Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste foto's iRiver iFP 890 the Craft 2

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg net een mailtje van MP3spelers over de nieuwe iRiver iFP890 the Craft 2.

Op deze website kun je deze nieuwe speler in zijn geheel bekijken:

http://www.mp3spelers.nl/index/craft/craft2.htm

Ziet er wel stoer uit en vooral USB 2.0 is toch wel lekker (zeker bij 1024MB)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:38

The Legend

*Plop*

Ik vind hem vrij lelijk :/

De eerste serie iFP's (180T) vind ik nog steeds de mooiste :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

wel een leuk ding, alleen te duur voor het aantal mb's wat je krijgt...

offtopic: de 180T is in de aanbieding bij Dixons....100 euro ofzo

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En weer zo`n mp3 speler erbij.
Zijn tegenwoordig meer mp3 spelers dan waspoeders . B)
Met andere woorden, waarom zoveel als ze allemaal opelkaar lijken?
ow ja, leverd geld op. :X

• The Legend

The Legend

*Plop*

Deze vind ik al een stuk mooier:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/533_1.jpg

1GB flashspeler :)

Of deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/539_1.jpg

Met digitalecamera :D

[ Voor 31% gewijzigd door The Legend op 06-05-2004 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ligt ook wel een beetje aan de kleur natuurlijk. de IFP 890 is er ook in het rood en dat ziet er al wat lekkerder uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:08:
Ligt ook wel een beetje aan de kleur natuurlijk. de IFP 890 is er ook in het rood en dat ziet er al wat lekkerder uit.
Vind die violet wel mooi :p

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik in het begin even moest wennen aan de vorm van IFP-899 en daarom wou ik voor de IFP-799 gaan, totdat ik op de USA-site van iriver keek en zag dat ik dat violet toch niet echt schitterend vond:

http://www.iriveramerica.com/products/ifp-799.asp

Oja, hieronder nog wat linkjes met nog meer foto's (en tekst als je het lezen kan):

http://club.iriver.co.kr/...Item=&SrchString=&idx=431
http://club.iriver.co.kr/...Item=&SrchString=&idx=428

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Zou iemand eens kunnen vertellen wat (behalve het uiterlijk) de verschillen zijn tussen de IFP-7** en IFP-8** serie. Volgens mij zijn er eigenlijk geen verschillen, alleen afmetingen (enkele mm's) en gewicht (een paar gram).

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik vind al die iRiver dingen er crappy uitzien, behalve de SlimX cd-spelertjes misschien dan... Geef mij (qua design) maar een iPod ofzo.

• The Legend

The Legend

*Plop*

Henk007 schreef op 09 mei 2004 @ 17:58:
Zou iemand eens kunnen vertellen wat (behalve het uiterlijk) de verschillen zijn tussen de IFP-7** en IFP-8** serie. Volgens mij zijn er eigenlijk geen verschillen, alleen afmetingen (enkele mm's) en gewicht (een paar gram).
Niets dacht ik, naast design dan.

Verwijderd

idd, het verschil is puur cosmetisch.
Naast het verschil in het (globale)design, zitten er wat connectortjes op een andere plek:

IFP-799:
USB: Zijkant-rechts
Line-in: Zijkant-links-boven
Headphone: Zijkant-links-onder

IFP-899:
USB: links-achter
Line-in: links-voor
Headphone: Zijkant-links

Bij de IFP-899 wordt de USB-connector afgedekt door een flexibel rubber dekseltje.
Bij de IFP-799 wordt de USB-connector afgedekt door een hardplastic schuifje.

Verwijderd

Wat is de prijs van zoiets? zijn er ook 256mb uitvoeringen? (128mb lijtk mij zo weinig).

