het board) daarna in Windows ga ik via setfsb naar een fsb van 166 en draai ik zonder problemen 14x166 wat toch een nette 2300 mhz is.

Nostra hier is al verder geweest met de K7S5A en heeft em al aan de 2500 mhz gekregen.

Maar waarom heb je een K7S5A gekocht als je voor weinig geld ook een K7S8X (Asrock) kan kopen die wat meer features heeft en default een FSB van 200 aankan (400 DDR dus) en nog veel verder kan overclocken?

Ah ok de prijs van een mobo inclusief verzendkosten is 15 euro oid, dat scheelt nogal

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx dat is dan duidelijk
Pagina: 1