Toon posts:

Sitecom Wireless Broadband Router WL-025

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds dinsdag een probleem met deze router, voorheen (+/- 2 1/2 maand werkend) had ik normale snelheid internet maar sinds dinsdag is het internet traag als dikke str*nt in een nauwe trechter... maar als ik mijn Desktop rechtstreeks aansluit op mijn COM21 kabelmodem van essent @Home Breedband (de snelste) is er niets aan de hand, alleen heb ik dan dus geen internet op mijn laptop. Ik heb gecontroleert of de firewalls uitstonden ook heb ik alle netwerkkabels vervangen, de router gereset, factory defaults geladen (natuurlijk de router ook weer opnieuw ingesteld), de router omgeruilt voor een nieuwe (d8 nl. dat de router kaduuk was), de modem gereset en dit mocht allemaal niet baten. WIE O WIE KAN MIJ HELPEN???

ps. ben een echte n00b als het aankomt op instellen van routers

owjah, de firmware in de router (oude/nieuwe) is van een WL-018 (de home versie) maar de buitenkant is gelijk aan de WL-025 ook het stickertje 8erop zegt dat het een wl-025 is. Ik heb hiermee dus gewoon 2 1/2 maand zonder problemen kunnen werken. heb ook gekeken of ik de juiste firmware in die oude kon flashen maar hij gaf aan dat die bios van de wl-025 niet geschikt was voor deze router...

hoop jullie voldoende te hebben ingelicht...

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 22:28
Heb je deze firmware gedownload http://www.sitecom.com/md_download.php?md_id=1287 en daarna in de router naar advanced en dan firmware upgrade en dan het bestandje geselecteerd die je net hebt gedownload......

Lukt dat wel?

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Verwijderd

Topicstarter
Dit bestandje heb ik inderdaad geprobeert maar die gaf dus de melding dat hij niet de juiste was voor de router, daarnaast heb ik ook nog de manier geprobeert met het .bin bestandje en de utility, de utility vind de router WEL maar zodra ik zeg dat ie moet flashen blijft het proggie eerst een hele poos op nul streepjes van het balkje staan en geeft daarna de melding dat hij geen verbinding kan maken (terwijl die er wel is).
UPDATE: www.speedtest.nl geeft de volgende waardes vanaf de laptop (WLAN)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu May 6 2004 om 17:15:42 UTC+0200)

Download : 283.0 KByte/sec
Upload : 18.7 KByte/sec
Connection : 3.0 Conn/min (deed ie zo'n 20min over)
Ping test Nederland : 0.0 ms (Ping niet mogelijk)

en de waardes vanaf de desktop (LAN):

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu May 6 2004 om 17:15:42 UTC+0200)

Download : 396.0 KByte/sec
Upload : 2.1 KByte/sec
Connection : 9.0 Conn/min (deed ie zo'n 20min over)
Ping test Nederland : 0.0 ms (Ping niet mogelijk)

eigen ping resultaten vanaf de laptop (WLAN):
ping localhost <1ms (laptop)
ping 192.168.0.1 2ms (sitecom router)
ping 192.168.0.2 2ms (desktop)
ping 192.168.0.3 3ms (laptop)
ping www.speedtest.nl 28ms
ping www.speedtest.com 181ms
ping www.icq.com 4x connection timeout / 100% packetloss
ping www.microsoft.com 4x connection timeout / 100% packetloss

eigen ping resultaten vanaf de desktop (LAN)
ping localhost <1ms (desktop)
ping 192.168.0.1 1ms (router)
ping 192.168.0.2 3ms (desktop)
ping 192.168.0.3 <1ms (laptop)
ping www.speedtest.nl 46ms
ping www.speedtest.com 215ms
ping www.icq.com 4x connection timeout / 100% packetloss
ping www.microsoft.com 4x connection timeout / 100% packetloss

owjah en de firewall van windows en van mijn router staan: UIT

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 18:09 . Reden: meer gegevens verzameld ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij eindelijk geluikt de juiste firmware erin te flashen (die van de wl-025) hij werkt nog steeds maar mijn router is nog steeds ontiegelijk TRAAG... wie weet wat ik moet doen???