Toon posts:

[discussie] Ervaringen met colinux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier al ervaringen mee? http://www.colinux.org/

Het ziet er goed uit. Voor wie is dit nou bedoelt?

Verwijderd

voor thuisprutsers aka tweakers lijkt me. zie het nut er verder niet zo van

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

als ik die screenshots zo bekijk is het gewoon cygwin :?

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
coLinux is zeker niet gewoon cygwin, het zorgt ervoor dat linux en windows naast elkaar draaien ipv linux emuleren in windows.. Uitleg staat trouwens wel goed op hun site...

Van de web-site:
More generally, Cooperative Linux (short-named coLinux) is a port of the Linux kernel that allows it to run cooperatively alongside another operating system on a single machine.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

FoxMan schreef op 06 mei 2004 @ 14:18:
coLinux is zeker niet gewoon cygwin, het zorgt ervoor dat linux en windows naast elkaar draaien ipv linux emuleren in windows.. Uitleg staat trouwens wel goed op hun site...

Van de web-site:

[...]
ik zie het ja, ze gebruiken cygwin om X applicaties te kunnen draaien. Kortom een hoop gepruts, maar toch wel aardig om eens nader te bestuderen, hoewel ik het nut er eigenlijk niet van zie.

Maar ik denk dus dat dit bedoeld is voor developers.

Verwijderd

ja ik heb colinux een weekje gebruikt, het is gewoon naast je Windows Linux draaien (je kan eigenlijk alles behalve het "startx" opstarten.)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit - op zich is coLinux best een leuk concept denk ik - maar iets meer input van de topicstarter mag wel in dit soort topics :)

• ruthger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik gebruik coLinux nu een week of twee. Opzich wel ideaal als je maar 1 computer ter beschikking hebt en toch Samba enz wilt testen.

Ik werk wel met een een dual boot opstelling. Deze kan ik dus booten via GRUB en via coLinux.

Veni, vidi et cervesiam

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Lijkt me zeker om ervaring op te doen met linux handig. Voor productie servers e.d. natuurlijk niet. Ook applicaties testen op meerdere platforms moet zo mogelijk zijn volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 06 mei 2004 @ 14:28:
Even een titel edit - op zich is coLinux best een leuk concept denk ik - maar iets meer input van de topicstarter mag wel in dit soort topics :)
Tsja ik deed een search en vond niets. En ik weet zelf eigenlijk hier ook weinig van af. Ik kwam het tegen op een weblog met ook heel weinig tekst. Maar het leek mij erg interesant en het vermelden waard.

Zijn er goeie programma's die alleen op linux draaien en niet in windows?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://www.tweakers.net/nieuws/31952/?highlight=colinux :Y)

Maar lyzer, ik zou zeggen: installeer het en we horen graag je bevindingen ;)

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me voor testdoeleinden toch handig - als het beter presteert dan bijvoorbeeld VMWare.
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 17:52:
Zijn er goeie programma's die alleen op linux draaien en niet in windows?
Bijna alles is op beide platformen te krijgen - al dan niet door een alternatief te nemen met een min of meer vergelijkbare werking. De een is wat sterker in het een, de ander in het ander. Zie de vele discussies hierover in NOS en WOS/SA, laten we hier geen Nix vs Win discussie van maken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1