Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Beste Tweakers,

Ik ben al lang geaboneerd op PC Magazine dat elke maand uitkomt, een fantastisch blad, maargoed even geen reclame :*)

Het komt erop neer dat ik in het Maart nummer las over ŽBouw je eigen HTPC (Home Theater enz)Ž na even wat meer er over uitgezocht hebben vondt ik dat een prima oplossing voor mijn woonkamer!

Ik wil het gaan gebruiken voor de volgende dingen:

- FotoŽs van de HD op TV bekijken
- Films van de HD op TV bekijken
- TV ProgrammaŽs opnemen op de HD van de TV
- Internet op mn TV met draadloos toetsenbordje (dat heb ik trouwens al)

(Uitraard zet ik hem in een netwerk thuis zodat er Adsl en netwerk streaming beschikbaar is)

Snel even op mijn favoriete PC winkel gekeken en al gauw vond ik een prima systeempje die dienst als HTPC wilde nemen :+

CPU - Amd XP 2000+ €57.98
MOEDERBORD - ASRock AMD K7S41 Micro ATX €47.48
GEHEUGEN - Dane-Elec 512 MB DIMM PC2700 RED €98.83
HD - Western Digital 80Gb JB 7200rpm 8mb cache hdd €76.98

Allereerst wat vinden jullie van dit systeem als HTPC?

Alleen nu nog de grote vraag: wat voor DVD speler en wat voor kast heb ik nodig? En hoe wil ik deze PC aansluiten op mn TV zodat ik er ook films mee kan opnemen op de HD?

De kast ben ik wel uit, ik wil het super geile kastje Athenatech A106 Mini Case met LCD gebruiken, hij is niet groot mooie LCD erop en ziet er super uit _/-\o_

Moet ik nog iets veranderen, of denken jullie er anders over?

Alvast bedankt,
Gr,
Robbert

PS: Help me nog even met DVD speler en videokaart want hoe kan ik op mijn tv openemen enz.

BEDANKT! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Robbertz236 op 06-05-2004 12:18 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gadget talk :? Anyway, je kunt heleboel over HTPC's vinden in Audio, Video & HiFi Forum :)

Wat betreft "Hoe is dit systeem?" vragen, lees hiertoe de FAQ's van Processors, Mobo's & Geheugen, Complete Systemen & Laptops en Overige Hardware ;) Je kunt ook gewoon specs halen uit HTPC topics in AV :Y)

In ieder geval is dit iig geen GT-voer, dicht.

Dit topic is gesloten.