Dit zal vast een hele domme vraag zijn maar ik stel hem toch omdat ik al een hele tijd aan het zoeken en proberen ben en er niet achter kan komen.
Bij het inserten van onderstaande query in PostGreSQL komen op de plek van de lege velden (stel dat phone leeg is) twee enkele haakjes te staan in de database. Terwijl als een veld gevuld is de haakjes er niet staan, terwijl ze wel nodig zijn ivm met spaties enzo. En zonder de haakjes gaat hij ook zeuren dat de kolom niet bestaat.
Alle velden zijn van het type text.
Heeft iemand een suggestie wat ik fout doe?
Bij het inserten van onderstaande query in PostGreSQL komen op de plek van de lege velden (stel dat phone leeg is) twee enkele haakjes te staan in de database. Terwijl als een veld gevuld is de haakjes er niet staan, terwijl ze wel nodig zijn ivm met spaties enzo. En zonder de haakjes gaat hij ook zeuren dat de kolom niet bestaat.
code:
1
2
3
4
5
| $query = "INSERT INTO customer (customerid, firstname, company, lastname,
streetaddress, city, postalcode, country, phone, fax, email) VALUES ('4', '".$billing
['firstname']."', '".$billing['company']."', '".$billing['lastname']."', '".$billing
['streetaddress']."', '".$billing['city']."', '".$billing['postalcode']."', '".$billing
['country']."', '".$billing['phone']."', '".$billing['fax']."', '".$billing['email']."')"; |
Alle velden zijn van het type text.
Heeft iemand een suggestie wat ik fout doe?