229 euro :( is toch aardig prijzig moet ik zeggen ...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 20:26 ]

Verwijderd

iFP 780 128MB blauw : E 169,=
iFP 790 256MB rood : E 229
iFP 795 512MB zwart : E 329,=
iFP 799 1024MB Violet : E 449,=

iFP 880 128MB blauw : E 169,=
iFP 890 256MB rood : E 229,=
iFP 890 256MB wit : E 229,=
iFP 895 512MB beige : E 329 ,=
iFP 899 1024MB rood : E 449,=

Te koop bij o.a.:
www.mp3cdspeler.nl
www.mmport.nl
www.dixons.nl

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik dacht dat voor dit soort vragen een linkje naar de PriceWatch wel volstaat.
Nog een keer voor degenen die 't gemist hebben: de 128MB modellen hebben geen usb 2.0, alleen usb 1.1.

Verwijderd

Ik ben absoluut niet bekend met mp3spelers maar ik wil graag een van 256mb aanschaffen. Deze van iFP ziet er inderdaad leuk uit. Alleen zijn prijs van 229 euro is aardig hoog.
Wat ik me dus afvraag of zijn prijsverschil van 100 euro vergelen met de Mambox P540 wel gerechtvaardigd is. Kunnen jullie hierover wat meer vertellen?

http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=500

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:31:
Ik ben absoluut niet bekend met mp3spelers maar ik wil graag een van 256mb aanschaffen. Deze van iFP ziet er inderdaad leuk uit. Alleen zijn prijs van 229 euro is aardig hoog.
Wat ik me dus afvraag of zijn prijsverschil van 100 euro vergelen met de Mambox P540 wel gerechtvaardigd is. Kunnen jullie hierover wat meer vertellen?

http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=500
Persoonlijk vind ik design NIET het allerbelangrijkste. Let vooral op functionele zaken.

Echte killers zijn bijv.:

De Xen EMP-200 512MB (http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=529) is ook een hele leuke speler, alleen kan deze in de shuffle-functie niet over mappen heen springen. Dit is niet zo fijn als je kleine mappen hebt (<5 nummers bijv.)

Bij de iAudio 4, 512MB (http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=497) kan je tijdens het afspelen van een nummer alleen naar het volgende nummer springen, als je je huidige nummer eerst pauseert.

Helaas ken ik de Mambox niet, maar ik zou zeker eerst naar dit soort zaken informeren voordat je zo'n speler koopt.

Als speelduur voor jou belangrijk is, kan je niet meer om iRiver heen.

Bij alle spelers van iRiver zijn dit soort zaken dik in orde. Ik heb zelf de iMP-350 en heb een iFP-899 (1GB) in bestelling.

Verwijderd

het is natuurlijk wel noemenswaardig dat deze speler maarlkeifst 40 uur playtime heeft!! de helft halen de bovengenoemden niet eens.....

Verwijderd

en wat dacht je hiervan: (uit het iops-topic)
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 13:19:
Voor diegene die een iops (512) hebben, wat is jullie ervaring met de gebruiksduur van de accu?
Op zich gaat ie bij mij een uur of 8 mee, maar als je hem na bijvoorbeeld 4 uur uitschakeld en een tijd niet meer gebruikt is ie totaal leeg.
Een ander probleempje dat ik had, bij het opnemen van geluid vallen er delen weg, en het was niet mogelijk de mp3 files die ik had opgenomen over te zetten naar mijn comp.
Verder uiteraard niets dan lof over deze speler _/-\o_

Verwijderd

wooow das wel erg triest...
hmm gelukkig had ik die niet geadviseerd aan iemand

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 12:02
Wat vreemd dat ze de prijzen een heeel stuk hebben verhoogt, hadden we maar eerder besteld. Ten tijde dat ik deze post postte waren de prijzen veel en veel lager, kijk zelf maar!

Btw JIJNIET, dit zijn niet echt de 1e foto's van de iRiver Craft 2, ze stonden al een tijdje op iRivers eigen site en op een tweetal computer shops. Zie ook mijn post, en de data daarvan.

