[win2k server] log van backup mailen

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Dag heren/dames,

Is er een mogelijkheid om de log van de dagelijkse backup van Windows Backup te laten mailen naar een system management account ?

Heb die optie niet kunnen vinden binnen het programma en google.

Bedankt !

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Wat ik dagelijks gebruik is een batch die door de scheduler van Windows NT Server elke ochtend (na backup) om 07:00 draait.
Hierin wordt de .log van ArcServe (in mijn geval) met SMTPSEND.EXE verstuurd naar een e-mail adres. Dit kan intern, extern of naar een groep (als je M$ Exchange draait). Je moet hier wel een SMTP server opgeven, from- en to adres. Vervolgens wordt de LOG leeggegooit zodat je elke dag een mailtje krijgt met alleen de log van de laatste back-up actie.

Suc6! :)

edit: Om je op weg te helpen: http://www.google.nl/search?q=SMTPSEND.EXE

[ Voor 10% gewijzigd door RpR op 06-05-2004 17:04 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Volgens mij kan dit ook niet zonder wat te scripten en te proggen.. daarom is NTBackup in mijn opinie ook niet zo'n geweldig backup programma.. maarja, het kost niet veel ;)

Snap je nu waarom mensen Backup Exec en Arcserver enzo kopen?

edit: woei! post 2222 :D

[ Voor 7% gewijzigd door axis op 06-05-2004 17:05 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

axis schreef op 06 mei 2004 @ 17:04:
Volgens mij kan dit ook niet zonder wat te scripten en te proggen.. daarom is NTBackup in mijn opinie ook niet zo'n geweldig backup programma.. maarja, het kost niet veel ;)

Snap je nu waarom mensen Backup Exec en Arcserver enzo kopen?

edit: woei! post 2222 :D
Echt moeilijk is zo'n batch ook niet hoor:

code:
1
2
3
4
@echo off
smtpsend -h200.67.1.4 -p8025 -fbackupserver@yourdomain.nl -tautomation@yourdomain.nl -sJe LOG C:\Arcserve\log.txt
DEL C:\Arcserve\log.txt
echo klaar!

En elke dag ff schedulen in Windows...

Je moet alleen ff de goeie (command line) SMTP progje vinden en uitvinden hoe deze werkt. (hint: /? :P )

[ Voor 3% gewijzigd door RpR op 06-05-2004 17:21 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups