Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

+12V connector verkoold

Pagina: 1
Acties:

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb een abit at7-max2 mobo met hierop een XP 1800, draaiend op 2000 mhz (12x166).

Op een gegeven moment kreeg ik last van spontane reboots. Ik ben op onderzoek gegaan en het bleek dat 2 pins van de +12V connector (4 pins) van mijn Antec Smartpower 300w voeding waren verkoold.

De voeding is reeds teruggestuurd naar Antec door de leverancier, ik hoop een nieuwe te ontvangen.

Op dit moment gebruik ik een oude 230w atx voeding. Deze heeft geen extra +12v connector, maar ik heb nu mijn Radeon 9700 niet in gebruik.

Als ik straks (hoop ik) een nieuwe voeding van Antec gebruik, zou het probleem dan verholpen zijn, of is er een grote kans dat de +12v aansluiting op mijn mobo ook kapot is?

Verwijderd

Er is altijd een kans... of het nog werkt is hetzij na te meten, danwel te testen of visueel te inspecteren.

Haal iig de oude koollaag er goed af, prut tussen je stekkers veroorzaakt (weer) slecht contact wat je niet wilt ;)

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Paar drupjes contact 60 erop.
Die connector heeft waarschijnlijk slecht contact gemaakt en weerstand betekend warmte in zo'n geval.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Atgast schreef op 06 mei 2004 @ 12:23:
Paar drupjes contact 60 erop.
Die connector heeft waarschijnlijk slecht contact gemaakt en weerstand betekend warmte in zo'n geval.
Waar kan ik contact 60 krijgen? En kan ik dit dan het beste met een wattenstaafje oid aanbrengen?

Verwijderd

Bouwmarkt, electronicazaak en www.conrad.nl hebben dit wel in hun assortiment.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Bij een locale electrotoko, zit in een spuitbusje.
Tis niet zo'n heel fris goedje dus pas er een beetje mee op. De contacten zijn naderhand iig weer mooi schoon.

(je moet trouwens op kontakt zoeken zie ik nu :+ )

[ Voor 19% gewijzigd door Arjan op 06-05-2004 12:40 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Blijven er dan geen resten kontakt 60 achter op de mobo aansluiting? Als ik het goedje met een spuitbusje erop spuit zal de vloeistof natuurlijk naar beneden in de aansluiting lopen.

• Sine
  • Laatst online: 19:30
als die connector verkools is zou ik er minimaal een nieuwe connector opsolderen (oude p4 connector van een kapot mobo slopen of een stukje van een de connector gebruiken )

Repareren doe je zo.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
de connector op het mobo is NIET verkoold.

Solderen wil ik niet aan beginnen. Schoonmaken met Kontakt 60 klinkt als een goede oplossing, maar heeft iemand nog wat tips hoe ik dit aan kan pakken?

Hoe kan het trouwens dat de connector niet goed contact heeft gemaakt? Hij heeft het een half jaar zonder problemen gedaan?

En overbelasting lijkt me sterk, het is immers een Antec voeding.

[ Voor 34% gewijzigd door _Oldie_ op 06-05-2004 16:05 ]

Verwijderd

ik heb gehad dat er 3 5+ connectors op het moederbord verkoold waren en dat me pc niks meer deed... :s Toen heb ik maar een heel niet moederbord plus voeding gekocht omdat ik het risico te groot vond.

Verwijderd

Hoe kan het trouwens dat de connector niet goed contact heeft gemaakt?
Slechte contactpennen aan je voeding - of versleten, dat laatste kan behoorlijk snel gaan als je altijd je stekkers heen en weer wrikt.

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 19:42:
[...]
Slechte contactpennen aan je voeding - of versleten, dat laatste kan behoorlijk snel gaan als je altijd je stekkers heen en weer wrikt.
Versleten lijkt me sterk. Ik kan ze in ieder geval dus maar het beste schoonmaken met Kontakt 60?

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Heeft er iemand nog advies voor mij? Kan met google en search op GoT helaas geen informatie vinden...

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Schopje: Iemand?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Haal gewoon zo'n busje van dat spul, haal de power van je mobo, spuit de verontreinigde delen in, wacht een half uurtje, met een wattenstaafje schoonmaken en klaar.
Niet te moeilijk willen doen :+
Als je er nog wat geld tegenaanwilt gooien kun je daarna spoelen met Kontakt WL :)

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Lees anders de gebruiksaanwijzing op het busje "tweaker".

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/60_100.jpgKONTAKT 60 is een oxyde-oplossende kontaktreiniger met smerende en corrosiewerende werking. In de laag- , hoog- en ultrahoogfrekwentie als ook overal waar electrische kontakten gereinigd dienen te worden, zorgt KONTAKT 60 ervoor dat vuil geen kans krijgt. Te gebruiken voor radio- en tv-apparatuur, bij druktoetsschakelaars, tuners etc

Schoonmaaktopic @ newline.nl

Conrad Artikelnr.: 884049 - € 6,10 / 200ml
DIL Electronica Artikelnr.:24.40.60.100 - € 4,30/100ml / €7,15/200ml / €13,15/400ml
Veiligheidsinstructies (duitstalig) PDF
Google: "Kontakt 60" @ NL

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 13:26 ]

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Topicstarter
Ik heb alle informatie die ik nodig heb, merci. Topic kan wat mij betreft op slot!

[ Voor 5% gewijzigd door _Oldie_ op 19-05-2004 13:25 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb al eens precies hetzelfde gehad, alleen was de connector op het mobo bij mij ook half gesmolten/verkoold.
Pin voedingsstekker afgefikt?

Kwam in mijn geval door slecht contact, was ook een goedkope baggervoeding. Ik heb het verbrande plastic van de connector weggebroken en het pinnetje schoongemaakt, nu draait het moederbord nog steeds prima met een andere voeding.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1