[ Voor 28% gewijzigd door Hercul3s op 10-05-2004 22:39 . Reden: Ff iets ge-add ]

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-11 10:01
Ik vind hem er vet uitzien.
Maar hij is eigenlijk te duur, voor mij zeker.
Voor mij begint een mp3speler toch eigenlijk pas interessant te worden vanaf 256mb, en €229 is wel redelijk wat.

Verwijderd

Ben ik de enige die dat ding belachelijk groot en foeilelijk vind?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:47:
Ben ik de enige die dat ding belachelijk groot en foeilelijk vind?
Zie mijn post hierboven. Ja, er zijn mooiere spelers te koop, maar die hebben wel erg fijne nadelen. Als je een mp3speler vaaaaaak gebruikt, is het gebruiksgemak, en functionaliteit van een iriver gewoon subliem. Die "bult" op de achterkant, voor de batterij neem ik graag voor lief. Wat is er nu handiger dan bij een lege batterij, deze te vervangen voor een volle? Die spelers die je via USB-port moet opladen, kun je tijdens het laden dus niet gebruiken.

Geef mij eens een alternatief voor een iFP-899. Dus: 1 GB, met 40 uur speelduur...

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Hercul3s schreef op 10 mei 2004 @ 22:37:
Wat vreemd dat ze de prijzen een heeel stuk hebben verhoogt, hadden we maar eerder besteld. Ten tijde dat ik deze post postte waren de prijzen veel en veel lager, kijk zelf maar!
Lager zijn ze nooit geweest, tenminste je kon ze nooit voor die prijs bestellen.
Een paar (2of3) online winkels in NL hebben gewoon een schatting gemaakt van wat ie ongeveer zou kosten. Ik ben er achter gekomen dat ze simpel de Amerikaanse prijzen die op Iriveramerica.com staan, omgezet hebben naar euros. De prijzen klopten wel bij de buitenlandse winkels in bijv. duitsland.

Ik vind ze eik kwa prijs nog meevallen. 329Euro (inclusief GPlader bij mp3cdspeler.nl!) voor de 512mb variant is lager dan alle voorgaande iFP modellen (iFP195 en iFP395) bij introductie. En ze dalen ook bijna niet in prijs, de iFP195TC kost bijv nog steeds €279,- terwijl die al een hele tijd meegaat.

[ Voor 12% gewijzigd door K-Wulf op 11-05-2004 21:49 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:50:
[...]

Geef mij eens een alternatief voor een iFP-899. Dus: 1 GB, met 40 uur speelduur...
Hi-MD :P

Ik ben zelf vooral geïnteresseerd in de 1GB versie en aangezien mijn huidige MD speler aan het overlijden is gaat het een iRiver of een Hi-MD worden denk ik. Ik ben er iig nog niet helemaal uit, beiden hebben voordelen.

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 12:02
K-Wulf schreef op 11 mei 2004 @ 21:45:
[...]

Lager zijn ze nooit geweest, tenminste je kon ze nooit voor die prijs bestellen.
Een paar (2of3) online winkels in NL hebben gewoon een schatting gemaakt van wat ie ongeveer zou kosten. Ik ben er achter gekomen dat ze simpel de Amerikaanse prijzen die op Iriveramerica.com staan, omgezet hebben naar euros. De prijzen klopten wel bij de buitenlandse winkels in bijv. duitsland.

Ik vind ze eik kwa prijs nog meevallen. 329Euro (inclusief GPlader bij mp3cdspeler.nl!) voor de 512mb variant is lager dan alle voorgaande iFP modellen (iFP195 en iFP395) bij introductie. En ze dalen ook bijna niet in prijs, de iFP195TC kost bijv nog steeds €279,- terwijl die al een hele tijd meegaat.
Maar ik vraag me af of je als je ze toen bestelde je ook die prijs hoefde te betalen :)

Wat een groot prijs verschil dan :S

Verwijderd

Met een beetje geluk kregen ze de eerste zending iFP 700 en iFP 800 vandaag binnen anders zeker vrijdag. Ben benieuwd !

• K-Wulf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 04:12
Nieuwe iRivers iFP serie omstreeks 26 mei a.s verwacht
Aldus mp3cdspelers.nl :(

• DaDude
  • Laatst online: 28-11 21:55
maar als je pre-ordered kan je kiezen tussen oordopjes en powerbank + batterijen twv 24,95 :D

trek je dat ervanaf dan kom je bij een 256 mb versie rond de 200 euro, en dat is weer aantrekkelijk :D

alleen de 512mb versie vind ik veel duurder.... als deze mp3 speler goedkoper was geweest had ik hem meteen gekocht maar ben nu toch aan het twijfelen...

dit is toch ook een goed alternatief :

http://mp3.direqt.nl/site/php/product-show-708.html

[ Voor 14% gewijzigd door DaDude op 19-05-2004 16:31 ]

• DaDude
  • Laatst online: 28-11 21:55
DaDude schreef op 19 mei 2004 @ 16:22:
maar als je pre-ordered kan je kiezen tussen oordopjes en powerbank + batterijen twv 24,95 :D

trek je dat ervanaf dan kom je bij een 256 mb versie rond de 200 euro, en dat is weer aantrekkelijk :D

alleen de 512mb versie vind ik veel duurder.... als deze mp3 speler goedkoper was geweest had ik hem meteen gekocht maar ben nu toch aan het twijfelen...

dit is toch ook een goed alternatief :

http://mp3.direqt.nl/site/php/product-show-708.html
óf een igp-100 voor 209 euro bij mp3 spelers, heb je wel 1,5 gb :D

edit: sorry verkeerde knopje

[ Voor 3% gewijzigd door DaDude op 19-05-2004 17:06 ]

Verwijderd

Die IFP 1090 zie ik niet echt zitten, als ze nou eens een 1 mpixel camera erin hadden gezet (had wel gekunt voor die prijs) want 0.3 mxpixel is echt niet toereikend voor een scherpe foto.

• PhoenixT
  • Laatst online: 15-08 18:51
Deze mp3-speler is echt geweldig! (ik ga hem bestellen!). De Ogg Vorbis ondersteuning is echt uniek en de speelduur van 40 uur is ongeevenaard. Ik vind hem er mooi uitzien (in het rood) en hoorde ik net iemand zeggen dat hij hartstikke groot is?
Kijk hier dan maar es:
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=1&id=108
en klik op foto nummer 3.

Je zult zien dat hij helemaal niet groot is!

Bovendien is iRiver zowat de enige fabrikant die regelmatig firmware updates uitgeeft, dat betekent dat bugs worden gefixt en soms zelfs features worden toegevoegd, binnenkort komt er UMS support, maar ik weet niet precies wat dat inhoudt :)

Ah, ik weet al wat UMS is, gevonden op AskJeeves:

For non-techies out there, UMS allows you to see your iRiver as a removable disk in "My Computer" in Windows. It acts very similar to the floppy disks of yore. You just plug it into your computer's USB port and turn it on (after you install the drivers, of course.)

Je kunt je mp3speler dan gebruiken als usb-stick of als diskette (voor de leken onder ons)

[ Voor 25% gewijzigd door PhoenixT op 08-07-2004 18:15 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
Zou je hem misschien willen reviewen, als je hem binnen hebt, want ik wil ook binnenkort deze gaan halen...of misschien wel de 790?

Verwijderd

Ik heb een vraagje voor jullie ...

Ik heb eens ergens gelezen dat er problemen zouden zijn met de speler en een USB 1.1 aan de PC-zijde.
Blijkbaar zou de 799/899 niet goed werken met een USB 1.1 aan PC-zijde ?

Iemand ervaring ?

Bedankt !
Marc.

Verwijderd

Ook nog ...

Wordt er op de 7xx/8xx gewerkt met playlists ?
Of hoe kan je de nummers afspelen dan ?
Pagina: 1