page_fault_in_nonpaged_area

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 09:23
Op het moment dat ik probeer windows(xp pro) te booten, krijg ik een mooi blauw schermpje met daarop de volgende error:
page_fault_in_nonpaged_area

Ook linux wil niet meer goed booten.
Ik heb in het bios de optie aangezet van uitgebreid testen (weet de preciese naam even niet), maar het komt er op neer dat het geheugen langzaam en uitgebreid wordt getest.
Hier komt dan 'Memory Test Failed'.
Ik verwacht dus dat er iets mis is met het geheugen, en ik kan niet uitwisselen.
Ik heb het geheugeh al in een andere slot gedaan, maar dat maakte niks uit.

Op het moment kan ik nog even niet de DocMemory test doen, want ik heb er geen werkende floppy drive in zitten :), dit zal ik zo snel mogelijk ff regelen, zodat ik het op die manier kan testen.

Maar kan iemand mij vertellen of het geheugen sowieso kapot is (oftewel, terug naar winkel, het valt nog binnen garantie denk ik). Of zijn er nog andere mogelijkheden?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat je via de FAQ en het Beleid van dit subforum kunt vinden :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Addendum: ik zie dat je sinds lange tijd weer op GoT bent gaan posten. Welkom terug :) Maar om zo optimaal mogelijk van het forum gebruik te maken raad ik je aan om de onderhand alweer uitgebreide [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte nogmaals te herlezen. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.